• 23-09-2023, 15:44:33
    #1
    Merhabalar, aracımı 20 gün kadar kullanmadım. Çalıştırdığımda bu hataları verdi. 1 yıl önce EGR iptal ettirip yazılım attırmıştım. Hataların yazılımdan kaynaklandığını söylediler. 3 usta farklı konuştu aklıma takıldı. Bu hataları bilen daha önce yaşayan var mı? Araç KİA RİO 1.4 dizel..

    Ben sensör arızasından dolayı beyinden de arıza verdiğini düşünüyorum. Aracın çekişinde performansında çalışmasında vs. hiçbir sorun yok.

    https://hizliresim.com/22zmfgp
    https://hizliresim.com/ekqbywh
    https://hizliresim.com/dji30lp
  • 23-09-2023, 15:55:04
    #2
    @minidora;
  • 23-09-2023, 15:58:58
    #3
    BHA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamda konuyu okuyordum.

    Beni aşan bir konu. EGR kısmı ile kolay kolay ilgilenmiyoruz. Tek aklıma gelen sebep olan şey oksijen sensörü olabilir mi?
  • 23-09-2023, 15:59:06
    #4
    Yazılımda ilgili dtc iptal ediliyor bu yüzden hataya düşmüyor . Fiziki olarak kontroller sağlandıktan sonra yazılımsal değişiklik yapılmalı , hatalı yazılımsal değişiklik fiziki kontrol parçalarını da bozabilir .

    Daha düzgün ve profesyonel yazılım hizmeti düşünürseniz benimle iletişime geçebilirsiniz. / İstanbul
  • 24-09-2023, 19:30:18
    #5
    ibrahimtrphp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazılımda ilgili dtc iptal ediliyor bu yüzden hataya düşmüyor . Fiziki olarak kontroller sağlandıktan sonra yazılımsal değişiklik yapılmalı , hatalı yazılımsal değişiklik fiziki kontrol parçalarını da bozabilir .

    Daha düzgün ve profesyonel yazılım hizmeti düşünürseniz benimle iletişime geçebilirsiniz. / İstanbul
    Anladım hocam. İstanbul'a çok uzağım Urfa'da görev yapıyorum. İşin açıkçası burada işinin ehli çok bir usta da yok.. Bu partikül müşürü hatası dediği şey beyinde gözüken hatayı da tetikleyebilir mi? Geçen yıl da böyle olmuştu EGR tıkalı hatası verdi aynı şekilde beyinden de hata verdi. Ama iptal ettirince beyindeki hata da gitti. Müşürü değişirsek sanırım oradaki hata da kalkacak. Sizin bu konuda görüşünüz nedir hocam?
    minidora adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamda konuyu okuyordum.

    Beni aşan bir konu. EGR kısmı ile kolay kolay ilgilenmiyoruz. Tek aklıma gelen sebep olan şey oksijen sensörü olabilir mi?
    Çok teşekkür ederim hocam, inanın bende bilmiyorum ) Düştük ustaların eline
  • 24-09-2023, 19:39:17
    #6
    Oksijen sensörü ve partikül filtre hatası veriyor.

    Araç kilometresi yüksekse partikül dolu olabilir, temizletebilir veya içini boşalttırıp iptal edebilirsiniz. Muhtemelen oksijen sensörü hatasını da partikülden veriyor olabilir.
  • 24-09-2023, 20:31:11
    #7
    Venain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oksijen sensörü ve partikül filtre hatası veriyor.

    Araç kilometresi yüksekse partikül dolu olabilir, temizletebilir veya içini boşalttırıp iptal edebilirsiniz. Muhtemelen oksijen sensörü hatasını da partikülden veriyor olabilir.
    Cevabınız için çok teşekkür ederim hocam. Bana partikül takalı hatası vermiyor sensörü bozulmuş dediler. Bir de diğer hatanın beyin hatası olduğunu söylediler, diğer hata oksijen sensörü hatası mı ?