• 22-05-2021, 16:14:46
    Öncelikle sakin olun lütfen. Bu kadar tepki bünyeniz için zararlı olabilir.

    Bankalardan ve benzer finansal hizmet sunan şirketlerden BTCTürk'e para aktarımını devlet yasakladığında o zaman ben sizin merkeziyetsiz kripto para hikayenizi görürüm. Bu tür borsa müdahaleleri gerçekleşirse kaos çıkar ve devletler maalesef insanların reaksiyonunu göze alamaz. Tabii ki aksi daha büyük bir kaosa neden olmayacaksa.

    Argüman sunun; şöylesiniz, böyle gülünçsünüz diyerek boş iddialarda bulunmanız bir şeyi değiştirmiyor.

    iMiral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman anlamadığınız konular hakkında atıp tutmayın, bu kadar basit. Kripto paralar, devletlerin müdahalelerine karşı çıkarılmış bir felsefeye dayanır. Ayrıca Devletin ödevleri bellidir, görev ve sorumlulukları bellidir, kişisel kararların sorumluluğunu devlete yüklemeye çalışmak abesle iştigaldir. Çok saçma argümanlarla kişisel tercihlerin sorumluluğunu hiç bir alt yapınız olmadan devlete yüklenmesini isteyerek saçmalıyorsunuz. Herkes bilir kişi olmuş, yazılım bileyip yazılım nasıl olur, yazılımcı nasıl olur nutku çekeni mi ararsın, kripto nedir bilmeden kripto uzmanı olanını mı ararsın, hukuk bilmeden devlet nedir bilmeden devlet tanımı devlete ödev yükleyeni mi ararsın. Çok dar ve sığ bakıyorsunuz, önce İlk çıkan kripto manifestosunu okuyun, sonra gelişen kripto para süreçlerini inceleyin. En son da devlet nedir ne yapar ona bakın ondan sonra belki kafanızda bir şeyler canlanır. Devlet ne geçmişte ne de gelecekte Kripto veya normal borsada yaşanan kayıpları karşılamadı, karşılamayacak.
    Bir de şu büyük oyunu görmüş, sır küpü edasıyla saçma sapan yazılar yazmayın, çok irrite duruyor. Size bir sır vereyimmiş! Daha konu ne onu kavrayamamış, bir de Hazinenin anahtarı kendinde de; nerden ne geliyor nereye gidiyor biliyormuş gibi sır veriyor halka. Sağ olun ya lütfeylediniz biz garip kullarınıza!

    Az okuyun, önce konuyu anlayın. Konuyu açtığınız ilk gönderide yazdıklarınız, kripto dünyası ile yeni tanışanların kahvehane muhabbetinden öte bir şey değil, hepsi sığ ve teknoloji dünyasından bir haber dayı muhabbetinden öte bir şey değil. Hiç bir dayanağı olmayan, kavramlar karmaşası yaşayan birisinin ellerinden çıktığı çok net görülüyor. Böyle boş komploları sanki hayatın sırrını çözmüş gibi konular açarak kendiniz gülünç duruma düşürmeyin.
  • 22-05-2021, 16:31:51
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle sakin olun lütfen. Bu kadar tepki bünyeniz için zararlı olabilir.

    Bankalardan ve benzer finansal hizmet sunan şirketlerden BTCTürk'e para aktarımını devlet yasakladığında o zaman ben sizin merkeziyetsiz kripto para hikayenizi görürüm. Bu tür borsa müdahaleleri gerçekleşirse kaos çıkar ve devletler maalesef insanların reaksiyonunu göze alamaz. Tabii ki aksi daha büyük bir kaosa neden olmayacaksa.

    Argüman sunun; şöylesiniz, böyle gülünçsünüz diyerek boş iddialarda bulunmanız bir şeyi değiştirmiyor.
    Kripto tüm dünyaya yayılmış bir kavram ve oluşum, bir merkeziyeti yok. Devletin karşısına alabileceği bir muhatap yok, sadece kısıtlayabilir para aktarımlarını veya sözünü geçirebildiği borsalardan bilgi alarak vergilendirmeye çalışabilir, ki onun da önü merkeziyetsiz borsalar kullanarak kapatılabiliyor. Devletin bu konu için yapabileceği şeyler kısıtlı, geleneksel borsalar gibi karşınızda şirketlere ait hisse senetleri yok. Konu hakkında bilginiz olmadan atıp tuttuğunuz için insanların tepki vermesi gayet doğal. Okuyup anlamak yerine bilginiz olmayan şeyleri burada biliyorum edası ile fikir beyan ediyorsunuz, ve temelsiz atıyorsunuz. Her zaman bu tür yetkinliği olmadığı konular hakkında beyanatta bulunanlara yazıyorum, ki araştırıp öğrensinler ahkam kesmek yerine.

    En fazla yasaklamaya çalışırlar onu da yapamayacaklarını gördüler ve kendi denetimlerinde olan bankalar üzerinden yapılsın bari dediler. Cex'lere dar bir alanda kısıtlamalar getirebilecekler, onun haricinde dex'ler üzerinde hiç bir devlet regülasyon yapamaz.

    Boşuna çenenizi yormayın, konuya hakim değilsiniz, Kripto para borsaları ve teknolojileri nasıl işliyor, terminoloji nedir bilmiyorsunuz. Bir çok kişi de sığ baktığınızı söylemiş ancak ısrarla ben biliyorum, bu iş böyle demeye çalışıyorsunuz. Kısıtlı bilgiler ile yeni bir kavram ve oluşum hakkında insanlara bilirkişilik yapmaya çalışıyorsunuz. Zira ne bahis, ne kumar ne de devlet ile alakalı bilgileriniz yeterli değil bu tartışmayı yapabilmenize, sadece detaylı olarak öğrenmediğiniz için farkında değilsiniz ve neden tepki verdiğimizi anlamıyorsunuz. Tüm kavramları bir biri ile karıştırarak bir çorba yapmışsınız, bocalıyorsunuz.
  • 22-05-2021, 16:36:37
    şakamısınız gerçekmisiniz o zaman ben ticarette kaybedeyim devlet ödesin zararımı ne güzel dünya valla ben kaybedeyim nede olsa devlet öder mantığı çok yanlış bence.
  • 22-05-2021, 16:48:48
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1998 yılında devlet, kumarhaneleri kapatarak vatandaşının birikimlerini kaybetmesinin büyük ölçüde önüne geçti.

    Devlet, şu an sanal kumara karşı yoğun bir savaş veriyor ve vatandaşlarının kendi istekleri ile bile olsa paralarını sanal kumar sitelerinde kaybetmelerini önlemeye çalışıyor.

    Ancak kripto para spekülasyonları nedeniyle milyonlarca vatandaşımız büyük maddi kayba uğradı ve uğramaya devam ediyor.

    Devlet, kripto para yolu ile vatandaşının fakirleşmesini önlemede başarısız oldu. Sonuç olarak oluşan kayıpların devlet tarafından karşılanması gerektiğini düşünüyorum.

    Vatandaşın uyanık olma gibi bir sorumluluğu bulunmuyor ancak devletin vatandaşının göz göre göre dolandırılmasını önleme sorumluluğu mevcut.

    Kripto para borsaları yasal boşlukları kullanarak faaliyet gösteriyorlar ancak yapılan her türlü spekülasyon herhangi bir denetime ve yaptırıma tabii değil. Devlet önlem almada geç kaldığını kabul etmeli ve gereğini yapmalıdır.

    Muhtemel en kötü senaryoyu detaylandırarak durumun vahametini anlatmak istiyorum:
    Türkiye'de kripto para yatırımlarının genele yayıldığını düşünün. Etrafınızdaki kişiler para kazandıkça ve rahat bir şekilde satın alabildiğiniz için eninde sonunda siz ve tüm tanıdıklarınızın varlıklarınızı kripto para yatırımlarına kaydırdığınızı hayal edin. Etkili şahıs veya devletler tarafından yapılan bir spekülasyon sonucu ülkedeki insanların birkaç günde fakirleşerek beş parasız kaldığı anı düşünün. İntiharlar, boşanmalar, ailesiz kalan çocuklar, batan şirketler... Ve siz bu muhtemel sonuçlardan devletin herhangi bir sorumluluğu olmadığını söylüyorsanız kusura bakmayın ama yanılıyorsunuz...

    Ben devlet dediğimde, arkadaşlar Birleşik Devletler'den bahsettiğimi sanıyorlar. Birleşik Devletler uluslararası şirketler ve organizasyonlar tarafından yönetilir. Bu kuruluşlar "insanı yaşat ki devlet yaşasın" anlayışından bihaberdir ve böyle bir yönelimleri de bulunmamaktadır. Ancak anayasamızda devletimizin sosyal bir devlet olduğu ve vatandaşlarına karşı sorumlulukları bulunduğu detaylı biçimde ele alınmıştır.

    Size bir sır vereyim; devlet zaten dolaylı olarak kripto para veya başka bir yolla düşkün duruma düşmüş vatandaşının çeşitli ihtiyaçlarını sizin vergilerinizle karşılıyor. Bu durum daha yaygınlaştığında vergilerinizin daha büyük bir oranı bu basiretsiz kişilere harcanacak. Ve siz bunun henüz farkında değilsiniz.


    Not: Şu anki sistemde, kripto para karşıtı birisiyim ve tek kuruş kâr veya zararım olmadı.

    __
    Kripto Para Birimleri bir çeşit TEKNOLOJİK "kitle fonlama" modelidir.
    Çok genç olsa da gelecek birkaç yılda, günlük hayata daha çok dokunacak ve süreç "Üretim açısından FAKİR ülkeler hariç" çok daha stabil hale gelecektir.

    Bugün kurulan Girişimlerin sadece 1% kadarı 5 yılı görüyor, yani bazı girişimler hayatına devam edemiyor. Peki girişimci ve yatırımcısı ne yapıyor; onlar da hayatın olağan akışında devam ediyorlar. Hal böyleyken KRİPTO PARALARA KARŞIYIM söylemi; bir gün hepimiz öleceğiz ya, neden yaşayalım ki tadında kalıyor...

    Konunun esasında şu var ki, herkes ipin kısalığından bahs ediyor kimse kuyu mu derin acaba demiyor
  • 22-05-2021, 16:54:27
    Paranın sisteme aktarılabilmesi için devletin yasalarına tabi olan finansal kurumlara ihtiyaç var. Bu kurumlar olmadan sisteme para sokabilmek için yasadışı yöntemler mevcut olabilir ancak devletler bu yöntemlere de savaş açabilir.

    Devletlerin yapabilecekleri ile ilgili okuma yapabilirsiniz:

    SEC Başkanı Gensler: Kripto Davalarını Açmaya Hazır Olmalıyız!
    Şu anki sistemde kripto paraların topluma zarar verdiğini düşünüyorum. Kripto para sizin için önemli olabilir ve gelir elde ediyor olabilirsiniz. Sırf siz kazandığınız için başkalarının para kaybetmesini umursamıyor olabilirsiniz ancak ben umursuyorum. Aramızdaki fark bu olabilir.

    iMiral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kripto tüm dünyaya yayılmış bir kavram ve oluşum, bir merkeziyeti yok. Devletin karşısına alabileceği bir muhatap yok, sadece kısıtlayabilir para aktarımlarını veya sözünü geçirebildiği borsalardan bilgi alarak vergilendirmeye çalışabilir, ki onun da önü merkeziyetsiz borsalar kullanarak kapatılabiliyor. Devletin bu konu için yapabileceği şeyler kısıtlı, geleneksel borsalar gibi karşınızda şirketlere ait hisse senetleri yok. Konu hakkında bilginiz olmadan atıp tuttuğunuz için insanların tepki vermesi gayet doğal. Okuyup anlamak yerine bilginiz olmayan şeyleri burada biliyorum edası ile fikir beyan ediyorsunuz, ve temelsiz atıyorsunuz. Her zaman bu tür yetkinliği olmadığı konular hakkında beyanatta bulunanlara yazıyorum, ki araştırıp öğrensinler ahkam kesmek yerine.

    En fazla yasaklamaya çalışırlar onu da yapamayacaklarını gördüler ve kendi denetimlerinde olan bankalar üzerinden yapılsın bari dediler. Cex'lere dar bir alanda kısıtlamalar getirebilecekler, onun haricinde dex'ler üzerinde hiç bir devlet regülasyon yapamaz.

    Boşuna çenenizi yormayın, konuya hakim değilsiniz, Kripto para borsaları ve teknolojileri nasıl işliyor, terminoloji nedir bilmiyorsunuz. Bir çok kişi de sığ baktığınızı söylemiş ancak ısrarla ben biliyorum, bu iş böyle demeye çalışıyorsunuz. Kısıtlı bilgiler ile yeni bir kavram ve oluşum hakkında insanlara bilirkişilik yapmaya çalışıyorsunuz. Zira ne bahis, ne kumar ne de devlet ile alakalı bilgileriniz yeterli değil bu tartışmayı yapabilmenize, sadece detaylı olarak öğrenmediğiniz için farkında değilsiniz ve neden tepki verdiğimizi anlamıyorsunuz. Tüm kavramları bir biri ile karıştırarak bir çorba yapmışsınız, bocalıyorsunuz.
    Gerçeğim.

    Bu işin ticaretle alakası yok. Ticarette zarar eden bir kişinin zararı devletin sorumluluklarını yerine getirmemesinden kaynaklanmıyorsa talepte bulunmaya da hakkı yoktur.
    birsevda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şakamısınız gerçekmisiniz o zaman ben ticarette kaybedeyim devlet ödesin zararımı ne güzel dünya valla ben kaybedeyim nede olsa devlet öder mantığı çok yanlış bence.
  • 22-05-2021, 17:04:35
    Akildan ve Fikirden yoksun bir aciklama olmus.
  • 22-05-2021, 17:08:40
    Karşı argümanlarınızı bekliyorum.

    MikadoTurk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Akildan ve Fikirden yoksun bir aciklama olmus.
  • 22-05-2021, 17:11:20
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Paranın sisteme aktarılabilmesi için devletin yasalarına tabi olan finansal kurumlara ihtiyaç var. Bu kurumlar olmadan sisteme para sokabilmek için yasadışı yöntemler mevcut olabilir ancak devletler bu yöntemlere de savaş açabilir.

    Devletlerin yapabilecekleri ile ilgili okuma yapabilirsiniz:

    SEC Başkanı Gensler: Kripto Davalarını Açmaya Hazır Olmalıyız!
    Şu anki sistemde kripto paraların topluma zarar verdiğini düşünüyorum. Kripto para sizin için önemli olabilir ve gelir elde ediyor olabilirsiniz. Sırf siz kazandığınız için başkalarının para kaybetmesini umursamıyor olabilirsiniz ancak ben umursuyorum. Aramızdaki fark bu olabilir.



    Gerçeğim.

    Bu işin ticaretle alakası yok. Ticarette zarar eden bir kişinin zararı devletin sorumluluklarını yerine getirmemesinden kaynaklanmıyorsa talepte bulunmaya da hakkı yoktur.

    Arkasında firma olanlara, veya merkezi borsalara dava açtılar, peki merkeziyetsiz olan coin ve borsalar? Hiç bir şekilde takibinin yapılamayan bir sistemde kime ne ceza kesilecek. Veya Devlet zararları karşılayacak diyelim hadi, nereden bulacak o kadar parayı? Kazanandan vergi alacak desek, %20'si bilemedin %30'unu aldı. Kalanı nereden karşılayacak bir fikriniz var mı? Şuan Kurumlardan %20 vergi alınıyor mesela %80 kurumda kalıyor kar olarak, şimdi tüm kurumlar ortalama %30 karını kriptoya yatırım yapsa, aldığı %20 vergi ile nasıl karşılayacak geriye kalan %10 fark? Nereden tutsanız elinizde kalacak bir konu. En fazla dediğim gibi dar bir alanda kısıtlayabilirler ilerisini yapamazlar, teknolojik olarak takibi mümkün olmayan çok sistem var.

    Diğer bir konu burada benim kar veya zarar ediyor olmam değil, Devlet ve Kripto Para konusunu tartışıyoruz. Bir sav ortaya atılıyorsa alt yapısının olması gerekiyor. DEX ve DEFI konularını kavramadan devletler buraya müdahale etsin demek anlamsız çünkü müdahale etmelerinin imkanı yok. Bir fikir ortaya atabilmek için sınırlarımızı ve yapılabilecekleri bilmek gerekiyor.
  • 22-05-2021, 17:15:09
    Devletin parayı nereden bulacağını ben bilemem. Bu benim sorumluluğum değil. Şu an kurumlar vergisi %25. Bilginiz eksik sanırım. Vergi vermediğiniz ve/veya muhasebeden bihaber olduğunuz anlaşılıyor.


    iMiral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkasında firma olanlara, veya merkezi borsalara dava açtılar, peki merkeziyetsiz olan coin ve borsalar? Hiç bir şekilde takibinin yapılamayan bir sistemde kime ne ceza kesilecek. Veya Devlet zararları karşılayacak diyelim hadi, nereden bulacak o kadar parayı? Kazanandan vergi alacak desek, %20'si bilemedin %30'unu aldı. Kalanı nereden karşılayacak bir fikriniz var mı? Şuan Kurumlardan %20 vergi alınıyor mesela %80 kurumda kalıyor kar olarak, şimdi tüm kurumlar ortalama %30 karını kriptoya yatırım yapsa, aldığı %20 vergi ile nasıl karşılayacak geriye kalan %10 fark? Nereden tutsanız elinizde kalacak bir konu. En fazla dediğim gibi dar bir alanda kısıtlayabilirler ilerisini yapamazlar, teknolojik olarak takibi mümkün olmayan çok sistem var.

    Diğer bir konu burada benim kar veya zarar ediyor olmam değil, Devlet ve Kripto Para konusunu tartışıyoruz. Bir sav ortaya atılıyorsa alt yapısının olması gerekiyor. DEX ve DEFI konularını kavramadan devletler buraya müdahale etsin demek anlamsız çünkü müdahale etmelerinin imkanı yok. Bir fikir ortaya atabilmek için sınırlarımızı ve yapılabilecekleri bilmek gerekiyor.