• 22-05-2025, 08:53:41
    #1
    Arkadaşlar 1hafta önce aracımı rektefiye yaptırdım
    aracım motoru yarıydı üfleme vardı radyatör suyu bitmis conta yaktı bende komple rektefiye yaptırdım

    alt blok değişti
    üstkapak değişti
    rektefiye yapıldı

    masraflar
    blok 50.000
    kapak 15.000
    rektefiyeci 10.000
    kapakçı 5.000
    elektrikçi 8.500
    parça 25.000
    mekanik işcilik 30.000
    toplam 143,500tl
    137bine düzledik

    dün arabaya bindim eve geldim gaz pedalını yarıya kadar bastım eskisinden daha fazla bembeyaz duman atıyor bilgisi olan arkadaşlar bi yorum yapabilirmi

    araç opel vectra
    97 model
    uzay kasa
    2000 motor
  • 22-05-2025, 09:00:39
    #2
    Bahsettiğin vectranın ustası benim ustam keşke buraya konu açsaydın yönlendirme yapardım parça vs ayarlardı.

    Motor daha yeni zamanla oturur afr ayarların makine de düzgünse çekiş normalse zamana bırak
  • 22-05-2025, 09:03:05
    #3
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğin vectranın ustası benim ustam keşke buraya konu açsaydın yönlendirme yapardım parça vs ayarlardı.

    Motor daha yeni zamanla oturur afr ayarların makine de düzgünse çekiş normalse zamana bırak
    ustam biraz acele oldu tanıdık birine verdim konyadayım parça bulmaktada zorlandım
    çekişinde gidişinde bi sıkıntı yok tek sorun eksozdan çok fazla beyaz duman geliyor ve mtoroun enüstteki plastik yağ koyulan kapaklarından duman geliyor
  • 22-05-2025, 09:03:57
    #4
    @fikirdanis;’la iyi geçin her ay maaşın yarısını gönder hocam işin şakası iyi bir usta bulamazsanız geçmiş olsun diyelim
  • 22-05-2025, 09:06:36
    #5
    Faruk TURGUT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @fikirdanis;’la iyi geçin her ay maaşın yarısını gönder hocam işin şakası iyi bir usta bulamazsanız geçmiş olsun diyelim
    hocam tamirle ustayla çok işimiz olmuyor ilk defa başıma gelince öneri ile gittim inşallah zamanla oturur piskolojim bozuldu valla
    moralim bozuldu
  • 22-05-2025, 09:10:38
    #6
    Pars42 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ustam biraz acele oldu tanıdık birine verdim konyadayım parça bulmaktada zorlandım
    çekişinde gidişinde bi sıkıntı yok tek sorun eksozdan çok fazla beyaz duman geliyor ve mtoroun enüstteki plastik yağ koyulan kapaklarından duman geliyor
    Kompresyon arttığı için biraz farklılık hissedebilirsin

    Takip et günlük yağ ve suyunu kontrol et 15 gün izle kaçak sızıntı vs var mi 15 gün sonra bir sorun yoksa keyifle bin.

    Devirdaim falan değiştirdiniz değil mi Artı soğutma hortumları falan hepsini değiştirmeniz lazım öncesinde antifriz olmadan kullandıysan şuan antifriz koyulduysa kaçaklar kesin olur günlük kontrol et motorunu
  • 22-05-2025, 09:15:37
    #7
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kompresyon arttığı için biraz farklılık hissedebilirsin

    Takip et günlük yağ ve suyunu kontrol et 15 gün izle kaçak sızıntı vs var mi 15 gün sonra bir sorun yoksa keyifle bin.

    Devirdaim falan değiştirdiniz değil mi Artı soğutma hortumları falan hepsini değiştirmeniz lazım öncesinde antifriz olmadan kullandıysan şuan antifriz koyulduysa kaçaklar kesin olur günlük kontrol et motorunu
    devirdain hortumlar komple değişti hocam kaçak vardıı contayı ondan yakmış zaten ben 15 gün gözlemleyim sonrasında tekrar bakayım
    içimi rahatlattınız Allah razı olsun ustam sitres yapmıştım valla
  • 22-05-2025, 09:42:28
    #8
    Hocam daha yeni rektefe yapılmış gaza fazla yüklenme beyaz duman devam ediyorsa ustana bir daha git göster bir ihtimal silindir kapak contasında hata olabilir pistonun tepeye su verirse beyaz duman yapar
  • 22-05-2025, 09:54:26
    #9
    beyaz duman genelde turbodan oluyor. araba daha yeni yapılmış ve malum yaşı da var. zamanla düzelecektir.