• 17-12-2019, 16:15:01
    #1
    Sahibinden Ana Sayfa da gördüğüm bir ilan dikkatimi çekti ilana buradan ulaşabilirsiniz.

    İstenen fiyat 1.000.000 TL

    şimdi bu parayı buna verirseniz aylık 4750 TL kira gelecek yaklaşık 210 ayda amorti etmiş olacaksınız 17.5 Yıl'a eşit

    bunun yerine bankaya faize koysanız (güncel enpara faizi ile) 8.301,01 TL net faiz elde edebilirsiniz ayrıca istediğiniz zaman 1.000.000 TL'yi çekip kullanabilirsiniz.

    Şimdi pek böyle yatırım işlerinden anlamıyorum ama Konya forumu da bilmiyorum zaten satılacağı max. miktara siz almış oluyorsunuz diye düşünüyorum daha fazla artsa bile ne zaman satılacağı belli değil

    ne düşünüyorsunuz burayı almak sizce ne kadar mantıklı
  • 17-12-2019, 16:17:18
    #2
    Faize girmek istemeyen olabilir. Bu yolu seçebilir. (konu maxigeyikte umarım trollenmiyoruzdur.)
  • 17-12-2019, 16:18:25
    #3
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faize girmek istemeyen olabilir. Bu yolu seçebilir. (konu maxigeyikte umarım trollenmiyoruzdur.)
    Hocam maxigeyikte açtım daha uygun kategori olduğunu düşünüyorum

    yatırım işinden anlamadığım için şans eseri gördüğüm bir ilanda sizden fikir almak istedim nedir bu yatırımın amacı
  • 17-12-2019, 16:21:53
    #4
    Ucube adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam maxigeyikte açtım daha uygun kategori olduğunu düşünüyorum

    yatırım işinden anlamadığım için şans eseri gördüğüm bir ilanda sizden fikir almak istedim nedir bu yatırımın amacı
    Haram helal umurunuzda değilse faize yatırırsınız. Umrunuzdaysa mantıklı bir yol. Fakat daha iyi araştırabilirsiniz.
  • 17-12-2019, 16:22:55
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Hiç mantıklı değil, tamam faize girmek istemeyeni anlarım da, 1.000.000 TL yatırıp parayı 17 yılda amorti etmek hiçte karlı bir iş değil.
  • 17-12-2019, 16:24:07
    #6
    Prens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haram helal umurunuzda değilse faize yatırırsınız. Umrunuzdaysa mantıklı bir yol. Fakat daha iyi araştırabilirsiniz.
    hocam işin dini boyutunu sormadım 17 yıl amorti ne kadar mantıklı onu anlamadım

    Serdal_Altundal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç mantıklı değil, tamam faize girmek istemeyeni anlarım da, 1.000.000 TL yatırıp parayı 17 yılda amorti etmek hiçte karlı bir iş değil.
    bende öyle düşünüyorum hocam faiz sadece bir örnek faizi geçtik 17 yıl amorti nedir
  • 17-12-2019, 16:33:32
    #7
    Üyeliği durduruldu
    İnterest oranının 17yılda bu zamanki oran gibi yüksek kalacağı kesin değil. Ayrıca paradan para kazanmak bana göre etik değil
  • 17-12-2019, 17:07:50
    #8
    Bu sorunun cevabı çok basit.
    1.000.000 TL'yi faize yatırdığınızı tahmini kazancınız;

    Her yıl faiz gelirine %5 artış ekliyorum, bu kadar pek olmayabilir lakin bol keseden veriyorum

    1. yıl: 1.000.000 x 0,20 = 200.000 TL - 0,18= 164.000 TL (Cebe Giren)
    2. yıl: 1.000.000 x 0,25 = 250.000 TL - 0,18= 205.000 TL (Cebe Giren)
    3. yıl: 1.000.000 x 0.30 = 300.000 TL - 0,18= 246.000 TL (Cebe Giren)

    3 yılda kazanılan tutar: 200.000 TL + 250.000 TL + 300.000 TL = 750.000 TL


    Her yıl ev kirasına %20 artış ekliyorum, bu ortalama değerdir.
    Her yıl ev değerine %20 artış ekliyorum, bu ortalama değerdir.

    1. Yıl: 57,000 TL
    2. Yıl: 68,400
    3. Yıl: 82,080

    1.yıl sonunda evin değeri tahmini: 1,200.000 TL
    2.yıl sonunda evin değeri tahmini: 1,440,000 TL
    3.yıl sonunda evin değeri tahmini: 1,728,000 TL

    3 yıl sonunda mülk 1,700,000 TL'ye satıldı.
    3 yılda kiralardan elde edilen gelir: 207,480

    Toplam kazanç: 935,480

    Oranlar kaba taslak... Değer daha hızlı olabiliyor.
    Sen faize yatıracağın 1,000,000 TL ile 3 yıl sonra o mülkü alamıyorsun...
    Mülk uzun vadede yatırımdır... Faiz kısa vadede.
  • 17-12-2019, 18:34:45
    #9
    Keriz silkeleme ilanı olmuş. Taşınmaz mal alımlarında Türkiye şartlarında 12-14 yıl içerisinde kira döngüsü ile ödenen miktarın eşitlenmesi gerekir. Bunun üzerindeki değerlemelerde alıcı kazıklanmış demektir.