• 22-05-2024, 19:25:55
    #1
    Yağ çubuğunu çekince hafif duman veriyor ancak gaz yapınca kesiyor nedendir acaba bu ? normal midir bu araçlarda dizel araç 1.6 hdi
  • 22-05-2024, 19:33:33
    #2
    Eğer aracınızda turboşarj varsa, turboşarj yağ sızdırıyor olabilir. Bu da yağın egzoz gazları ile yanmasına ve duman oluşmasına yol açabilir. Gaz verdiğinizde, turbo daha etkili çalıştığından bu duman geçici olarak kesilebilir.
  • 22-05-2024, 19:39:45
    #3
    intelsovision adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yağ çubuğunu çekince hafif duman veriyor ancak gaz yapınca kesiyor nedendir acaba bu ? normal midir bu araçlarda dizel araç 1.6 hdi
    Hocam yağ eskiyse değişim geldiyse veya yağ az ise üfleme yapar yağ buharıda olabilir diğer hususta 2010 üstü dizel araclarda yanı Euro 6 motor tiplerinde gaza basınca dumanı içeri cekıyorsa sıkıntı yok demektir sizin aracınız ıcın gecerli bir durum değildir bu husus canlı kontrol edilmeden bısey diyemem birde yağ kapağını acıp kapağı ıcıne vakumluyorsa bir problem yoktur kompresyonda motorda ama fırlatıyorsa sıkıntı bazı yeni araclarda Audi ww gibi dizellerde bayiden sıfırda gelse gazada bassanıs gene üfler model ve motor tipine gore değişmekte hersey en iyi işi bilen birine gostermek burdan ne desek Bos gormeden km biz nedir bilmiyorum ama yas ve km gore normal olabılıyor bunlar
  • 22-05-2024, 19:41:20
    #4
    TelefonYorumCom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yağ eskiyse değişim geldiyse veya yağ az ise üfleme yapar yağ buharıda olabilir diğer hususta 2010 üstü dizel araclarda yanı Euro 6 motor tiplerinde gaza basınca dumanı içeri cekıyorsa sıkıntı yok demektir sizin aracınız ıcın gecerli bir durum değildir bu husus canlı kontrol edilmeden bısey diyemem birde yağ kapağını acıp kapağı ıcıne vakumluyorsa bir problem yoktur kompresyonda motorda ama fırlatıyorsa sıkıntı bazı yeni araclarda Audi ww gibi dizellerde bayiden sıfırda gelse gazada bassanıs gene üfler model ve motor tipine gore değişmekte hersey en iyi işi bilen birine gostermek burdan ne desek Bos gormeden km biz nedir bilmiyorum ama yas ve km gore normal olabılıyor bunlar
    2007 280 bin km
  • 22-05-2024, 19:45:34
    #5
    Sıfır km dizel araçta bile üfleme meydana gelir. Rutin kontrollerinizi yaptırıp devam edin.
  • 22-05-2024, 19:46:41
    #6
    intelsovision adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2007 280 bin km
    Evet bu yas ve km de gorulmekte herhangi bir yağ eksiltme gorulmuyorsa pek kafanıza takmayın bu kmlerde normal en sağlıklı sonucu sanayide güvenilir bir motor ustasına gidip motor kompresyon testi yaptırmanızı tavsiye ederim ölçümdeki değerler normalse sıkıntı yok demektir bu şekilde en net bilgiye ulasabilirsiniz
  • 22-05-2024, 21:30:33
    #7
    Blow-by Gazları olabilir,
    karter havalandırma sistemlerinden olabilir bi tıkanıklık vardır karterde biriken biriken basınç yağ çubuğundan dışarı çıkabilir.
    arkadaşın dediği gibi turbo şarj olabilir.
    motor segmanları/silindirleri aşınmışsa yanma odasından kaçan gazlar kartere dolabilir ve bu da yağ çubuğunu çekince duman çıkmasına neden olabilir.