• 19-04-2006, 21:27:07
    #10
    Üyeliği durduruldu
    mavi adlı üyeden alıntı:
    ayakkabı parası 35
    para üstü 15
    sahte paradan dolayı komşuya verilen 50 ytl

    100 ytl zararı var

    ama sahte 50 ytl yi birine yutturursa zarar 50 ytl ye düşer.


    Elindeki sahte parayı birine yutturursa eger ortada sahte para olmaz. böylelikle adam bu alısveristen nasıl 50 ytl zarar eder ?
  • 19-04-2006, 21:39:01
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    adamın zararı sonuçta 100ytl 50 ytl ayakkabı ve para üstü 50 ytl ise paranın sahte olasından dolayı .

    parayı birine yutturursa zararı kapanıyor ayakkabı ve para üstünün karşılığını almış olur.haklısın yukarda yanlış yazmışım mam bu seferde hiç hesapta olmayan biri 50 ytl zarar giriyor o ne olacak.
  • 19-04-2006, 21:39:49
    #12
    Ayakkabının alış fiyatı belli olmadığı için tam zararını kestiremeyiz
  • 19-04-2006, 21:39:59
    #13
    adam 35 ytl ayakkabısından oluyor doğru ama buna ilave edilecek meblağ konusunda tam anlamıyla çuvalladınız.

    adam aldığı sahte 50 liği komşuda bozdurup 35 ini cebine atıp geri kalanı adama verir yani müşteri ayakkabı ve 15 ytl yi alır gider..
    komşu geldiğinde adamdan sahte 50 liği geri alıp 35 lirasına 15 ytl ilave edip geri verir adama,

    adamın cebinden çıkan yani ZARARI=

    35 ytl lik ayakkabı. (ayakkabının maliyeti hesaba katılmadığı için)
    +
    15 ytl komşuya sonradan verilen 35 i 50 ytl ye tamamlamak için eklenen meblağ
    TOPLAM = 35+15 = 50

    matematik ve mantık lazım biraz da..

    (burada bir sürü üniversite okuyan lise okuyan bitiren insan var ve üzüldüm inanın; azarlamak aşağılamak için söylemiyorum, herkesin doğru cevaplaması gerekirdi, hadi bilmiyorsunuz atmayın bari bir tane sahte 50 ytl den adamı üç defa zarar ettirdiniz



    saygılar...
  • 19-04-2006, 21:46:38
    #14
    Üyeliği durduruldu
    ReferXchange adlı üyeden alıntı:
    adam 35 ytl ayakkabısından oluyor doğru ama buna ilave edilecek meblağ konusunda tam anlamıyla çuvalladınız.

    adam aldığı sahte 50 liği komşuda bozdurup 35 ini cebine atıp geri kalanı adama verir yani müşteri ayakkabı ve 15 ytl yi alır gider..
    komşu geldiğinde adamdan sahte 50 liği geri alıp 35 lirasına 15 ytl ilave edip geri verir adama,

    adamın cebinden çıkan yani ZARARI=

    35 ytl lik ayakkabı. (ayakkabının maliyeti hesaba katılmadığı için)
    +
    15 ytl komşuya sonradan verilen 35 i 50 ytl ye tamamlamak için eklenen meblağ
    TOPLAM = 35+15 = 50

    matematik ve mantık lazım biraz da..

    (burada bir sürü üniversite okuyan lise okuyan bitiren insan var ve üzüldüm inanın; azarlamak aşağılamak için söylemiyorum, herkesin doğru cevaplaması gerekirdi, hadi bilmiyorsunuz atmayın bari bir tane sahte 50 ytl den adamı üç defa zarar ettirdiniz



    saygılar...

    lütfen bu kadar agır elestiri yapmayalım.

    bir odtü mezunu bir müşterim yıllardır sirketi var 80 ytl zarar olarak buldu sonucu.

    15 ytl- 65 ytl ve iflas ettiğini düşünenlerde var
  • 19-04-2006, 21:58:14
    #15
    iqtechnics adlı üyeden alıntı:
    lütfen bu kadar agır elestiri yapmayalım.

    bir odtü mezunu bir müşterim yıllardır sirketi var 80 ytl zarar olarak buldu sonucu.

    15 ytl- 65 ytl ve iflas ettiğini düşünenlerde var
    yav yok azarlama sadece üzüldüm dedim ve samimi düşüncem bu..
    (bir matematik öğretmeni olarak üzüldüğümü varsayarsanız hak verirsiniz

    saygılar
  • 19-04-2006, 21:59:13
    #16
    35 ayakkabı maliyeti
    15 ytl ayakabının para üsütü olarak adama verildi 50 ytl etti

    +adamın elinde 50 ytl sahte para var böylece 100 ytl zararı var
    para sahte olmasa zararda olmayacak.



    komşuyu araya sokmaya gerek yok sonuçta o parayı bozuyor ve sahte olunca parasını geri alıyor.zaten bu komşu kafa karıştırsın diye koyulmuş.

    sonuç 35 ytl sermaye 15ytl para üsütü ve elede kalan 50 ytl sahte para =100 bu kadar.
  • 19-04-2006, 22:03:20
    #17
    ayrıca bu soruyu bilmek için matemetik hocası olmaya gerek yok esnaf olsan bilirsin ..adam hem sahte para veriyor hemde para üstü alıyor bu arada sermayeyide götürüyor

    sermaye+para üstü+alaınan sahte para=sonuç förmül budur.
  • 19-04-2006, 22:10:24
    #18
    Üyeliği durduruldu
    ReferXchange adlı üyeden alıntı:
    yav yok azarlama sadece üzüldüm dedim ve samimi düşüncem bu..
    (bir matematik öğretmeni olarak üzüldüğümü varsayarsanız hak verirsiniz

    saygılar
    bir bilgisayar öğretmeni olarak da
    bir matematik öğretmeni olan ablamı buldugum sonuca ikna ettim 50 olmayan bir sonuca

    ama cevabı bende bilmiyorum, cumaya acıklancak