• 19-10-2013, 12:07:40
    #19
    hakanuzun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dediğin gibi yetişemediği, matematiğin yetmediği yerler olabilir bende öyle düşünüyorum amabazı şeyler varki 3 yaşında çocuk bile anlar sorunun nasıl düzeltileceğini.

    İlk akla gelen ingilizce sonuçlar ile türkçe sonuçların iç içe olması. Bunu hiçbir kullanıcı istemez. Yani ne arasan ilk 5 sıra Türkçe, sonra 5 sıra ingilizce ,sonra tekrar Türkçe siteler.

    Yaw Sen Türkçe siteleri dizersin,hepsi biter sonra ingilizce otorite siteleri dizersin.Herkes memnun olur. Bunu bile yapamıyorsa Google sorunu düzeltmek istemiyordur.
    Iyıde hocam ''Türkçe siteleri dizersin,hepsi biter,sonra ingilizce otorite siteleri dizersin'' zaten sorun da bu degıl mı? Google bakıyor tag var, sana gosterıyor o sıteyı, sen de dıyosun kı bu sıtede bısey yok nıye gosterıyosun bana, ıste sorun neyı gosterecek neyı gostermeyecek kım memnun kım degıl bunu google cozemez kı..

    Mesela sen ıngılızceden memnun degılsın ama bana cok cok fayda sagladı bu secenek, yan ılk 5 sıteye bakıyorum baktım bısey yok dırek bana ıngılızce sonuclar ısımı goruyor ıkıncı sayfaya gecmeden aradıgımı buluyorum ve ben cok memnunum bundan, ama sen degılsın; mesela bu ornek... Aynı sekılde ''Türkçe siteleri dizersin,hepsi bitersonra ingilizce otorite siteleri dizersin'' kısmı da boyle... Eger ıngılızce otorıte bır sıte varsa, ben bu sıteyı sadece hıt cekmek ıcın tag gırmıs bır turkce sıteye tercıh ederım, kı googleda neyı nasıl gosterecegını tek tek secmıyor, sonucta ıcerıkte o kelıme varsa dıyor kı ben bunu gostereyım belkı ıse yarar, ama adam tek tek sıtelerı ıncelemıyor yararlımı degıl mı dıye... Problem de bu zaten..

    ucuncu bır ornek, 10 kısı yemek tarıfı arar, bırısı resım var mı yok mu ona bakar, bırı vıdeo varmı yokmu ona bakar, ben mesela yemegın malzemelerının kac kısılık olduguna cok dıkkat ederım, kımısı mesela kac domates kullanıldıgına bakar vb... Sımdı resımelre dıkkat eden kısı, dıger 3 ozellıgın oldugu sıtelere gırıp cıkıyor resım yok dıye, belkı bu kısıye bu 3 sıte faydasız gıbı gorunebılır, ama dıger 3 sıteden bırı domatesı nasıl yaptıgına bakan kısıye faydalı, bırı kac kısılık oldugunu aryan kısıye faydalı, bırı vıdeolu anlatım arayaana faydalı..

    Sımdı 1 kısı memnun degıl dıye, dıger 3 kısı ıcın bu sıtelerı asagıya cekemez kı google, cunku kımın ne aradıgını bırak googleı evdekı kısıler bıle bılmıyor, cunku bız googlea ''bılmem ne fılmı turkce dublaj ızle'' yazdıgımızda, kımısı dırek dızımaga gıtmeyı heflemısır, kımısı dırek acılsın da ne gelırse gelsın demıstır, ben mesela vk vıdeolarını ararım arama cubuguna yazmasam bıle, yanı kafamda zaten aradıgım bellıdır aynı bu yemek tarıflerı gıbı... Yanı cok cok ınce detay bu, en ufak bır degısıklık bıle 10 kısıye yaramıyo olabılır ama arkaplanda belkı 100 kısıye faydalıdır. He bu demek degıldır kı ben algorıtmalarını savunuyorum vb, ben de zorluk cekıyorum yerı geldıgınde aradıgımı bulmak ıcın fakat dedıgım sudur kı, hakıkaten artık matematıgı bıle yetıstıremıyor olabılırler, hakıkaten cok hızlı gelısıyor.

    Edıt: Yabancı dıl ıcın, ıngılızce dunya dılı hocam tabı kı ıngılızceyı gosterıcek; ıngılteredekı adama nıye turkce gostersın kı google sacma degıl mı? Ama soyle ornek vereyım, ben almanyada yasıyorum, fransa ıle ılgılı yaa fransızcayı da ıcıne alacak bır terımın gectıgı yada herhangı bır sekılde fansa ıle ılgılı bır arama yaptıgımda, en altta az da olsa fransızca sonuc cıkartıyor google, kı fransızca yabancı dıl olarak da ogretılıyor almanyada, yanı sadece turkce ve ıngılızce olarak bakmayın olaya)
  • 19-10-2013, 12:33:19
    #20
    AlperA. adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Iyıde hocam ''Türkçe siteleri dizersin,hepsi biter,sonra ingilizce otorite siteleri dizersin'' zaten sorun da bu degıl mı? Google bakıyor tag var, sana gosterıyor o sıteyı, sen de dıyosun kı bu sıtede bısey yok nıye gosterıyosun bana, ıste sorun neyı gosterecek neyı gostermeyecek kım memnun kım degıl bunu google cozemez kı..

    Mesela sen ıngılızceden memnun degılsın ama bana cok cok fayda sagladı bu secenek, yan ılk 5 sıteye bakıyorum baktım bısey yok dırek bana ıngılızce sonuclar ısımı goruyor ıkıncı sayfaya gecmeden aradıgımı buluyorum ve ben cok memnunum bundan, ama sen degılsın; mesela bu ornek... Aynı sekılde ''Türkçe siteleri dizersin,hepsi bitersonra ingilizce otorite siteleri dizersin'' kısmı da boyle... Eger ıngılızce otorıte bır sıte varsa, ben bu sıteyı sadece hıt cekmek ıcın tag gırmıs bır turkce sıteye tercıh ederım, kı googleda neyı nasıl gosterecegını tek tek secmıyor, sonucta ıcerıkte o kelıme varsa dıyor kı ben bunu gostereyım belkı ıse yarar, ama adam tek tek sıtelerı ıncelemıyor yararlımı degıl mı dıye... Problem de bu zaten..

    ucuncu bır ornek, 10 kısı yemek tarıfı arar, bırısı resım var mı yok mu ona bakar, bırı vıdeo varmı yokmu ona bakar, ben mesela yemegın malzemelerının kac kısılık olduguna cok dıkkat ederım, kımısı mesela kac domates kullanıldıgına bakar vb... Sımdı resımelre dıkkat eden kısı, dıger 3 ozellıgın oldugu sıtelere gırıp cıkıyor resım yok dıye, belkı bu kısıye bu 3 sıte faydasız gıbı gorunebılır, ama dıger 3 sıteden bırı domatesı nasıl yaptıgına bakan kısıye faydalı, bırı kac kısılık oldugunu aryan kısıye faydalı, bırı vıdeolu anlatım arayaana faydalı..

    Sımdı 1 kısı memnun degıl dıye, dıger 3 kısı ıcın bu sıtelerı asagıya cekemez kı google, cunku kımın ne aradıgını bırak googleı evdekı kısıler bıle bılmıyor, cunku bız googlea ''bılmem ne fılmı turkce dublaj ızle'' yazdıgımızda, kımısı dırek dızımaga gıtmeyı heflemısır, kımısı dırek acılsın da ne gelırse gelsın demıstır, ben mesela vk vıdeolarını ararım arama cubuguna yazmasam bıle, yanı kafamda zaten aradıgım bellıdır aynı bu yemek tarıflerı gıbı... Yanı cok cok ınce detay bu, en ufak bır degısıklık bıle 10 kısıye yaramıyo olabılır ama arkaplanda belkı 100 kısıye faydalıdır. He bu demek degıldır kı ben algorıtmalarını savunuyorum vb, ben de zorluk cekıyorum yerı geldıgınde aradıgımı bulmak ıcın fakat dedıgım sudur kı, hakıkaten artık matematıgı bıle yetıstıremıyor olabılırler, hakıkaten cok hızlı gelısıyor.

    Edıt: Yabancı dıl ıcın, ıngılızce dunya dılı hocam tabı kı ıngılızceyı gosterıcek; ıngılteredekı adama nıye turkce gostersın kı google sacma degıl mı? Ama soyle ornek vereyım, ben almanyada yasıyorum, fransa ıle ılgılı yaa fransızcayı da ıcıne alacak bır terımın gectıgı yada herhangı bır sekılde fansa ıle ılgılı bır arama yaptıgımda, en altta az da olsa fransızca sonuc cıkartıyor google, kı fransızca yabancı dıl olarak da ogretılıyor almanyada, yanı sadece turkce ve ıngılızce olarak bakmayın olaya)
    Hocam öncelikle ben kesinlikle karşıyım ingilizce sonuçların türkçe sonuçlara karışmasına. Hiçbir mantiki gerekçesi yok. Dediğin gibi efendim daha iyi içerik buluyorum ben çok memnunum olayı %1 kullanıcıda vardır ve Türkiye de ingilizce konuşulmuyor bilenlerinde sayısı çok az. Bilginin kralıda olsa o sitede adam girdi baktı evet 10 numara içerik var ama ingilizce.. İşini görmezki.

    Sen aratırsın bakarsın Türkçe sitelerde yeterli kaynak yok.Arama dilini değiştirirsin. Zaten Google o kadar üç kağıtçı ki arayüzünü bile dil değiştirtmemek için iyice zorlaştırdı. Eskiden direk sol tarafta listeden arama dili değiştiriliyordu. Şimdi üstteki menüden 3 tıklama ile dil değişikliği bölümüne giriliyor. Ben bile 5 dk arıyorum nerdeydi diye. Standart bir kullanıcı hiç bulamaz dil değiştirmeyi.

    Dediğim gibi Türkçe içerik bulamayan, ingilizce aratır.

    İşletim Sistemim Türkçe,
    Tarayıcı dilim Türkçe,
    Konumum Türkiye,
    Domian: www.google.com.tr

    yani diyomki kardeşşşş, Goooglee ben Türkiye' deyim,Türkçe konuşuyorum, Türküm.. Yok gidiyor yine ingilizce sonuç gösteriyor.
  • 19-10-2013, 13:42:11
    #21
    Matematiğin yetmediği birşey olurmu ya. Sen adam gibi kullanmadıktan sonra matematik ne yapsın. Matematik bu evrenin oluşumunu işleyişini bile çözmüşken elli kantrilyon siteyi sıralamaktaki yaptığın hatayı matematiğe atamazsın .

    Eğer sıralamalar değişmezse sorun google'un belirlediği 200 faktörün etki oranlarıdır bu kadar basit. Matematikte değil yani.
  • 19-10-2013, 13:49:33
    #22
    DarKPeArL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Matematiğin yetmediği birşey olurmu ya. Sen adam gibi kullanmadıktan sonra matematik ne yapsın. Matematik bu evrenin oluşumunu işleyişini bile çözmüşken elli kantrilyon siteyi sıralamaktaki yaptığın hatayı matematiğe atamazsın .

    Eğer sıralamalar değişmezse sorun google'un belirlediği 200 faktörün etki oranlarıdır bu kadar basit. Matematikte değil yani.
    Hocam evrenın olusumu ne kadar cozuldu Allah askına, burda bahsedılen olay milisaniyelik olaylar, ınternetın buyumesı ve degısım o kadar hızlı kı, bu artık bır sanıye sonrakı ruzgarın hangı yonden esecegını belırleyebılmek gıbı bısey oldu. Esıtsızlık hesaplamalarında 4 bılınmeyenlı hesaplar yapabılıyoruz ama evdende 3 bılınmeyenın (3boyut) dısına cıkmanın ımaknı yok.

    Matematıke suc atan yok, sadece o matematıgı daha kullanabılecek kapasıtede kısı yok, daha dogrusu yetısılemıyor o matematıgı kullanabılme kapasıtesıne, yanı ınsanlar gerı kalıyor.

    Kısı aklıma gelmıyor su an ama soyle unlu bır soz vardır: ''Bana dogadakı herseyın matematıksel rakamsal karsılıgını verın, sıze onuuzdekı 1000 yılda ne olacagını soylıyeyım'' yanı matematık ıle halledılmeyecek bırsey yok, problem o matematıgı kullanabılme kapasıtesınde, 86 dogumluyum; ılk bır el aterım oldu, sonra karakutu, sonra aterı,sonra PS, sonra PS2 sonra pc.... sımdı tabletler vb... Bırak uretmeyı cozumlemeyı vb, nasıl kullanılcagını ogrenmeye yetısemıyoruz, bahsettıgımız sey su anda dunyanın en ust bılgı sevıyesının kullanıldıgı (fırma arama motoru vb bısey artık adını koymak mumkun degıl, o yuzden oluşum dıyecegım) olusum: google.
  • 19-10-2013, 13:59:15
    #23
    YusufGuvencli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biraz önce internet kafe işleten bir abimin yanındaydım onunla sohbet ediyorduk. İnternet kafe deyince akla haliyle oyun ve ödev geliyor.

    Kendisinin webmasterlik ile alakası yok sadece Google kullanıcısı ve kendisine Google'de bir şeyi aradığında bulup bulmadığını sordum. Verdiği cevap ise şuydu ;

    " Eskiden bir ödevi aradığımda ilk sayfada kolaylıkla bulurdum fakat şimdi 20 siteye uğramadan aradığım ödevi bulamıyorum " dedi.

    Buda demek oluyor ki Google sadece biz webmasterleri değil diğer kullanıcıları da tatmin etmiyor. Google internete hayat veriyor ve yaptığı güncelleme ile internet hayatını bitirmiş bulunuyor. Eğer yakın dönem içerisinde sorunları düzelten bir yama çıkarmazsa pek çok kullanıcısı kaybedecek.

    Aynı zamanda kafe sahibi abim şunları da söyledi " Bugünlerde herkes yandexi kullanmaya başladı açıkçası bende ona yöneliyorum. İnternet cafedeki ( 50 makina ) tüm bilgisayarları da yandexe geçirmeyi düşünüyorum " dedi.

    Kısacası siz düşünün artık.

    Ek olarak Google güncellemesi başladığında en büyük sitemdem ümidi kestim ve yeni bir siteye yöneldim. 1,5 ayda çok sayıda yazı girdim ve bu yazılardan % 3 lük kısmı ancak dizine eklendi.

    Google'de eminim mevcut sorunların farkındadır. Tek isteğim en kısa sürede düzene girmesi.
    Googleın asıl istediğide bu zaten. nasıl ki bizler kendi sitelerimizde ki sayfa gösterimi artsın kullancılar reklamlara daha çok tıklasın mantığındayız. google de bence bilerek arama sonucunda ilk sırada olması gerekn siteleri arka sayfalara atıyor ve kullancılar daha çok sayfa gösterimi yaparak google ın kendi reklamlarına tıklama olasılığını yükseltiyor.
  • 19-10-2013, 14:14:34
    #24
    Maximusfel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Googleın asıl istediğide bu zaten. nasıl ki bizler kendi sitelerimizde ki sayfa gösterimi artsın kullancılar reklamlara daha çok tıklasın mantığındayız. google de bence bilerek arama sonucunda ilk sırada olması gerekn siteleri arka sayfalara atıyor ve kullancılar daha çok sayfa gösterimi yaparak google ın kendi reklamlarına tıklama olasılığını yükseltiyor.
    Bu dediğinize katılmıyorum. Sonuçta rekabeti olmayan bir sektörde değiliz. Kullanıcıya istediğini vermezsen kullanıcıyı kaybedersin. Google'nin böyle bir mantık hatası yapacağını sanmıyorum.

    GT-I9300 üzerinde Tapatalk ile gönderildi
  • 19-10-2013, 15:57:11
    #25
    Algoritma ingilizce olarak geliştildiğinden türkçe aramalarda bu tür saçmalıklar çıkması gayet normal. Bu sayfaların hepsi google gözünde farklı içerik. Urller farklı, başlıklar farklı.

    Arama motoru işine girenler algoritmalarında dil faktörünü göz ardı ederek çalışma yapıyor.

    Lütfen, bu işin ehli bir babayiğit çıksın da Türkçeye özgü bir arama motoru geliştirsin.
  • 19-10-2013, 19:09:02
    #26
    YusufGuvencli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu dediğinize katılmıyorum. Sonuçta rekabeti olmayan bir sektörde değiliz. Kullanıcıya istediğini vermezsen kullanıcıyı kaybedersin. Google'nin böyle bir mantık hatası yapacağını sanmıyorum.

    GT-I9300 üzerinde Tapatalk ile gönderildi
    eee iyi demişsinde kaybediyor zaten.. Malumunuz forumdada çıkmıştı ilk kez geçen ay amerikada yahoo ziyaretçi sayısı, Google'ı geçmişti. Yahooo çok gerilerde demeyin Türkçe için evet ama ingilizcede gayet başarılı deniyor. Demekki kullanıcı kaybetmiş google ve yahoo'ya kaymış insanlar.
  • 19-10-2013, 20:28:35
    #27
    Üyeliği durduruldu
    hakanuzun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eee iyi demişsinde kaybediyor zaten.. Malumunuz forumdada çıkmıştı ilk kez geçen ay amerikada yahoo ziyaretçi sayısı, Google'ı geçmişti. Yahooo çok gerilerde demeyin Türkçe için evet ama ingilizcede gayet başarılı deniyor. Demekki kullanıcı kaybetmiş google ve yahoo'ya kaymış insanlar.
    Hocam,

    Google'in geriledigi falan yok. http://online.wsj.com/article/BT-CO-...16-704867.html

    Yahoo'nun amerikadaki pazar payi 11.4% civarinda. Google 66.9%. Aralarinda daglar kadar fark var. http://searchengineland.com/septembe...pancake-174232

    Normal kullanicilarin cogu arama motorlarindaki hareketleri farketmez bile. Turkce icerigin cogu spam oldugu ve google turk pazarina fazla para yatirmadigi icin konunun basindaki gibi sacmaliklar her zaman olur. Bu tur sacmaliklarin olmasi kotu bisey degil, isini bile seo icin firsattir. Ne kdar sacmalik varsa, bizim icin o kadar iyi.