• 30-07-2025, 21:58:03
    #28
    _taka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Binance değil. En basit tabirle; Solana'da havuzlar oluşturan sistemler mevcut. Jupiter gibi.. Oradaki işlemlerde komisyon kesiliyor ve siz o havuzda olduğunuz için komisyonun bir kısmı size geliyor diyebiliriz.



    Öncelikle;
    "ayrica meteora'da pool acip bunu takip etmek, hatta bunun copy tradingini yapmak bile kesinlikle pasif gelir degildir. Surekli arastirma ve takip gerektirir."
    Bu ifadenize hem katılıyorum hem katılmıyorum. Pasif gelirden kastım günlük çok ciddi emek harcamamaktı aslında ama pasif geliri tam anlamıyla karşılamıyor olabilir, haklısınız. Ama sallıyorum 100-300 dolar arasına solusdc için bir pool açarsanız günlük çok da vakit harcamanız gerekmiyor.

    "Pumpfun, raydium, bonkfun uzerinde calisabilen 0 saniye ve 0 block gecikmeli copy trading bot kursaniz bile surekli kopyalayabileceginiz cuzdanlari arastirmak zorundasiniz, zarar eden cuzdanlari takip listesinden cikartmaniz gerekiyor."
    Bunun konuyla alakası yok ama evet bu da başka bir konuda detaylarıyla tartışılabilir. Burada çok fazla cingözlük dönüyor çünkü.

    "Arbitraj botlari pasif gelir olarak saaate 3 dolar, ayda yaklasik 2bin dolar kazandiriyor."
    Burayı anlamadım. Kimin botundan bahsediyoruz?

    "Ben su anda en hizli grpc baglantisina ve transaction rpc'sine sahip olmama ragmen belirli teknik limitlere takiliyorum. O yuzden bu alanda vakit kaybedip manuel islem yapmaya calismayin, mev bot, arbitraj bot, copy trading bot, bunlari kullanmiyorsaniz veya yazmiyorsaniz ugrasmayin"
    %100 doğru.

    "10-20 dolara pool acip butun gun basinda bekleyip sonra 1 doalr fee kazanmak vakit kaybi."
    Burası sizin bakış açınıza göre değişir. İşlem miktarı ve gelir kişiden kişiye değişir.
    Ben sadece platformu anlatmaya çalıştım. Siz 100bin dolarla pool açarsınız, ona göre bir gelir elde edersiniz. Kişisel burası aslında.

    Konudan bağımsız çok fazla şeyden bahsetmişsiniz hocam ancak yine de güzel katkılar verdiniz, hatta arbbot'lar için de ayrı bir konu açıp tartışabiliriz.



    Bonkfun falan denemedim ancak Pumpfun üzerinden güzel bir bot yazmıştım. https://pumpportal.fun/ burayı kullanmıştım yanlış hatırlamıyorsam.
    Pumpfun'da token çıkar çıkmaz X birim alıp %10 üzerinde anında sat veya %5 altına düşerse anında sat tarzı şeyler denemiştim.
    Ancak gün bazında bakınca total olarak zarara uğramıştım. Siz denedikten sonra tecrübelerinizi dinlemek isterim.

    - Pek Turk solana bot gelistiricisi yok diye denk gelmisken genel bildiklerimi yaziyim dedim.
    - Benim yazdigim arbitraj botu 2-3k getiriyor, digerlerinin cogu da oyle, yani anlattigim gibi genel olarak matematiksel bir sınır oluyor arbitrajda. Sadece buyuk validatorler veya nodelar arbitrajdan cok fazla pay alabiliyorlar.
    - Sniper botlarda sadece belirli token developerlarini takip edince kar birakiyordu, onun disinda pumpfunda butun tokenleri alip satinca genelde zarar oluyor, zaten siz de tecrube etmissiniz.
    - Copy Trading olayi tamamen kumar ve dolandiricilik, kopyalanan unlu cuzdanlarin hepsi birden cok hesap kullanip market manipualsyonu yapiyorlar, kendi olusturduklari tokenlere baska cuzdanlardan giriyorlar, peslerinden birileri de kopyalayinca %30-40 artinca satip gidiyorlar. Ornek olarak kolscan.io'dan baktiginizda gordukleriizin hepsi bir dolandirici cetesi. O yuzden solana'da bot kurmayla para kazanamayi hedefliyorsaniz bu tuzaklardan uzak durun, veya deneyin gorun ama cok parayla denemeyin.
    - Meteora uzeirne yogunlasmis bir turk trader grubu vardi, PNL paylasip duruyorlardi, twitterda feecorp olmasi lazim, bende sdece telegramlari duruyor, o da feecorp. aktiflerse tweetlerne bakin, size daha cok uyar.
  • 30-07-2025, 22:33:49
    #29
    studiovats adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - Pek Turk solana bot gelistiricisi yok diye denk gelmisken genel bildiklerimi yaziyim dedim.
    - Benim yazdigim arbitraj botu 2-3k getiriyor, digerlerinin cogu da oyle, yani anlattigim gibi genel olarak matematiksel bir sınır oluyor arbitrajda. Sadece buyuk validatorler veya nodelar arbitrajdan cok fazla pay alabiliyorlar.
    - Sniper botlarda sadece belirli token developerlarini takip edince kar birakiyordu, onun disinda pumpfunda butun tokenleri alip satinca genelde zarar oluyor, zaten siz de tecrube etmissiniz.
    - Copy Trading olayi tamamen kumar ve dolandiricilik, kopyalanan unlu cuzdanlarin hepsi birden cok hesap kullanip market manipualsyonu yapiyorlar, kendi olusturduklari tokenlere baska cuzdanlardan giriyorlar, peslerinden birileri de kopyalayinca %30-40 artinca satip gidiyorlar. Ornek olarak kolscan.io'dan baktiginizda gordukleriizin hepsi bir dolandirici cetesi. O yuzden solana'da bot kurmayla para kazanamayi hedefliyorsaniz bu tuzaklardan uzak durun, veya deneyin gorun ama cok parayla denemeyin.
    - Meteora uzeirne yogunlasmis bir turk trader grubu vardi, PNL paylasip duruyorlardi, twitterda feecorp olmasi lazim, bende sdece telegramlari duruyor, o da feecorp. aktiflerse tweetlerne bakin, size daha cok uyar.
    Çok değerli bilgiler, teşekkür ederiz.

    Kolscan %100 bir çete.

    Zaten launchpad üzerinden bot çok mantıklı değil gibi geliyor, belki değişmiştir bir şeyler ama 5-6 ay önce pumpfun çok çok kötüydü.

    - Asıl mesele; dediğim gibi başka bir konu açıp tartışmak lazım ama; sol-sol işlemleri yapabilmek.
    Jup v6 kullanıyordum. Jto ile her işlemde bahşiş ödeyerek öne geçiyordum bir nebze.
    Bunu jup triangle olarak yapmıştım, quicknode, helius vb. rpc'ler çok çok geride kalıyor.
    Triton.one almıştım ciddi pahalıydı, çok çok ciddi karlı ve sürekli işlemler yapıyordum, bir süre sonra orda da geride kaldım.
    Sonra sıkıldım bıraktım zaten.

    Şu tarz her gün onbinlerce işlem yapıyordum.



    Giriş WSOL - Çıkış WSOL.

    Böylece, her işlem %100 karlı oluyordu. Zarar etme imkanı yoktu.

    2 büyük sorun vardı. Birincisi hız. Triton.one kullansam bile.
    İkincisi ise; solana işlem boyutu sorunu. wsol-wsol birleşmesi doğal olarak tek işlemde yapılınca "transaction too large" hatası dönüyordu. Tabi küçülte küçülte boyutları azalttım ama asla istediğim gibi olmadı.

    Geçmişi görünce tekrar bi içim kıpraştı ( :
  • 30-07-2025, 23:13:53
    #30
    _taka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok değerli bilgiler, teşekkür ederiz.

    Kolscan %100 bir çete.

    Zaten launchpad üzerinden bot çok mantıklı değil gibi geliyor, belki değişmiştir bir şeyler ama 5-6 ay önce pumpfun çok çok kötüydü.

    - Asıl mesele; dediğim gibi başka bir konu açıp tartışmak lazım ama; sol-sol işlemleri yapabilmek.
    Jup v6 kullanıyordum. Jto ile her işlemde bahşiş ödeyerek öne geçiyordum bir nebze.
    Bunu jup triangle olarak yapmıştım, quicknode, helius vb. rpc'ler çok çok geride kalıyor.
    Triton.one almıştım ciddi pahalıydı, çok çok ciddi karlı ve sürekli işlemler yapıyordum, bir süre sonra orda da geride kaldım.
    Sonra sıkıldım bıraktım zaten.

    Şu tarz her gün onbinlerce işlem yapıyordum.



    Giriş WSOL - Çıkış WSOL.

    Böylece, her işlem %100 karlı oluyordu. Zarar etme imkanı yoktu.

    2 büyük sorun vardı. Birincisi hız. Triton.one kullansam bile.
    İkincisi ise; solana işlem boyutu sorunu. wsol-wsol birleşmesi doğal olarak tek işlemde yapılınca "transaction too large" hatası dönüyordu. Tabi küçülte küçülte boyutları azalttım ama asla istediğim gibi olmadı.

    Geçmişi görünce tekrar bi içim kıpraştı ( :
    Ben de jito kullaniyordum, jito disindaki nozomi 0slot gibi diger servisleri denedim ama public servisler arasinda en iyisi jitoydu. Sonrasinda direkt bir validatorler anlastim ve onlarin block engine'ine transactionlari gonderiyorum. Jito ile copy tradinglerde 0-1 block ortalama deger olarak da 200ms'de transaction onaylanmis oluyordu. Arbitrajlarda jito bundles cok iyi ama 3-4 ay once bundles'larda surekli stabilite problemi ortaya cikmaya basladi, yani gonderilen transactionlar gitmiyor, gidip gitmedigi kontrol edilemiyor ve benzeri durumlar yasandigi icin sorunlar olmustu. Surekli bir gelismeler olabilen ve arastirma gelistirmesi bitmeyen bir dunya bu web3 dunyasi, o yuzden en son daha fazla gelistirme yapmiyacagima yemin ettim. Cunku copy tradingle falan cok ugrastim, ve istatistiksel hesaplar yapsan analizler yapsan bile asla tutmadigini fark ettigimde bunun guvenilemyecek bir sistem olmadigini gorup biraktim. Sadece arbitrajlar calisiyor, onlar da bi 1 yil sonra falan bir update yapilmasina ihtiyac duyar herhalde.
    Evet tranasction too large oldugu durumlarda kendi sol programinizi yazip veri boyutunu optimize edebiliyorsunuz.Ben de arbitrajlardailk baslarda limite takildigim icin sadece 2 hoplamali yapiyordum, sonra custom program yazinca 3-4 hop yaparak daha cok route uzerinden arb yapiyordum.
    Arkadaslarla butun grpcleri denemistik,en hizlisi shyft.to'nunki. 200 euro gibi fiyati vardi,helius laser stream diye bir servis cikardi, onu baya beklemistim ama cikmamisti,ciktiginda da fiyati sanirsam 1000 euro aylik gibi bir seydi, onu denemedik. Sonra validator aracilgiyla shredsler uzerinden veri almaya basladim, yani transactionlar herhangi bir solana vlaidatorune ulastigi anda iletiliyor, 5ms'den bile daha az vakitlerde sinyal alinabildigi oluyor. Tabii hem de adamlarla ayni server rackinde kendime vps alinca bu hizlara ulasilabiliyor. Yani bu hiz olayinin sonu yok, veriyi hizli alma kisminda da sonu yok,transactionu hizli olusturup gonderme sonunda da bosluk yok. yazilim dunyasinda ugrastigim en keyifli sey buydu fakat sonu yok.
    Pythonla yazarsin yetmez, rusta gecersin hizli dersin, bu sefer grpc yavas gelir, yeni grpc bulursun, bu sefer transactioni hizlandirmak istersin, sonra o da yetmez kendi custom programini yazarsin, boyle boyle sonsuza kadar gidebilecek bir arastirma gelistirme dongusu var.
  • 30-07-2025, 23:18:13
    #31
    studiovats adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de jito kullaniyordum, jito disindaki nozomi 0slot gibi diger servisleri denedim ama public servisler arasinda en iyisi jitoydu. Sonrasinda direkt bir validatorler anlastim ve onlarin block engine'ine transactionlari gonderiyorum. Jito ile copy tradinglerde 0-1 block ortalama deger olarak da 200ms'de transaction onaylanmis oluyordu. Arbitrajlarda jito bundles cok iyi ama 3-4 ay once bundles'larda surekli stabilite problemi ortaya cikmaya basladi, yani gonderilen transactionlar gitmiyor, gidip gitmedigi kontrol edilemiyor ve benzeri durumlar yasandigi icin sorunlar olmustu. Surekli bir gelismeler olabilen ve arastirma gelistirmesi bitmeyen bir dunya bu web3 dunyasi, o yuzden en son daha fazla gelistirme yapmiyacagima yemin ettim. Cunku copy tradingle falan cok ugrastim, ve istatistiksel hesaplar yapsan analizler yapsan bile asla tutmadigini fark ettigimde bunun guvenilemyecek bir sistem olmadigini gorup biraktim. Sadece arbitrajlar calisiyor, onlar da bi 1 yil sonra falan bir update yapilmasina ihtiyac duyar herhalde.
    Evet tranasction too large oldugu durumlarda kendi sol programinizi yazip veri boyutunu optimize edebiliyorsunuz.Ben de arbitrajlardailk baslarda limite takildigim icin sadece 2 hoplamali yapiyordum, sonra custom program yazinca 3-4 hop yaparak daha cok route uzerinden arb yapiyordum.
    Arkadaslarla butun grpcleri denemistik,en hizlisi shyft.to'nunki. 200 euro gibi fiyati vardi,helius laser stream diye bir servis cikardi, onu baya beklemistim ama cikmamisti,ciktiginda da fiyati sanirsam 1000 euro aylik gibi bir seydi, onu denemedik. Sonra validator aracilgiyla shredsler uzerinden veri almaya basladim, yani transactionlar herhangi bir solana vlaidatorune ulastigi anda iletiliyor, 5ms'den bile daha az vakitlerde sinyal alinabildigi oluyor. Tabii hem de adamlarla ayni server rackinde kendime vps alinca bu hizlara ulasilabiliyor. Yani bu hiz olayinin sonu yok, veriyi hizli alma kisminda da sonu yok,transactionu hizli olusturup gonderme sonunda da bosluk yok. yazilim dunyasinda ugrastigim en keyifli sey buydu fakat sonu yok.
    Pythonla yazarsin yetmez, rusta gecersin hizli dersin, bu sefer grpc yavas gelir, yeni grpc bulursun, bu sefer transactioni hizlandirmak istersin, sonra o da yetmez kendi custom programini yazarsin, boyle boyle sonsuza kadar gidebilecek bir arastirma gelistirme dongusu var.
    %100 doğru.

    6 ayda saçlarımı beyazlattı. Eğlenceli, zevkli bir o kadar da sinir bozucuydu her şey ( :
    Şuan tekrar dönsem, tekrar işlemler olur bir şekilde ancak yine o sinir harbine girmeye takatim yok.
    Belki havalar soğuyunca tekrar kendimi sinir etmeye geri dönerim, konu meteora'ydı, alakasız çok şey konuştuk, teşekkür ederim katkıların için ( :
  • 30-07-2025, 23:21:56
    #32
    _taka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %100 doğru.

    6 ayda saçlarımı beyazlattı. Eğlenceli, zevkli bir o kadar da sinir bozucuydu her şey ( :
    Şuan tekrar dönsem, tekrar işlemler olur bir şekilde ancak yine o sinir harbine girmeye takatim yok.
    Belki havalar soğuyunca tekrar kendimi sinir etmeye geri dönerim, konu meteora'ydı, alakasız çok şey konuştuk, teşekkür ederim katkıların için ( :
    Rica ederim, ben de keyif aldim sohbetten, bu konularla ugrasan pek Turk developer yok.
  • 31-07-2025, 00:50:47
    #33
    Teşekkürler hocam çok değerli bilgiler sağ olun. Çok soracağım soru var ama, arkadaşın konusunu dağıtmış olacağım. Başka bir konuda görüşmek dileği ile. Çok teşekkürler.

    studiovats adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet axiom kullanmadan komisyonsuz transaction gonderme secenekleri var fakat teknik anlamda onlari ogrenmek biraz vakit alabilir.
    Direkt olarak pythonda Solders ve Solana kutuphanelerini kullanarak kendi transactionlarini olusturup helius'un rpc apisi uzerinden gonderirseniz herhangi bir platforma fee odemek zorunda kalmazsiniz. Sadece transactionun gonderilme ucretini odersiniz. "Kendi transactionlarinizi olusturmak" derken asagidaki ekran goruntusunde attigim gibi pumpswap'in buy instruction'ininn butun parametrelerini kendiniz olusturup veya nasil olusturuldugnu ogrenip transaction olusturmaniz gerekiyor.
    Axiom api, gmgn api veya herhangi bir swap api'i size kolayca bu transactionu olusturdugu icin ugrasmaniza gerek kalmaz, fakat hiz konusunda avantaj yakalanamaz. Bu yuzden kendiniz jupiter swap api veya autobahn (https://github.com/blockworks-foundation/autobahn) kullanarak fee almayan ve axiom api gibi kullanabileceginiz ucretsiz bir sisteme sahip olabilirsiniz, bu sayede pumpfun pumpswap veya raydium gibi programlarin entegrasyonunu yapmaniza gerek kalmaz.


    Transactionlarin ve genel hizinizin artmasi icin sinyalleri de once almalisiniz, bunun icin grpc veya shreds gerekiyor. websocket stream uzerinden alinan veriler 1-2 saniye gec gelir, yani sniperlar icin pek verimli olmuyor. Websocketi halletiniz diyelim, o zaman da transactionlari cok hizli gondermeniz gerekiyor, bunun icin helius api'in solana rpc'sini kullanip onun uzerinden trasnactionlari gonderebilirsiniz. Ayrica frankfurt merkezli bi server kurarsaniz butun validatorlere ve api, grpc, websocket saglayicilarina yakin olursunuz.
  • 31-07-2025, 13:16:16
    #34
    _taka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar,

    Solana'da alanında en büyük çapta olan 3-4 platformdan birisidir.

    Raydium, Orca gibi yerlerde gayet güzel ama ben kullanım kolaylığı açısından burayı tercih ediyorum.

    https://app.meteora.ag/

    - Boş laf yapma kardeşim, nedir bu Meteora?
    Cevap: Solana'da her gün milyar dolarlar seviyesinde al-sat işlemleri gerçekleşir.
    Bu işlemler için havuzlar bulunur. Alım ve satımlar bu havuzlar aracılığıyla gerçekleşir.
    Bu havuzlar arasındaki işlemler, siz yatırımcılara komisyon kazandırır.

    - Hiç birşey anlamadım, Türkçe konuş?
    Örnek: SOL-USDC işlem çiftini düşünün.
    Solana fiyatı şuan 180 dolar olsun.
    Siz dersiniz ki; ben fiyatın 100-260 dolar arasında takılacağını düşünüyorum.
    Meteora'dan sol-usdc olarak yatırımınızı yaparsınız, fiyat gerçekten 100-260 dolar arasında kaldığı süre boyunca siz 7/24 komisyon geliri elde edersiniz.
    Uyandığınızda karınızı çekersiniz.
    Fiyat 100'ün altına düşerse, tüm dolarlarınız, sol olur. 260 üzerine çıkarsa tüm sol'larınız dolar olur. Bu kısım biraz kafa karıştırıcı.

    Ama olay aslında çok basit, kafanız karışmasın. 1-2 işlemden sonra tüm olayı çözüyorsunuz.

    Sadece soracağınız sorular üzerinden daha anlaşılır hale getirebiliriz konuyu.

    Haydi sor sor!
    Ben tam olarak hesaplamayı anlamadım, sizin verdiğiniz örnekte ;

    Solana fiyatı şuan 180 dolar olsun.
    Siz dersiniz ki; ben fiyatın 100-260 dolar arasında takılacağını düşünüyorum.

    Buna göre örnek olarak 1.000 USD yatırdığımızda ortalama günlük komisyon kazancı ne olacak? Bunu hesaplama şansımız var mı?
  • 31-07-2025, 14:07:15
    #35
    Braves adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben tam olarak hesaplamayı anlamadım, sizin verdiğiniz örnekte ;

    Solana fiyatı şuan 180 dolar olsun.
    Siz dersiniz ki; ben fiyatın 100-260 dolar arasında takılacağını düşünüyorum.

    Buna göre örnek olarak 1.000 USD yatırdığımızda ortalama günlük komisyon kazancı ne olacak? Bunu hesaplama şansımız var mı?
    Selamlar,

    Bunu önceden hesaplamak çok zor.
    Anlık o anki hacme göre komisyon alıyorsunuz. Tabi önceki hacimlere göre bir şeyler çıkar ama tam sağlıklı olmaz.
    Yani hem aralığı hem giriş miktarınız hem de hacim önemli.

    O yüzden minik paralarla 1 saat bir aralığı deneyip kara bakmak daha mantıklı.
    Mutlu ederse yatırımı arttırırsınız.
  • 07-08-2025, 13:39:03
    #36
    Konudaki yorumları okudukça meğersem Türkiye'de ne kadar bilgili arkadaş varmış dedim kendi kendime gerçekten arkadaşları tebrik ederim, teknik bilgisi olan bu kadar kişiyi tek konuda görmekte ayrı bir güzel.
    Şahsi yorumuma gelecek olursak, bu tarz işlerde düşük veya yüksek kazanç elde etmek istiyorsak sürekli takip etmek gerekiyor, ayriyetten birde hack olayları var.
    Bu tarz poollar, her zaman hackleniyorlar, Bakınız : Lazarus Grubu bunlar dünyada bilinen hack gruplarına anonymous vs, sadaka verir geçerler, o derece bilgililer, bunların bir hedefide, bu tarz poollar.
    Zamanında uniswap içerisindeki havuzlar çok hacklendi, bu tarz işlerde 24 saatlik periyotlar yerine, daha kısa vadelerde tabiri caiz ise al sat yapmayı öneririm, terste kalmanız durumu da olmayacaktır.
    Ayriyetten konu içerisinde yaptığınız işlemlerin sonucunu paylaşırsanız sevinirim, örnek olmuş olur.