• 04-01-2010, 23:11:12
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    KaPTaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani benim yıllık kazancımın minumum limiti 22.000 TL olmak zorunda değil mi? Mütabık olmak açısından soruyorum.
    yıllık kazancınız 30.000tl civarı olmak zorunda sizin bizzat maliyeyle ilişki kurmanız için. civarı diyorum çünkü tam rakamı hatırlamıyorum vizelerin üstünden 1 ay geçti.
  • 04-01-2010, 23:12:50
    #20
    Bende 22,000'e kadar hatırlıyorum. Ben İşletme mezunuyum ama bir türlü google şirketinin yapmak istediğini çözemiyorum. Verdiğim sitede anlatılan yazı çok karmaşık. Küçük çaplı kazancı olanlar kenara çekilecek yazmış webmaster. Bunu anlamadım.
  • 04-01-2010, 23:15:09
    #21
    KaPTaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende 22,000'e kadar hatırlıyorum. Ben İşletme mezunuyum ama bir türlü google şirketinin yapmak istediğini çözemiyorum. Verdiğim sitede anlatılan yazı çok karmaşık. Küçük çaplı kazancı olanlar kenara çekilecek yazmış webmaster. Bunu anlamadım.
    orada webmaster bilmeden etmeden yazmış. asıl küçük çaplı kazancı olanlar rahat. büyük çaplı kazancı olanlar maliye tarafından denetime de tabi tutulabilir.

    bir de şunu belirtmek istiyorum gelir gelirdir ayrım olmaz diyenler var ayrım olur. hangi tür kazancınız varsa ona göre vergi ödersiniz. menkul sermaye iradı oranları farklıdır gayrımenkul sermaye iradı oranları farklıdır ticari kazanç farklıdır.
  • 04-01-2010, 23:18:30
    #22
    Doğru. Tüm ticari gelirlerin sayısal oranları farklıdır. Kimisi adsenseden 1 dolar bile kazansan verg,s,n, vereceksin diye yorumlar yapmış. Bu vergi kanunlarına aykırı değil mi? Bizim yıllık 5000 TL googleden kazancımız var ise bu kazanç hangi usüle tabidir ve vergi oranı kaçtır?
  • 04-01-2010, 23:25:14
    #23
    AbsolutePoweR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yıllık kazancınız 30.000tl civarı olmak zorunda sizin bizzat maliyeyle ilişki kurmanız için. civarı diyorum çünkü tam rakamı hatırlamıyorum vizelerin üstünden 1 ay geçti.
    peki 30000TL'nin üstündeki kazançlarda vergi ödemek için yapılması gerekenler nedir? Nerelere başvurulmalı, neler yapılmalı?
  • 04-01-2010, 23:27:31
    #24
    bolivar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki 30000TL'nin üstündeki kazançlarda vergi ödemek için yapılması gerekenler nedir? Nerelere başvurulmalı, neler yapılmalı?
    İlgili vergi dairesinden işlemleri takip edebilirsiniz. Kazançlarınıza dair Gelir Vergisi veya Kurumlar Vergisi beyannamesi doldurmalısınız.
  • 04-01-2010, 23:31:10
    #25
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    657 ye tabi devlet memuru adsenseden gelir etmesi sorunmudur? gelir vergisi alırlarsa başka bi iş yaptığımız ortaya çıkma tehlikesi var
  • 04-01-2010, 23:32:34
    #26
    Üyeliği durduruldu
    Şahsen tanıdığım bir arkadaş aylık 20,000 tl ve 25,000 tl arasında kazanıyor.Kendi gözlerimle gördüm yabancı sitesi var.Bu arkadaşta ödeme yapmak zorunda mı ?

    Ne kadar ödemek zorunda
  • 04-01-2010, 23:32:36
    #27
    yalnız burda öğrenilmesi gereken konu şu ki elde edilen gelir ticari kazanç mı yoksa serbest meslek kazancı mı olacak. kendi nam ve hesabımıza yaptığımız için serbest meslek kazancı da olabilir ticari kazanç da olabilir.