• 01-01-2022, 18:26:18
    #10
    Radansa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Borsalarda al sat yaparak yükseltmiyor mu coinlerimizi?
    Detaylı değiniyorum;
    Bir platforma para yatırdıktan sonra oturduğunuz yerden paranızın düzenli ve belli bir oranda artması faiz olarak değerlendirilir ve haramdır (İsterse borsa platformu al-sat yaparak parayı yükseltsin farketmez her türlü size faiz olarak geçer.) Faiz'inde haram olduğunu biliyoruz zaten.
  • 01-01-2022, 18:26:30
    #11
    Faiz adı geçen her şey sıkıntılıdır hocam. Ayrıca zaten coin elle tutulmayan ve merkezi olmayan bir şey olduğu için aynı zamanda caiz de değildir.
  • 01-01-2022, 18:26:38
    #12
    dostum o sistem büyük ihtimal patlayacak , paranı içerde tutmaya devam edersen tüm paranı kaybedeceksin. bence öncelikle bu tarz konuları düşün.
  • 01-01-2022, 18:34:44
    #13
    Hocam tam olarak nasil yapiliyor nerden bulabilirim?
  • 01-01-2022, 18:53:42
    #14
    ozgur_medya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Detaylı değiniyorum;
    Bir platforma para yatırdıktan sonra oturduğunuz yerden paranızın düzenli ve belli bir oranda artması faiz olarak değerlendirilir ve haramdır (İsterse borsa platformu al-sat yaparak parayı yükseltsin farketmez her türlü size faiz olarak geçer.) Faiz'inde haram olduğunu biliyoruz zaten.
    Hocam altında mı haram o zaman 2015 yılında aldık farzı misal sürekli olarak arttı?
  • 01-01-2022, 19:00:50
    #15
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam altında mı haram o zaman 2015 yılında aldık farzı misal sürekli olarak arttı?
    Bedeli peşin olarak ödendi ve aynı anda hem kuyumcu hemde altını satın alan kişi bedelini aldı ise altın alımında sıkıntı yoktur hocam. Altını yatırım amaçlı olarak biriktirme kısmında ise , zekatını verdiğiniz müddetçe dinen bir sıkıntısı yoktur. Çünkü altın yatırımında asıl olan şey faiz değil; paranın o cisim karşısında değer kaybetmesinden ibarettir.
  • 01-01-2022, 19:02:11
    #16
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam altında mı haram o zaman 2015 yılında aldık farzı misal sürekli olarak arttı?
    Altın da kazanç garantisi olmaz, faiz de olur. Altın almak da bir olayı analiz etmektir almak ve atmaya girer.
  • 01-01-2022, 19:12:02
    #17
    Üyeliği durduruldu
    Bahsi geçen konu faiz olmuyor ki bir nevi reklam ödemesi. Sen koin çıkartıyorsun. Bir reklam bütçesi oluşturuyorsun. Senin coinini elinde tutması için insanlara reklam ücreti ödüyorsun say.

    En nihayetinde senin paran ile başkalarına borç para vermiyorlar.

    Hee hiç olmadı şu sihirli kelimeleri söyleyeyim: Kâr payı

    ozgur_medya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Altın da kazanç garantisi olmaz, faiz de olur. Altın almak da bir olayı analiz etmektir almak ve atmaya girer.
    İnsanların kilitlediği coinlerin fiyatı düşebilir. Bununda garantisi yok.
  • 01-01-2022, 19:13:53
    #18
    ozgur_medya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Altın da kazanç garantisi olmaz, faiz de olur. Altın almak da bir olayı analiz etmektir almak ve atmaya girer.
    Bitcoin'de garanti yok hocam fiyatı çıktığı zaman kar yaparsın düştüğü zaman zarar edersin. Misal ben zarardayım. Garanti yok.

    Hafizyazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bedeli peşin olarak ödendi ve aynı anda hem kuyumcu hemde altını satın alan kişi bedelini aldı ise altın alımında sıkıntı yoktur hocam. Altını yatırım amaçlı olarak biriktirme kısmında ise , zekatını verdiğiniz müddetçe dinen bir sıkıntısı yoktur. Çünkü altın yatırımında asıl olan şey faiz değil; paranın o cisim karşısında değer kaybetmesinden ibarettir.
    Bir coin çıkıyor. Örnek parasını yayınlayan borsaya ödüyoruz. Borsadan da coini çıkaran bir pay alıyor. (Aynı anda hem token/coin ceosu hemde coini satın alan kişi bedelini aldı)
    Bitcoini'de uzun vadede yatırım olarak değerlendir ya da satabilirsin (yakında vergi olayı gelecek sanırım vergisini ödenecek)
    Elimizde 5000 coin varken fiyatı artsın ya da artmazsın elimde yine 5000 coin olacak değeri değişecek sadece

    Valla hocam çok araştırdım bende çok karşıydım ama zaman dijitale dönüyor. 5-10 yıl sonra dijital coin para birimleri geçiyoruz deyip ve resmen kabul edilirse o zaman caiz mi olacak? Benimde kafam çok karışık.

    Belki'de her yerde yasak olacak bilemeyiz
    Yazdıklarım teşvik ya da bir şey içermez herkesin kendi görüşüdür. (Buna güvenip coin almayınız.)