1998 yılında devlet, kumarhaneleri kapatarak vatandaşının birikimlerini kaybetmesinin büyük ölçüde önüne geçti.
Devlet, şu an sanal kumara karşı yoğun bir savaş veriyor ve vatandaşlarının kendi istekleri ile bile olsa paralarını sanal kumar sitelerinde kaybetmelerini önlemeye çalışıyor.
Ancak kripto para spekülasyonları nedeniyle milyonlarca vatandaşımız büyük maddi kayba uğradı ve uğramaya devam ediyor.
Devlet, kripto para yolu ile vatandaşının fakirleşmesini önlemede başarısız oldu. Sonuç olarak oluşan kayıpların devlet tarafından karşılanması gerektiğini düşünüyorum.
Vatandaşın uyanık olma gibi bir sorumluluğu bulunmuyor ancak devletin vatandaşının göz göre göre dolandırılmasını önleme sorumluluğu mevcut.
Kripto para borsaları yasal boşlukları kullanarak faaliyet gösteriyorlar ancak yapılan her türlü spekülasyon herhangi bir denetime ve yaptırıma tabii değil. Devlet önlem almada geç kaldığını kabul etmeli ve gereğini yapmalıdır.
Muhtemel en kötü senaryoyu detaylandırarak durumun vahametini anlatmak istiyorum:
Türkiye'de kripto para yatırımlarının genele yayıldığını düşünün. Etrafınızdaki kişiler para kazandıkça ve rahat bir şekilde satın alabildiğiniz için eninde sonunda siz ve tüm tanıdıklarınızın varlıklarınızı kripto para yatırımlarına kaydırdığınızı hayal edin. Etkili şahıs veya devletler tarafından yapılan bir spekülasyon sonucu ülkedeki insanların birkaç günde fakirleşerek beş parasız kaldığı anı düşünün. İntiharlar, boşanmalar, ailesiz kalan çocuklar, batan şirketler... Ve siz bu muhtemel sonuçlardan devletin herhangi bir sorumluluğu olmadığını söylüyorsanız kusura bakmayın ama yanılıyorsunuz...
Ben devlet dediğimde, arkadaşlar Birleşik Devletler'den bahsettiğimi sanıyorlar. Birleşik Devletler uluslararası şirketler ve organizasyonlar tarafından yönetilir. Bu kuruluşlar "insanı yaşat ki devlet yaşasın" anlayışından bihaberdir ve böyle bir yönelimleri de bulunmamaktadır. Ancak anayasamızda devletimizin sosyal bir devlet olduğu ve vatandaşlarına karşı sorumlulukları bulunduğu detaylı biçimde ele alınmıştır.
Size bir sır vereyim; devlet zaten dolaylı olarak kripto para veya başka bir yolla düşkün duruma düşmüş vatandaşının çeşitli ihtiyaçlarını sizin vergilerinizle karşılıyor. Bu durum daha yaygınlaştığında vergilerinizin daha büyük bir oranı bu basiretsiz kişilere harcanacak. Ve siz bunun henüz farkında değilsiniz.
Not: Şu anki sistemde, kripto para karşıtı birisiyim ve tek kuruş kâr veya zararım olmadı.
__
Kripto Para Birimleri bir çeşit TEKNOLOJİK "kitle fonlama" modelidir.
Çok genç olsa da gelecek birkaç yılda, günlük hayata daha çok dokunacak ve süreç "Üretim açısından FAKİR ülkeler hariç" çok daha stabil hale gelecektir.
Bugün kurulan Girişimlerin sadece 1% kadarı 5 yılı görüyor, yani bazı girişimler hayatına devam edemiyor. Peki girişimci ve yatırımcısı ne yapıyor; onlar da hayatın olağan akışında devam ediyorlar. Hal böyleyken KRİPTO PARALARA KARŞIYIM söylemi; bir gün hepimiz öleceğiz ya, neden yaşayalım ki tadında kalıyor...
Konunun esasında şu var ki, herkes ipin kısalığından bahs ediyor kimse kuyu mu derin acaba demiyor