• 13-12-2010, 14:48:58
    #28
    millet aya biz yaya
    bunların devri geçti artık, nedense hep geriden takip ediyoruz, devri geçenleri biz yenı icat ediyoruz, miadını tamamlamış uçakları satın alıyoruz, ABD apache'leri satmıyor cobralara devam
    apacheyi gelistirir elde kalmıslrı bıze kakalar... bu kadar
  • 13-12-2010, 14:56:14
    #29
    Türkiye cumhuriyetine yakışır.
  • 13-12-2010, 15:04:23
    #30
    Arkadaşlar savaşta bu cihazlar bile bulunmaz nimet olacaktır hiç şüpheniz olmasın. En beğenmediğiniz bir savaş aleti bile yeri gelir bir füze giibi gerekli hale gelebilir. Kötü demeyelim. İyinin kötüsü diyelim en azından. Bu da bir gelişme sonuçta. Askeri birliğimiz ne kadar ihtiyaç belirtir ve ne kadar kaliteli mal isterse üretici firmalarımız ( örnek fnss ) o kadar kaliteli mal yapar. Bir füze yapabilecek, bir heron üretebilecek, bir silah geliştirebilecek binlerce mühendisimiz var. ama nedense hala dışa bağımlılıkta bir bQk var zannedip ordan aldık. Zararı hepimiz çekiyoruz. ama artık Tsk da şartnameleri 3 kuruş fazla yapsın helikopter ihalesini Türkler alsın ne var bunda yani. Yapamayacak güçte değiliz. Yavaş yavaş. Olacak hepsi inşallah
  • 13-12-2010, 15:19:20
    #31
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Samur'un Ülkemiz şartlarında ihtiyaç duyulan bir araç olmadığını düşünüyorum. Samur kullanmamızı gerektirecek kaç nehir var bu ülkede? Ayrıca her yerde de köprü var zaten. Olmayanlara da Samur sevk edene kadar, ohooo.... Ayrıca çok daha ucuza çelik profillerden çabucak köprü inşaa edilebilir. Hatta profilleri ağır yük helikopterleri ile taşırsınız hızlıca.

    FNSS bu aracı büyük ihtimalle ihracat amaçlı üretti. TSK'nın alacağı samurlar ise muhtemelen savunma sanayine destek için, ihtiyaçtan ziyade.

    Türkiye savunma amaçlı silahlanan bir ülke. Uçak gemileri ise saldırı amaçlı silahlanan ülkeler içindir. Örnek: ABD, İngiltere....

    Bu tür projelerde en büyük kazanım biten projeler değil, elde edilen deneyimdir. Bu aracın geliştirilmesinde emeği bulunan ( Ve şu anda kıskanmakta olduğum meslektaşlarım ) çok daha deneyimli mühendisler oldular.

    Bu aracı nerede kullanacağımız düşünüyorum da, aklıma hiç bir yer gelmiyor. Yoka bir yere mi saldıracağız biz de!!! Bol bol geniş ve düz ayrıca nehirlerle kesilen ovaları olan bir yerlere mesela !!! TSK nın bu araca ihtiyaç duyması hakikatten ilginç.
  • 13-12-2010, 16:51:55
    #32
    Bunun açılmayınından birine binmiştim askeriyede..8X8 di oda..İçinde nükleer bombaya karşı özel oksijen üreten tüpler dahi vardı..
    Onun görevide patlayan tankları mevzilerden kaldırmaktı..
    Ama alet canavar birşeydi Motoru 12 bin mi ne demişlerdi..Beygir olarak tam hatırlmıyorum ama 1k olması gerek

    Litre konusunda ise sorduğumda km ye 1 litreye yaktığı söylenmişti..Zaten uzun yol olarak imkansız

    Ama bu güzel olmuş gerçekten..Düşünün boğaz köprülerinin veya haliçin bombalandığını? Alın size hazır köprü
  • 13-12-2010, 16:58:30
    #33
    Üyeliği durduruldu
    theolric adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Samur'un Ülkemiz şartlarında ihtiyaç duyulan bir araç olmadığını düşünüyorum. Samur kullanmamızı gerektirecek kaç nehir var bu ülkede? Ayrıca her yerde de köprü var zaten. Olmayanlara da Samur sevk edene kadar, ohooo.... Ayrıca çok daha ucuza çelik profillerden çabucak köprü inşaa edilebilir. Hatta profilleri ağır yük helikopterleri ile taşırsınız hızlıca.

    FNSS bu aracı büyük ihtimalle ihracat amaçlı üretti. TSK'nın alacağı samurlar ise muhtemelen savunma sanayine destek için, ihtiyaçtan ziyade.

    Türkiye savunma amaçlı silahlanan bir ülke. Uçak gemileri ise saldırı amaçlı silahlanan ülkeler içindir. Örnek: ABD, İngiltere....

    Bu tür projelerde en büyük kazanım biten projeler değil, elde edilen deneyimdir. Bu aracın geliştirilmesinde emeği bulunan ( Ve şu anda kıskanmakta olduğum meslektaşlarım ) çok daha deneyimli mühendisler oldular.

    Bu aracı nerede kullanacağımız düşünüyorum da, aklıma hiç bir yer gelmiyor. Yoka bir yere mi saldıracağız biz de!!! Bol bol geniş ve düz ayrıca nehirlerle kesilen ovaları olan bir yerlere mesela !!! TSK nın bu araca ihtiyaç duyması hakikatten ilginç.
    TSK nın karşıya geçmek için köprü araması hayli ilginç olmaz mı?
    Lazım olmaz düşüncesi yanlış olmuş.

    Bu da mesaj 6.000
  • 13-12-2010, 17:17:12
    #34
    Üyeliği durduruldu
    gereksiz v.s silaha yatırım yapılmasın gibi yazılar yazan arkadaşlar olmuş. Çok komiksiniz beyler öncelikle bunu söyleyeyim. Çok bilmeden konuşuyorsunuz çok, Nato mato sokmuş araya biri hatta.

    Silahlanmayalım, askere yatırım yapılmasın, askerlik kalksın dimi ? Doğru canım. Zaten başımızda terör gibi zayıf anımızı yakalayıp bizi mahvetmeye çalışan bir bela da yok. Vatanımıza gözünü dikmiş 10'larca ülke de yok zaten değil mi ?

    Doğru haklısınız ne gerek var topa tüfeğe. Gidelim teröristlerle anlaşalım, onlarla insanlarmış gibi konuşup bu vatanın bir karış toprağı için canını veren milyonlarca yiğidin yerine biz tavizler verelim haklısınız.

    Yanlış anlamayın size değil tepkim, size böyle şeyleri empoze eden mentaliteye hepsi...
  • 14-12-2010, 02:32:09
    #35
    Saçma saçma şeylerle uğraşak.
    İran kadar olamadık beyler be
    RCT çıkıp yine çaktın gandi diyeçeğine
    Çakaçaklar gandiii bize desin bence
  • 14-12-2010, 02:38:08
    #36
    dmr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ihtiyacımız olan 3 deniz için 3 tane şöyle gemi



    tanesi 6 milyardan 6x3= 18 milyar dolar

    kara sınırlarına da şunlardan 500 tane



    tanesi 500 bin olsa 250 milyon dolar tutar.

    mevcut savaş uçaklarının çoğunu doğu tarafına aktaralım. sınırı bozup idare edilmesi kolay bir sınır belirleyelim.

    aldım gitti