• 22-05-2021, 19:05:34
    U_uR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben de size demedim zaten yatırıp kaybedip ve devletten bu zararın karşılığını isteyenlere ve böyle düşünenlere dedim
    Üşengeç biri olduğunuzu kabul etmeyip sıvama yapmışsınız hocam. Yazılanı bir okusaydınız da sıva yapmasaydınız. Boşuna harç, tuğla masrafı yapmışsınız kendi kendinize.

    Yazıya cevap verecek olursam. Hocam, maalesef ülke olarak bedava para söylemine bayılıyoruz. Bu söylem 2008 yılından itibaren işe yaramıştır. "Tıkla para kazan, yattığın yerden kazan, Günde sadece 5 dakikanı ver aylık 1000000000000+ TL kazan" gibi saçma sapan cümlelerle yıllardır kanıyoruz. Hala daha bu sözler devam ediyor ama daha güncel ve daha odaklı sözlerle devam ediyor. Bir türlü diyemiyoruz, abi bunun ponzi olma ihtimali çok yüksek diye. Çünkü dersek hayaller dibi görecek abi. Öyle ya, bedava para sözünün sonunda bir para kesinlikle olmalı. Ama gel gelelim iş emek verip çalışmak olunca da kaçıyoruz. Çünkü çalışarak para kazanılmaz abi, böyle öğretilmedi mi bizlere.

    Şimdi gel gelelim coin sistemlerine. 2009 yılında daha bitcoin 4-5 dolarken cebimdeki 50 TL'yi bu yeni çıkmış coine yatırıp yatırmama arasında gidip gelirken o parayı arkadaşlarla beraber harcamıştık. Ne girişimci bir kafa öyle değil mi Buradan zaten belliydi bitcoin'le aramız da bir birlikteliğin olamayacağı. Nitekim de hiç olmadı da. Sonradan gelen alt coinler derken şuan bile coin almayı bilmem. Bunun zararını şu ana kadar görmedim. Şimdi ki tabloya baktığım da ise hala daha zararlı değilim. Ben farklı projelerle kendimi geliştirmeye ve orada bir şeyler inşa etmeye başladım bile.

    Şimdi, bir dünya para kaybettim diyenler var. O parayı kaybettim diyenlerin çoğu bu işi bilmeyen kocaman bir kesim ve adım gibi eminim ki aşağıda grafiğini de paylaştım ocak 2021 ve nisan 2021 arasında giren pasif topluluktan oluşuyor. Hani amca oğlunuzun hiç ummadığı arkadaşı olan ilkokul arkadaşı Mehmet gibi. Evet, bu tarih aralığında hiç ummadığım kişilerin bu işe girdiğini gördüm. Ne paralar Aman Allah'ım. 10 bin TL'mi dersin, 20 bin mi dersin. "Abi senin araban yok hani araba alacaktın sen" dediğim kişiler yani. Daha bilgisayar da klasör oluşturmayı bilmeyenler coin peşlerine düştüler. Sonuç ne oldu. Falanca kişi paraları topladı kaçtı gitti. Gider abi. Daha çok gidecek.

    Bu yorumumdan coin sisteminin ne kadar kötü bir şey olduğundan bahsetmedim dikkat ederseniz. İşi bilmeyen kocaman bir kesimden bahsettim. Çok çok tehlikeli bir toplumdur bu tarz kesimler. Bu kişileri küçük düşürme, hor görme ya da hiç etme değil bu yazdığım. Bilmediğiniz bir şeye tankınızla tüfeğinizle girerseniz bunu bende yapsam T-E-H-L-İ-K-E-L-İ-S-İ-N-İ-Z. Ya bilmiyorduk. O zaman öğren kardeşim. Ne bu hırs. Mehmet kazandı diye sende onun gibi kazanacaksın diye bir kaide yok. Bu sistemler maalesef çalışmanıza göre değerlenmez ya da değeri düşmez. Yukarıda çalışmaktan bahsettim. Ne kadar bu işlere vakit ayırırsanız ayırın, birilerinin iki dudağı arasında bir iş yaptığınız için her an risk altındasınızdır. Bu yüzden, şimdi çıkıp buralar da ben kaybettim şimdi ne yapacağım diye konu açıyorsunuz. Akıllı oynamadığınız müddetçe de bu riskli sektörü kolay kolay bırakmayacaksınız. Kumardan hiç bir farkı yok. Bir kere tadını aldınız. Şu anda çoğu kişi "kaybettiğimi verin söz daha oynamayacağım" sözüne karşılık paraları geri verinsin emin olun girer yine oynar.

    Bağışlayın. Baya bir sitemli uzun bir yorum oldu. Ama çevremde o kadar çok kişiden şu kaybettim lafını duymaya başladım ki. Oh olsun demek içimden gelmiyor. Keşke bir şekilde yardım edilse. Şayet devlet tarafından bir yardım felan de edilecekse bu tarz işlere karşıda bir sınırlama getirecek anlamı taşır. Bunun da mümkün olmadığı düşünülecek olursa devletin bu mağduriyete karışmayacağını düşünüyorum. Bu tabi ki benim görüşüm. Yani YTD

    Kalın sağlıcakla..
  • 22-05-2021, 19:11:41
    Kripto paraya halen neden kumar deniliyor anlamıyorum yada ben kumarın anlamını bilmiyorum. Kumar dediğin belli bir taraf kazanır belli bir taraf tamamen parasını kaybeder. Kripto para da bugün 10 lira ise yarın 15 olur belli bir gün sonra 5 lira olur yani hep bir değer var. Bunla ilgili kumar diyen varsa görüşünü okumak isterim.
  • 22-05-2021, 19:15:24
    Üyeliği durduruldu
    Oldu.
  • 22-05-2021, 19:17:31
    Abi herşeye girerken girin kar edince vergi vermeyin millete şov yapın zarar edince de devlet bize bahmiy. Ne kadar iyi ya
  • 22-05-2021, 19:31:00
    Kazanırken gelsin paracıklar, kaybedince devlet bana baksın yok öyle bir dünya. Bilgisi yoksa girmesin ne borsaya nede btc ye bu tip insanlar kaybettiklerinde gram üzülmüyorum.
  • 22-05-2021, 19:46:39
    Konuyu kilitlenmesi için raporluyorum. Artık yeni bir argüman gelmiyor ve ben aynı şeyleri yazmaktan sıkıldım. Boş zamanım da kalmadı.

    Unutmayın; bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın derseniz eninde sonunda zarar size de dokunur.

    Bir türlü anlatamıyorum: kripto para ticareti yapmadım, 1 kuruş kâr veya zarar etmedim. Gerçi boş verin zaten yazdığımı değil bildiğinizi okuyorsunuz.

    enderali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abi herşeye girerken girin kar edince vergi vermeyin millete şov yapın zarar edince de devlet bize bahmiy. Ne kadar iyi ya
    Bir türlü anlatamıyorum: kripto para ticareti yapmadım, 1 kuruş kâr veya zarar etmedim. Gerçi boş verin zaten yazdığımı değil bildiğinizi okuyorsunuz.


    KingCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kazanırken gelsin paracıklar, kaybedince devlet bana baksın yok öyle bir dünya. Bilgisi yoksa girmesin ne borsaya nede btc ye bu tip insanlar kaybettiklerinde gram üzülmüyorum.
  • 22-05-2021, 19:48:34
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir türlü anlatamıyorum: kripto para ticareti yapmadım, 1 kuruş kâr veya zarar etmedim. Gerçi boş verin zaten yazdığımı değil bildiğinizi okuyorsunuz.




    Bir türlü anlatamıyorum: kripto para ticareti yapmadım, 1 kuruş kâr veya zarar etmedim. Gerçi boş verin zaten yazdığımı değil bildiğinizi okuyorsunuz.
    Ben size aldınız veya yatırım yaptınız demedim ki, sadece millet kaybettiğinde onun yükünü bana yüklemesi saçma geldi, o zaman para kazanınca da kar payı versinler bana
  • 22-05-2021, 19:52:30
    SerkanKacan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kripto paraya halen neden kumar deniliyor anlamıyorum yada ben kumarın anlamını bilmiyorum. Kumar dediğin belli bir taraf kazanır belli bir taraf tamamen parasını kaybeder. Kripto para da bugün 10 lira ise yarın 15 olur belli bir gün sonra 5 lira olur yani hep bir değer var. Bunla ilgili kumar diyen varsa görüşünü okumak isterim.
    Bir bilge içim kumar bile bir anlamdır. Bilmeyene helal bile haramdır.

    Siz bilip de işleye işleye bu işi yapıyorsanız bir sorun yok. Bu işi kumar yapanlar bilmeyen kesim. Muhtemelen yorumumu okuyup da görüşümü almak istediniz hocam
  • 22-05-2021, 19:54:18
    Konu iyi tuttu, Umarım imzandaki konu tutmuştur. Yoksa bu kadar eski üyenin böyle bir açıklaması olmamalıydı.