Bu ülkede Pardus adında bir Zenginlik vardı biliyor musunuz dostlar ?
Bilmiyorsanız hiç araştırdınız mı? Pardus geliştirilmeye devam edilirken, destek alamadı.

Ülkeye Microsoft'dan bir takım üst düzey yöneticiler geldi. Yöneticiler ile görüşmeler yapıldı.
Başbakan ile uzun bir görüşme sonrasında bir çok karar alındı.
Ve Pardus'u ülkemizin milli işletim sistemi yapmak yerine, Windows kararlar alındı.
Devlet dairelerinde Windows kullanıldı, kullandırıldı. Pardus değer kaybetti.

Yıl 2012 olduğunda ise proje sonlandırılma kararı aldı.
Ülkemizde maalesef ki bilişime verilen değer çok ama çok az. Yerli arama motoru'na gelmeden önce,
İşletim sistemi olarak Pardus daha fazla geliştirilmeli.
Pardus ile beraber yerli tarayıcı da geliştirilmeli.
Bu olayın akışı sonrasında ise arama motoru geliştirilmeli.

Önce İşletim sistemi yaygın hale getirilir.
Sonra Tarayıcı aktifliğini korur.
Sonra da tarayıcının açılış sayfasını yerli arama motoru yaparsın.

Direk yerli arama motoru yapmak yerine keşke söylediklerim yapılsa. Görün o zaman neler oluyor.

Ayrıca arama motorunu devlet yerine bir firma yapmalı. Devlet'in asıl görevi arama motoru yapmak değil. Arama motoru yapacak firmalara sermaye sağlamaktır.
Bunlar yapılırken tarafsız ve adil olunmalı.