• 12-09-2009, 00:52:42
    #1
    Merhaba arkadaşlar,
    resimlerde alt mı yoksa title etiketimi daha iyi?

    her ikisinide kullandıgımızda bir problem var mı?
  • 12-09-2009, 00:55:25
    #2
    resimde alt etiketi kullanılır. alt etiketi w3 standartları içinde gereklidir.Alt etiketi olmazsa XHTML hatası alırsın
  • 12-09-2009, 00:57:06
    #3
    Üyeliği durduruldu
    resimlerde alt kullanılır, linklerde title kullanılır ikisininde amacı aynıdır , aynı tag içinde ikisinide kullanmam html kodlama hatası olur.
  • 12-09-2009, 01:01:12
    #4
    aynı zamanda görme özürlülerin özel screen reader programları alt etiketine tanımlıdır seodan ayrı böyle bir önemide var
  • 12-09-2009, 01:14:18
    #5
    resim dosyasi a href ile linklenmis ise bu durumda hem alt hem title kullanmalisiniz.
    alt ve title farkli kelimeler icermeli.
    sadece imaj dosyasi ekliyorsaniz alt ile etiketlemelisiniz.

    linkli resimlerde alt tagi ile resim ile ilgili aciklamayi title tagi ile link verilen sayfa ile ilgili aciklamayi girerseniz faydali olacaktir.
  • 12-09-2009, 01:22:41
    #6
    Üyeliği durduruldu
    sweet_boy57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    resim dosyasi a href ile linklenmis ise bu durumda hem alt hem title kullanmalisiniz.
    alt ve title farkli kelimeler icermeli.
    sadece imaj dosyasi ekliyorsaniz alt ile etiketlemelisiniz.
    linkli resimlerde alt tagi ile resim ile ilgili aciklamayi title tagi ile link verilen sayfa ile ilgili aciklamayi girerseniz faydali olacaktir.
    nasıl yani,

    benim bildiğim resimlerin linkli kullanımı aşağıdaki örnek gibi,

    <a href="http://www.siteadi.com" title="Link açıklaması"><img alt="Resim açıklaması" height="100" width="100" src="resimurlibelirtilicek" /></a>

    sizin söylediğinizden alt ve title aynı tagde kullanılır gibi anladım ben, yukarıdaki kullanım dışında kullanım varmıdır ?
  • 12-09-2009, 01:25:04
    #7
    esper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    nasıl yani,

    benim bildiğim resimlerin linkli kullanımı aşağıdaki örnek gibi,

    <a href='http://www.siteadi.com' title="Link açıklaması"><img alt='Resim açıklaması' height="100" width="100" src='resimurlibelirtilicek' /></a>

    sizin söylediğinizden alt ve title aynı tagde kullanılır gibi anladım ben, yukarıdaki kullanım dışında kullanım varmıdır ?
    <a href='http://www.siteadi.com' title="link açıklaması"><img alt='Resim açıklaması' height="100" width="100" src='resimurlibelirtilicek' /></a>

    böyle kullanıyorum ben
  • 12-09-2009, 01:27:33
    #8
    Üyeliği durduruldu
    evet doğru olan bu, linkte title koymayı unutmuşum editledim, bu arada siz eksiği düzeltmişsiniz
  • 12-09-2009, 01:28:37
    #9
    Misafir
    esper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    <a href="http://www.siteadi.com" title="Link açıklaması"><img alt="Resim açıklaması" height="100" width="100" src="resimurlibelirtilicek" /></a>
    sweet_boy57 'de bu şekilde demek istemiş. Doğru kullanım bu şekilde.