• 02-11-2012, 23:25:35
    #10
    Emd'den önce "-" li bir domain'im vardı. Film indir kelimesinde 1. sayfada idi Emd'den sonra ne olur bilemem ama bence "-" almandan yanayım
  • 02-11-2012, 23:26:18
    #11
    muttley adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tire boşluk olarak algılanıyor diye okumuştum, ne kadar doğru ne kadar yalan bilmem. İşin teknik boyutundan ziyade taktik boyutundan bahsedeyim.

    Hedef ziyaretçi kitlesi önemli. Arama motoru kaynaklı hit hedefliyorsanız tireli domain kullanılabilir ama marka olabilecek bir site kurmak istiyorsanız, ortam olsun muhabbet dönsün istiyorsanız tire kullanmasanız daha iyidir diye düşünüyorum.
    Elbette çok haklısınız. Markalaşma hedefliyse "-" asla ama asla kullanılmamalı. Hatta .com uzantı dışında başka domain bile tercih edilmemeli. Orası başka..

    Sormak istediğim google odaklı siteler için olanı..

    Teşekkürler.
  • 02-11-2012, 23:28:49
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Alıntı
    URL'lerinizde noktalama işaretleri kullanmayı düşünün. http://www.example.com/yesil-elbise.html şeklinde bir URL bizim için http://www.example.com/yesilelbise.html şeklinde bir URL'den çok daha kullanışlıdır. URL'lerinizde alt çizgi (_) yerine kısa çizgiler (-) kullanmanızı tavsiye ederiz.
    Düz mantık kurarsak domainde de tire geçmesi avantaj olsa gerek. Hadi avantaj olmasa bile dezavantaj da değildir diye düşünüyorum.

    Web-master.com veyahut e-yemekleri.com için avantaj sağlamaz. Anahtar kelimeleri ayırması gerekir herhalde.

    http://support.google.com/webmasters...r&answer=76329
  • 02-11-2012, 23:32:25
    #13
    Tolgahanuzun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emd'den önce "-" li bir domain'im vardı. Film indir kelimesinde 1. sayfada idi Emd'den sonra ne olur bilemem ama bence "-" almandan yanayım
    Yok Tolgahan onu sormadım,

    Elbette sağlam çalışma ile - domain kafaya oynayabilir. Merak ettiğim, - ile direk keyword domainin etki şiddeti. Birisi binde bir etkilerken birisi binde iki mi etkiler diye


    muttley adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düz mantık kurarsak domainde de tire geçmesi avantaj olsa gerek. Hadi avantaj olmasa bile dezavantaj da değildir diye düşünüyorum.

    Web-master.com veyahut e-yemekleri.com için avantaj sağlamaz. Anahtar kelimeleri ayırması gerekir herhalde.

    http://support.google.com/webmasters...r&answer=76329
    Aynen hocam ama öyle hal alıyor ki, testlerimi yaparken bazı sebepler adamı delirtiyor. Bunu okuduktan sonra ise düşündüğüm, domain sonrası konu başlığı linkinde - koymak ile domain içerisindekinin fark olabileceği yönündeydi
  • 02-11-2012, 23:36:23
    #14
    bilenyok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok Tolgahan onu sormadım,

    Elbette sağlam çalışma ile - domain kafaya oynayabilir. Merak ettiğim, - ile direk keyword domainin etki şiddeti. Birisi binde bir etkilerken birisi binde iki mi etkiler diye
    Hocam olay şu. Şimdi Bir Arkadaş vardı. Sitelerine ben seo yapıyordum. Bak şimdi
    Tüm İçerik c/p.
    Link çöplüğü olmuş.
    Site içi seo Orta düzeyde.
    Alttaki kelimelerin hepsi farklı siteyi temsil ediyor.
    Stor perde
    Perde modeller
    Perde
    Kiralık minibüs
    Vito kiralama
    Vip vito kiralama
    Minibüs kiralama
    Streç film

    Bakın hepsi farklı site ve İçeriği kötü. Fakat bu kelimelerin neredeyse hepsinde 1 sayfada ve bazılarında 1-2-3 sırada yer alıyordu. Çok basit yöntemlerle(hacklink değil). Ancak şimdi Google amcam Sitenin içeriğine tam anlamı ile önem verdi.

    DİYOR Kİ;
    Sitende içerik iyi olsun.
    Kullanıcıyı memnun etsin.
    Görünüşü iyi olsun.
    KULLANICIYA yönelik olsun( reklama yönelik değil)
    Öyle Her link çıkışı olan Yerden BACKLİNK Almasın.
    Yani bu "-", "1,2,3,4,5.vs." işin sadece espirisi. Yani Domaine bu kadar takılmayın. İnşallah yardımcı olmuşumdur.
  • 02-11-2012, 23:38:21
    #15
    Bencede marka için değil ama keyword domainler için tireli olan herzaman daha iyidir. Sonuçta sen trafiğini arama motoru odaklı almak istiyorsan o domain tadından yenmez hal alabilir.
  • 03-11-2012, 23:01:09
    #16
    Çakma domainler elinde sonunda sıralamadan uçup gidiyor
  • 03-11-2012, 23:12:14
    #17
    Arkadas fransizca sektorde kafadaki sitelerin %60 indan fazlasi tire gecen domainlerden olusuyor
  • 03-11-2012, 23:17:34
    #18
    Alman domainlerdede - aşırı fazla ya almanlar bu işi çok iyi biliyor yada biz bişey bilmiyoruz.