• 11-03-2023, 18:17:23
    #10
    Kimse çerez tutuyorsun veya tutmuyorsun diye gidip davacı olmazda yasal olarak neden tutulması gerekiyor bende merak ettim hep
  • 11-03-2023, 23:12:03
    #11
    Böyle araştırma sorularını seviyorum. Öncelikle Gary Illyes tarafından yazılan şu gönderiyi okumanızı tavsiye ederim. Eğer bölerseniz neredeyse her şey bir SEO faktörüdür.
    https://www.linkedin.com/posts/garyi...50166016-dOu-/

    Konumuza dönersek; GDPR, CPRA, CCPA kesin olarak bir seo faktörü mü tam olarak belli değil. Online güvenliğin yükselmesi dolaylı olarak bir web sitenin güvende gösterebilmesi için çerezler kullanıcıya güven yansıtır. Kullanıcının sitede kalmasını sağlayarak hemen çıkma oranında düşme sağlaması avantaj. Web sitede yer alan pop-up eğer içeriği kapsamıyor, kullanıcıyı rahatsız etmiyorsa faydalı demek daha doğru. John Mueller'e gelen soru aslında bunu biraz daha detaylandırıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=rx9WslZH2ag&t=2275s
    (kaynak yazısı: https://www.seroundtable.com/google-gdpr-seo-25819.html)

    Çerez pop-up optimize etmek, bunu her sayfada değil ve kullanıcı deneyimine uygun şekilde yapmak site sahibi için güven aşıladığından dolayı avantaj olduğu görülüyor. En detaylı olarak tasarımından bilgisine kadar şu yazıdan okuyarak değerlendirebilirsiniz.
    https://www.smashingmagazine.com/202...1-key-updates/


    Alıntı
    GDPR'yi ihlal eden şirketler, gelirlerinin %2 ila %4'ü oranında para cezası ödemekle yükümlüdür. Örnek bir ceza; https://www.bbc.com/news/business-48905907
  • 12-03-2023, 18:58:30
    #12
    İstediğin cevabı anlamadın, muhtemelen.
    SEO tarafina katkısı var mı?
    Kim bilir..
    • CGLR
    CGLR bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-03-2023, 21:14:34
    #13
    Selamlar
    Yurtdışı siteniz varsa kesinlikle kullanmanızı öneririm.
    Cookies eklentinin dışında cookies ile nelere izin verdiğiniz, nelere vermediğinizi açıkca yazmanız ve bu fonksiyonel işlemleride sitenize uyarlamanız için profesyonel destek almak lazım.
    Benim yurtdışı sitemde düz bir cookies eklentisi vardı sadece "ok" işareti kullanıcı tarafıma dönüş yaptı.
    "Siz ne hakla bana izin vermediğim işlem için zorla onay alıyorsunuz diye."
    Bende kendi cookies yazdım siteye uyarladım

    Siteye güven artmakta ayrıca avrupada zorunludur.
  • 12-03-2023, 21:41:33
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstediğin cevabı anlamadın, muhtemelen.
    SEO tarafina katkısı var mı?
    Kim bilir..
    Evet, asıl merak ettiğim de bu. Ama sen kullanmamışsı..
  • 12-03-2023, 21:49:55
    #15
    CGLR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, asıl merak ettiğim de bu. Ama sen kullanmamışsı..
    Kullanıyordum ve o ara hitim de iyiydi.
    Kaldırdım, bu ara hit düşük.

    Ama onunla alakalı olmayabilir.
    Kim bilir
    • CGLR
    CGLR bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.