• 19-07-2022, 17:52:07
    #1
    Merhabalar,

    2 ay önce Kia Rio 2022 1.4 Benzinli araç aldım, aracın yakıt değerleri şehir içi 8.2 şehir dışı 5 Lt, genellikle şehir içi kullanıyorum ve malum benzin fiyatlarından Km'de 2 liraya yakın tüketim oluyor. LPG'de bu tüketim yarı yarıya fark ediyor. Sizce LPG taktırmak yakıt ekonomisinin yanında aracın motor ömrü, vereceği zarar vs. açısından mantıklı mı mantıksız mı?
  • 19-07-2022, 17:57:33
    #2
    Brkozgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    2 ay önce Kia Rio 2022 1.4 Benzinli araç aldım, aracın yakıt değerleri şehir içi 8.2 şehir dışı 5 Lt, genellikle şehir içi kullanıyorum ve malum benzin fiyatlarından Km'de 2 liraya yakın tüketim oluyor. LPG'de bu tüketim yarı yarıya fark ediyor. Sizce LPG taktırmak yakıt ekonomisinin yanında aracın motor ömrü, vereceği zarar vs. açısından mantıklı mı mantıksız mı?
    dediğiniz tüketim rakamlarına göre hiç mantıklı değil hocam, bu tüketim değerleri 5-6 binden sonra daha da düşecektir. LPG taktırır iseniz %20-%25 arası hatta bazen ayarı kaçacak %30-35 arası daha fazla tüketim olacak, yani şehir dışında 5 lt benzin yakıyorsanız lpgde 6-6,5lt arası lpg tüketeceksiniz ayrıca sıralı sistem araç ilk çalışırken motor ısınına kadar yaz mevsiminde az da olsa benzin tüketecektir, ki kışın daha da artacak, şehir içi için ise 8.2 demişsiniz, lpg de 10-11lt lpg tüketeceksiniz demek oluyor bu.

    Bence bu rakamlarla lpg taktımanız çok mantıklı değil. Tabii karar sizin
  • 19-07-2022, 17:59:54
    #3
    Her lpg tüp markası randuman sağlamıyor, keşke fabrika çıkışlı lpg li araç alsaydınız..
  • 19-07-2022, 18:00:17
    #4
    halilevren adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dediğiniz tüketim rakamlarına göre hiç mantıklı değil hocam, bu tüketim değerleri 5-6 binden sonra daha da düşecektir. LPG taktırır iseniz %20-%25 arası hatta bazen ayarı kaçacak %30-35 arası daha fazla tüketim olacak, yani şehir dışında 5 lt benzin yakıyorsanız lpgde 6-6,5lt arası lpg tüketeceksiniz ayrıca sıralı sistem araç ilk çalışırken motor ısınına kadar yaz mevsiminde az da olsa benzin tüketecektir, ki kışın daha da artacak, şehir içi için ise 8.2 demişsiniz, lpg de 10-11lt lpg tüketeceksiniz demek oluyor bu.

    Bence bu rakamlarla lpg taktımanız çok mantıklı değil. Tabii karar sizin

    Yorumunuz için teşekkür ederim hocam, 5-6 bin km'den sonra çok bi düşüş olmaz diyorlar, evet LPG de tüketim biraz daha fazla oluyor haliyle ancak yinede neredeyse yarı yarıya fark ediyor tüketimde TL olarak o yüzden yorum almak istedim
  • 19-07-2022, 18:02:03
    #5
    onlinecihan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her lpg tüp markası randuman sağlamıyor, keşke fabrika çıkışlı lpg li araç alsaydınız..
    Aldığım aracın fabrika çıkışı LPG'li modeli yoktu hocam, bayide taktırmak istedim ancak aldığım bayininde öyle bir hizmeti yokmuş. köklü yurtdışı markaları var özellikle italyan olanlar Landirenzo ve Lovato bunlar için çok kaliteli firmalar diyorlar.
  • 19-07-2022, 18:02:54
    #6
    R10.NET'in Bence En İyisi
    Taktır başkan ben zamanında 2000 ken taktırmadım şimdi taktıramıyorum bak
  • 19-07-2022, 18:03:48
    #7
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Taktır başkan ben zamanında 2000 ken taktırmadım şimdi taktıramıyorum bak
    Valla fiyatları çok uçtu 8-10-15 bin diyer gidiyor
  • 19-07-2022, 18:04:48
    #8
    Lpg maliyeti + yıllık yapacağın km yi hesap ederek kazançlı yada değil hesap edebilirsin.
    Atiyorum lpg maliyeti 12 bin tl tutuyorsa yılda 5 bin km yapiyorsan benzinde kullan derim ama yılda 30 bin km yapiyorsan lpg mantıklı derim
  • 19-07-2022, 18:06:48
    #9
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lpg maliyeti + yıllık yapacağın km yi hesap ederek kazançlı yada değil hesap edebilirsin.
    Atiyorum lpg maliyeti 12 bin tl tutuyorsa yılda 5 bin km yapiyorsan benzinde kullan derim ama yılda 30 bin km yapiyorsan lpg mantıklı derim
    Baktığım LPG'nin fiyatı 8bin TL hocam, aslında şöyle bişey var 2 ayda 1000km yaptım ama benzin ucuz olsa en az 2000 falan yapardım yani LPG ile yılda 10.000 km yaparım diye düşünüyorum