• 26-12-2016, 15:16:00
    mrerror adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elimizde maddi kaynaklar olsa, google dan çok daha iyi sonuçlar döndüren algoritmayı yazmamız çok da zor değil... böyle bir projeyi destekleyecek, sağlam yatırımcı ülkemizde bulmak zor, bence asıl sorun bu... yani para... bir de, bizim devletimiz böyle projelere destek olmaktan çok köstek olur genelde...

    Demek Google'dan daha iyi algoritma yazarız ?
  • 26-12-2016, 15:21:48
    AlayeiBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Demek Google'dan daha iyi algoritma yazarız ?
    hocam orada da bir çok Türk mühendis çalışıyordur neden olmasın ki.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 15:21:48 -->-> Daha önceki mesaj 15:18:54 --

    GuNGoRv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arama motoru yapsan ne olacak açılış sayfan chrome kurarsan google ie kurarsan msn vs. İşletim sistemini yap, tarayıcını yap daha sonra arama motorunu yaparsın. Google a google yazıp arayan adama sen bu bizim arama motoru diye kafasına sokasıya kullandırasıya 10 yıl geçer.
    Haha aklıma babam geldi kendisi 60 yaşında beni aramıştı evde internet gitmiş diye. Gidip baktığımda tarayıcıyı açınca açılış sayfası google dı o kalkmış nasıl olduysa. Google olmayınca internet yok sanıyordu
  • 26-12-2016, 15:22:34
    Yerli arama motoru ile daha kolay bulabilecekler yazdıkları algoritma ile hükumeti eleştirenleri, laf edenleri, cb ye laf edenleri vs başka bir şey için yapmazlar.
  • 26-12-2016, 15:25:38
    AlayeiBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Demek Google'dan daha iyi algoritma yazarız ?
    evet, çok daha iyisini yazmamız mümkün. google sonuçları çok absürt ve manipüle edilebiliyor.

    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam orada da bir çok Türk mühendis çalışıyordur neden olmasın ki.
    kesinlikle. zaten bu yüzden türkiye kaybediyor. Elimizdeki güçlü, bilgili adamları ABD ye kaptırıyoruz. Mesela, bilgisayar mühendisi olan bir yakınım ABD de microsoft ta çalışıyor, neden türkiye çalışmıyor derseniz; tr de bu alanda güçlü firma yok, devlet desteği de hiç yok. Böyle olunca beyin göçü oluşuyor ve hep "neden yerli arama motoru yok, yerli yazılımlar yok" diye tartışıyoruz.
  • 26-12-2016, 15:31:56
    mrerror adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet, çok daha iyisini yazmamız mümkün. google sonuçları çok absürt ve manipüle edilebiliyor.



    kesinlikle. zaten bu yüzden türkiye kaybediyor. Elimizdeki güçlü, bilgili adamları ABD ye kaptırıyoruz. Mesela, bilgisayar mühendisi olan bir yakınım ABD de microsoft ta çalışıyor, neden türkiye çalışmıyor derseniz; tr de bu alanda güçlü firma yok, devlet desteği de hiç yok. Böyle olunca beyin göçü oluşuyor ve hep "neden yerli arama motoru yok, yerli yazılımlar yok" diye tartışıyoruz.
    Hocam biraz siyaset olacak ama abd'de obama çocuklara oyun oynatmayı değil nasıl yeni oyun yazılır onu öğretin derken aynı hafta bizim o zamanki ulaştırma bakanımız "teknolojiye fazla kafa yormayın, yorarsanız tırlatırsınız. Bulut diye bir şey yapmışlar dosyaları atıyon orada duruyor nerede olduğu belli bile değil" demişti. Buradaki bir önemli detayda bizde internet vb. bir çok şey hala ulaştırma bakanlığına bağlı. Adamın suçu yok ne anlasın bulut sistemlerinden, teknolojiden.

    Eskiden arabul vardı bayağı tutar gibiydi ama zamana yenik düştü. Devlet desteği olmayan hiç bir oluşum ayakta kalamaz. ör: rusyanın %90 dan fazlası yandex kullanıyor. Çin'de Baidu kullanılıyor.
  • 26-12-2016, 15:58:47
    Teoride mümkün pratikte imkansız! Siyaset ve ekonomi neden imkansız olduğuyla ilgili sebepler arasındaki 1. ve 2. maddelerdir. Diğer maddeleri yazmaya dahi gerek yoktur...
  • 26-12-2016, 16:54:26
    Bu ülkede Pardus adında bir Zenginlik vardı biliyor musunuz dostlar ?
    Bilmiyorsanız hiç araştırdınız mı? Pardus geliştirilmeye devam edilirken, destek alamadı.

    Ülkeye Microsoft'dan bir takım üst düzey yöneticiler geldi. Yöneticiler ile görüşmeler yapıldı.
    Başbakan ile uzun bir görüşme sonrasında bir çok karar alındı.
    Ve Pardus'u ülkemizin milli işletim sistemi yapmak yerine, Windows kararlar alındı.
    Devlet dairelerinde Windows kullanıldı, kullandırıldı. Pardus değer kaybetti.

    Yıl 2012 olduğunda ise proje sonlandırılma kararı aldı.
    Ülkemizde maalesef ki bilişime verilen değer çok ama çok az. Yerli arama motoru'na gelmeden önce,
    İşletim sistemi olarak Pardus daha fazla geliştirilmeli.
    Pardus ile beraber yerli tarayıcı da geliştirilmeli.
    Bu olayın akışı sonrasında ise arama motoru geliştirilmeli.

    Önce İşletim sistemi yaygın hale getirilir.
    Sonra Tarayıcı aktifliğini korur.
    Sonra da tarayıcının açılış sayfasını yerli arama motoru yaparsın.

    Direk yerli arama motoru yapmak yerine keşke söylediklerim yapılsa. Görün o zaman neler oluyor.

    Ayrıca arama motorunu devlet yerine bir firma yapmalı. Devlet'in asıl görevi arama motoru yapmak değil. Arama motoru yapacak firmalara sermaye sağlamaktır.
    Bunlar yapılırken tarafsız ve adil olunmalı.
  • 26-12-2016, 18:03:32
    adamlar artık uzaya yatırım yapıyor bknz, böyle bir güçle sanal zekayla nasıl kim başa çıkacak. Bırakın Türk yazılımcılarımızı tüm dünya bir araya gelse, Google'yi tahtından edemez.
  • 26-12-2016, 18:16:40
    üzülerek söylüyorum, bizim ülkeden bir cacık olmaz acı ama gerçek devletin bu tarz projeleri desteklemesi lazım ama nerde.