• 14-06-2024, 21:56:03
    #10
    gerilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dizel kullandım. 0 alırsan iyi ancak ikinci el aldım ve üzüldüm
    Beyaz dumanı ayrı dert siyah dumanı ayrı dert.
    Enjektör, buji, turbo, dpf falan derken bıktırdı..
    Motor dilinden anlarsanız sorun olmaz, 1.5 tdci Courier kullanıyorum bir süredir 86 binde aldık 207 bine geldi bir kere sanayiye götürtmedi maşallah hala daha ciğerli araba
  • 14-06-2024, 22:02:42
    #11
    Yakıt türünden ziyade aracın 100 km'de kaç lt yaktığına bakın.
  • 15-06-2024, 00:49:14
    #12
    lorxy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kedsinlikle değil. Benzin buji ile yanar, dizel sıkıştırma ile kızdırma bujileri sayesinde sıkışma odasında yanar. Dizel ile benzin teknolojisi çok farklıdır. Özdeş motorlarda aynı performansta benzinli araba 13-14 lt yakarken dizel 6-7 yakar.
    sen ne yaptın hocam 13 litre ne ferrari mi kullanıyorsun bu tamamen kullanıma bağlı bende şuan 2023 cupra formentor otomatik benzili var şehir içi 7 litre şehir dışı 4.6 yı görüyorum

    Bana dizel araç getir ben onunla bile 9 a çıkarım bu tamamen kullanıma bağlı değiştirdiğim aracın haddi hesabı yok
  • 15-06-2024, 00:52:26
    #13
    Kei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sen ne yaptın hocam 13 litre ne ferrari mi kullanıyorsun bu tamamen kullanıma bağlı bende şuan 2023 cupra formentor otomatik benzili var şehir içi 7 litre şehir dışı 4.6 yı görüyorum

    Bana dizel araç getir ben onunla bile 9 a çıkarım bu tamamen kullanıma bağlı değiştirdiğim aracın haddi hesabı yok
    arkadaşımda 1.2 t corsa var aile bireyleri şehir içi sakin kullanıyor 12-13 aşağı görmüyor, en yakın arkadaşımda Megan var 1.6 atmosferik şehiriçi 16 ları görüyor klima açık, polocu var atmosferik 1.4 yine şehiriçi 9 aşağısını görmüyor, siz çupra ile şehiriçi 7 görüyorsanız klima kapalı 50-60 geçmeden falan gitmeniz lazım aksi imkansız uzun yolda da Cruise control ile sabitleyip 70-80 gitmeniz lazım hiç durmadan ki yine 4.6dan fazla yakar
  • 15-06-2024, 00:53:58
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Sıfır bir dizel araç için tamam diyebilirim ancak ikinci el için aynı düşüncede değilim. Lakin bir çok insanın tercihi gibi LPG tercih sebebidir. Yani bana göre neredeyse çok bir fark yok aralarında ancak tercih sebebi bu tabiki de.
  • 15-06-2024, 01:03:40
    #15
    2030 yılında bazı avrupa ülkeleri dizel arabayı artık üretmeyecek ve kaldıracak piyasadan.dizel arabaların ömrü dünya genelinde en fazla 2050 dir.
  • 15-06-2024, 01:42:59
    #16
    Sıfır alacaksan dizel
  • 15-06-2024, 01:50:06
    #17
    Turbo benzin + LPG tadından yenmez. 1.4 Turbo benzinli cruze vardı bende. 140 beygir stoktu. LPG'li aşırı uygun yakıtı vardı. Hiçbir sorunda yaşamadım. Düzgün montajlı ve ayarlı LPG'de sıfır sorun yaşarsınız. Aşırıda performanslı idi. Dizele açıkçası pek bulaşmazdım.
  • 15-06-2024, 01:50:44
    #18
    LPG derim.