Merhabalar,
2 ay önce Kia Rio 2022 1.4 Benzinli araç aldım, aracın yakıt değerleri şehir içi 8.2 şehir dışı 5 Lt, genellikle şehir içi kullanıyorum ve malum benzin fiyatlarından Km'de 2 liraya yakın tüketim oluyor. LPG'de bu tüketim yarı yarıya fark ediyor. Sizce LPG taktırmak yakıt ekonomisinin yanında aracın motor ömrü, vereceği zarar vs. açısından mantıklı mı mantıksız mı?
dediğiniz tüketim rakamlarına göre hiç mantıklı değil hocam, bu tüketim değerleri 5-6 binden sonra daha da düşecektir. LPG taktırır iseniz %20-%25 arası hatta bazen ayarı kaçacak %30-35 arası daha fazla tüketim olacak, yani şehir dışında 5 lt benzin yakıyorsanız lpgde 6-6,5lt arası lpg tüketeceksiniz ayrıca sıralı sistem araç ilk çalışırken motor ısınına kadar yaz mevsiminde az da olsa benzin tüketecektir, ki kışın daha da artacak, şehir içi için ise 8.2 demişsiniz, lpg de 10-11lt lpg tüketeceksiniz demek oluyor bu.
Bence bu rakamlarla lpg taktımanız çok mantıklı değil. Tabii karar sizin