• 23-01-2022, 15:30:20
    #64
    Hosting alacak param yoktu ben de sunucu kurdum

    Hayalimi Gerçekleştirdim - Evde Sunucu Kurdum🥳 - R10.net
  • 23-01-2022, 15:32:40
    #65
    Aynı dert bende var. 1 ay sonra reseller süresi bitiyor. 200 tl olan fiyat 400 tl görünüyor.
    Direktadmin kullanıyorum cpanel daha pahalı diye.

    Sanırım vds geçeceğiz.
  • 23-01-2022, 15:33:14
    #66
    R10 Sigortacısı
    Guzel net ile çalışıyorum. Kendilerini çok uzun zamandır forumdan takip ediyordum. Eski hosting firmamda ki yılların firmasıdır kendileri burada da var neredeyse yarı fiyatına barınıyordum. Sürekli sunucuya saldırı var diyip site kapanırdı. 12 ay bitti paketimi üst paket ile yenileyip ödememi yaptım. Bir kaç ay sonra sitem kapanmaya başladı. Talep açıyorum yazılımsal kaynaklı diye dönüyorlar. Dönmeyi bırakıp siteyi taşıyın dediler resmen kovdular. Yahu bu hazır bir yazılım eklentisi yok. Tüm dünyada kullanılıyor yazılım kaynaklı olamaz diyorum nafile.
    2 katı fiyat ödeyerek güzel net e taşıdım. Sitem 1 saniye olsun kapalı kalmadı. Destek taleplerime zamanında döndüler. Dolayısı ile bu tercih meselesi. Yarı parasına eski firmama döner miyim asla! Zamlardan maf olmuş durumdayız haklısınız. Ancak asgari ücrete gelen zam, elektriği gelen zam dahası piyasaya gelen zamları düşününce söyleyecek bir şey kalmıyor.
    Eski firmama kibar bir dille bak siz beni yazılımda sorun var kovdunuz aynı yazılım güzle nette çatır çatır çalışıyor diye yazdım adamlar dönmeye bile tenezzül etmedi. Allah yollarını açık etsin. Ucuz etin yahnisi nerede olursa olsun kokuyor ne yazık ki.
  • 23-01-2022, 15:38:59
    #67
    Bartuc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Zam konusunun bizim şirketimiz üzerinden yürümüş olması üzücü. Sanki sadece biz fahiş zam yapmak zorunda kalmışız gibi olmuş

    Şu anda bizim seviyemizdeki şirketlerle kıyaslanırsa aralarında en ucuz hizmeti de aslında biz sunuyoruz.

    Konu sahibinin şikayetine geldiğimizde, arkadaşlarımız zaten bildirim üzerinden açıklamış ancak detaylandıralım.

    1. IP adresi ücretleri son 1-2 yıl içinde USD üzerinden 4-5 kat arttı. 1 IP adresinin piyasası şu anda $50USD'nin üzerinde. 1-2 yıl önce 10USD civarlarındaydı. Dedicated IP kullanıyorsunuz, aylık 29TL olarak ücretlendiriyoruz. Önceki ücreti 13TL idi. Maliyet oranında zam yapsaydık, USD'nin de artışı hesaba katıldığında , IP adresi 29TL değil, 100TL+KDV civarında ücretlendirilirdi.
    2. Dünyada çip krizi var. Harddiskinden sunucularına, her türlü bileşenine USD olarak inanılmaz zamlar geldi. Yurt dışından 250USD'ye alınan 2. el bir sunucu, bugün 400USD'nin üzerinde fiyatlanıyor. Bunun diskini ramini vs. de eklediğinizde USD olarak 2 kata yakın bir donanım fiyat artışı var. USD-TL kur farkını da katarsak donanım maliyetleri en az 4 kat artmış TL olarak.
    3. Elektriğe sadece yıl başında %128 zam geldi.
    4. Verimerkezleri hem kabin fiyatları, hem internet fiyatları konusunda boş durmuyor, zam yapıyor, maliyetlerini yansıtıyor, onlar da mecbur buna.
    5. Dünya genelinde enflasyon sorunu var. Ülkemizdeki kadar büyük değil ama var. Bu da döviz olarak zamlanmalara yol açıyor. Spamexperts bile %10 zam yaptı ücretlerine(Euro bazında). Nereden ne yazılım alınıyorsa zamlanıyor hem de döviz olarak. Döviz de ülkemizde fena halde arttığı için tüm zamlar fena yansıyor.
    6. Personel giderleri büyük oranda artıyor.

    Şunu taahhüt edebilirim, 80TL olan ücretiniz, eğer tüm maliyet artışlarını yansıtıyor olsaydık, 400TL üzerinde olurdu. Zorunlu olarak fiyat artışı yaptık, tüm hosting şirketleri zorunlu fiyat artışı yaptı/yapıyor, buna mecburlar. Biz kendi kazancımızdan kısarak elimizden gelen en az artışı yapmak için çabalıyoruz. Tabi ki taktir her zaman son kullanıcınındır, ancak yılbaşında %128 elektrik zammı yapılınca bu nasıl zam demiyorsanız, döviz 2 katından fazlasına çıkarken bu nasıl iş demiyorsanız, bunun acısını bizden çıkarmanız yanlış diye düşünüyorum.
    Açıklamalarına katılmıyorum, gerekirse 1 yıl zarar edecek finansmanı sağlamanız gerekir. Firma her zaman kar edecek diye bir durum yok. Ben şu an havlu satışı yapıyorum, bize yapılan zamları müşteriye yansıtmış olsaydım 130 tl ye sattığım havluyu 450 tlye satmam gerekirdi. Zam size yansıyınca, anında tüketiciye yansıtırsanız ters tepiyor. Tıpkı bu konuda olduğu gibi. O ayarı iyi ayarlamak lazım.
  • 23-01-2022, 15:49:31
    #68
    3 Yıldır aktif kullanıyordum. Neyse ki tüm herşeyi @Cenuta; 'ya taşıyarak rahatladım. Güzelde 6 aylık vereceğim ücreti Cenuta da 2 yıllık aldım. Destekten sunucu kalitesine kadar her şeyinden memnunum. Şu ana kadar sorun yaşamadık. Gerçekten bazen çok yersiz zamları ve gereksiz fiyat artışları oluyor Güzel.net.tr'nin.
  • 23-01-2022, 15:52:24
    #69
    Firmayı gerçekten tebrik etmek lazım bu kadar zam akıl alır gibi değil. Kullanmış olduğum firma gerçekten insaflı %70 oranında zam yapmış.
  • 23-01-2022, 15:54:19
    #70
    Bartuc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Zam konusunun bizim şirketimiz üzerinden yürümüş olması üzücü. Sanki sadece biz fahiş zam yapmak zorunda kalmışız gibi olmuş

    Şu anda bizim seviyemizdeki şirketlerle kıyaslanırsa aralarında en ucuz hizmeti de aslında biz sunuyoruz.

    Konu sahibinin şikayetine geldiğimizde, arkadaşlarımız zaten bildirim üzerinden açıklamış ancak detaylandıralım.

    1. IP adresi ücretleri son 1-2 yıl içinde USD üzerinden 4-5 kat arttı. 1 IP adresinin piyasası şu anda $50USD'nin üzerinde. 1-2 yıl önce 10USD civarlarındaydı. Dedicated IP kullanıyorsunuz, aylık 29TL olarak ücretlendiriyoruz. Önceki ücreti 13TL idi. Maliyet oranında zam yapsaydık, USD'nin de artışı hesaba katıldığında , IP adresi 29TL değil, 100TL+KDV civarında ücretlendirilirdi.
    2. Dünyada çip krizi var. Harddiskinden sunucularına, her türlü bileşenine USD olarak inanılmaz zamlar geldi. Yurt dışından 250USD'ye alınan 2. el bir sunucu, bugün 400USD'nin üzerinde fiyatlanıyor. Bunun diskini ramini vs. de eklediğinizde USD olarak 2 kata yakın bir donanım fiyat artışı var. USD-TL kur farkını da katarsak donanım maliyetleri en az 4 kat artmış TL olarak.
    3. Elektriğe sadece yıl başında %128 zam geldi.
    4. Verimerkezleri hem kabin fiyatları, hem internet fiyatları konusunda boş durmuyor, zam yapıyor, maliyetlerini yansıtıyor, onlar da mecbur buna.
    5. Dünya genelinde enflasyon sorunu var. Ülkemizdeki kadar büyük değil ama var. Bu da döviz olarak zamlanmalara yol açıyor. Spamexperts bile %10 zam yaptı ücretlerine(Euro bazında). Nereden ne yazılım alınıyorsa zamlanıyor hem de döviz olarak. Döviz de ülkemizde fena halde arttığı için tüm zamlar fena yansıyor.
    6. Personel giderleri büyük oranda artıyor.

    Şunu taahhüt edebilirim, 80TL olan ücretiniz, eğer tüm maliyet artışlarını yansıtıyor olsaydık, 400TL üzerinde olurdu. Zorunlu olarak fiyat artışı yaptık, tüm hosting şirketleri zorunlu fiyat artışı yaptı/yapıyor, buna mecburlar. Biz kendi kazancımızdan kısarak elimizden gelen en az artışı yapmak için çabalıyoruz. Tabi ki taktir her zaman son kullanıcınındır, ancak yılbaşında %128 elektrik zammı yapılınca bu nasıl zam demiyorsanız, döviz 2 katından fazlasına çıkarken bu nasıl iş demiyorsanız, bunun acısını bizden çıkarmanız yanlış diye düşünüyorum.

    R10'da okuduğum en güzel cevap. Tüm zamlara ses yok, bize mi var? A dan Z ye herşey zamlı maalesef. Biz danışmanlık firmasıyız, en üstler kaç kere değişti, firma devredildi, çalışanlar arttırıldı vs, masraf hep arttı ama kullanıcıya yansıtamadık. Alım gücünün düştüğü yerde, zam yapmak, eldekini de bitiriyor. Ama sizin bir temel maliyetiniz olduğu için, sizin olay çok daha zor. hem ürünler yurtdısından, hemde çalışanlar TR şartlarıyla fiyatlanıyor..


    Teşekkürler, ülkemizin geldiği son nokta. Konu siyasi değil, doların son haline bakın demeye korkar olduk türkiyenin her noktasında, sebebini sorgulamıyoruz ona da alıştık okey ama sorgulmadıgımız için, unuttugumuzu sanmasınlar. herşeyin zamanı gelecek, ülkemin bu duruma gelmesine gönlüm razı değil. (konu siyasi değildir.)
  • 23-01-2022, 15:57:56
    #71
    İş yapan insanların ürün fiyatlandırmasını açıklaması kadar absürd bir durum yok. Aldığınız hizmet sizlere pahalı geliyorsa, aynı hizmeti kendiniz vermeye çalışın. Bakalım sizler nasıl maliyetlendirip, fiyatlandıracaksınız.
  • 23-01-2022, 16:06:44
    #72
    R10 Sigortacısı
    FYTHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 Yıldır aktif kullanıyordum. Neyse ki tüm herşeyi @Cenuta; 'ya taşıyarak rahatladım. Güzelde 6 aylık vereceğim ücreti Cenuta da 2 yıllık aldım. Destekten sunucu kalitesine kadar her şeyinden memnunum. Şu ana kadar sorun yaşamadık. Gerçekten bazen çok yersiz zamları ve gereksiz fiyat artışları oluyor Güzel.net.tr'nin.
    Hocam gerçekten fiyatlar efsane. Bedava diyebilirim. Özel ip adresi 20 TL yazmışlar. Guzel nette 340 mı neydi fazla bile fazla olabilir tam hatırlamadım.