• 04-03-2009, 01:03:29
    #10
    Hem ne kadar kazanmışşak , mesala 170 $ çekte 289.00 Ykr yazıyor bende (rakamlar örnektir) Bankaya verdim citibanka 1 yıldır kesinti yok yapcaklarını sanmıyorum


    https://www.r10.net/google-haberleri-...-ikramiye.html
  • 04-03-2009, 01:17:33
    #11
    100 $ geçtim gecen ay ödeme yapmaz şimdi google benim şansıma sizde yanıyosunuz neyse sağlık olsun
  • 04-03-2009, 02:14:26
    #12
    Üyeliği durduruldu
    senin mantığınla google iş yaparsa kriz vurur mantıkla hareket etmedikleri halde tüm şirketler gibi etkilenecek sonuçta.
  • 04-03-2009, 03:47:30
    #13
    Yalova77 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 ay önce 50$ dan aldığı reklamı tl olarak hesaplarsak = 80 tl yapar
    Bugün 50$'ın değeri 85 tl'dir. Dolayısıyla 5 tl zararda.. Yani kendisine komisyon kalmıyor.. Bu sistemi savunanlar açık ki adsense hakkında çok detaylı ilgilenmemişler..
    5 tl nedir burda?
    5 tl x milyarlarca reklam veren = ZARAR
    Eğer Google Türk şirketi olsa idi bu söylediklerinde haklıydın. Ancak Google Türk lirası ile işlem yapmıyor. Her ne kadar AdWords'de reklam kampanyaları TL olarak girebilsen de sonuçta o para otomatik olarak dolar cinsinden hesabına geçer:

    Bir Türk Reklam veren kampanyasını belirler ve ödemesini yapar. 80 tl. Bu para dolara çevirilir => 50 $. Google'ın hesabına bu para dolar olarak geçer. Kredi kartınızdan çekilen bu para parayı çeken şirketin ülkedeki kuruna otomatik olarak çevirilir.

    Kur çevirme işlemleri bankaların efektif kur alış-satış fiyatı üzerinden yapılır.

    Bir italyan reklam veren kampanyasını belirler ve ödemesini yapar 80 €. Bu para dolara çevirilir => 102 $. vs. örnekleri çoğalatabiliriz.

    Google tüm dünyadan topladığı adwords kazançlarını web masterların hesabına yazarken komisyonunu keser. 102 $ + 50 $ = 152 $ reklam geldi. %40 komisyon alırım der 91,2 $'ı paylaştırır. Ödemeler $ olarak yapılır.

    Sonuçta Google bu iki reklamverenden hesabına +60,8 $ koyar. 91,2 doları citibank'a verir ve git kullanıcıların hesabına yatır der.

    Euro dolar karşısında değer kazandı diyelim. Parite 1.40'a çıktı. 50 $ alacağı olan kişinin, dolar değer kaybettiği için hesabına daha az € girer. Ama bu Google'ın ödediği 50 $'ı değiştirmez.

    Dolar Türkiye'de değer kazandı diyelim. Kur 1.9'a yükseldi. 50 $ alacağı olan kişinin, dolar değer kazandığı için hesabına daha çok TL girer. Ama bu Google'ın ödediği 50 $'ı değiştirmez.

    Zenginin kazancı züğürt webmasterların klavyesini eskitir. Ben mantığını anlamayabilmen için yazdım.

    Yurt dışıyla sürekli alışveriş yapanlar bilir. Kredi kartı ektrenizde 501 tl (300 $, kur 1,67) yazar. Bu ne demek, sizden 300 $ alındı karşı tarafa gönderildi. Bunun size maaliyeti 501 tl'dir. Bu maaliyet 510 tl olsa da, 490 tl olsa da 300$ alacaklı olan kişinin alacağı miktarı değiştirmez. Maaliyetin tl cinsinden az ya çok olması tamamen, bankanın efektif kur satış fiyatıyla senin arandaki duygusal bağa bağlıdır.
  • 04-03-2009, 08:15:09
    #14
    Üyeliği durduruldu
    evet google vurmuş kurun gözüne, hiç önemli değil onlar için.
  • 04-03-2009, 09:10:12
    #15
    Doların yükselmesi sadece Türk reklam verenler için kötü oldu. Örneklendirmek gerekirse. Benim günlük reklam bütçem 100ytl idi. yani 67$ ediyordu.
    (kur 1$=1.5TL göz önüne alırsak) şimdi 57$ ediyor.

    Eskiden 100TL verim 1000tık alıyorsak şimdi 100TL 700 lık alıyoruz.

    Tüm bunlara ek olarak doların yükselmesi, dolara endeksli ödeme yapanların harcamalarında kısıntıya gitmesine yol açtı (reklam verenler gibi). Bu da demek oluyor ki, daha az reklam veren olacak, rekabet azalacaktır ve google kelimelerin tık ücretlerini aşağı çekecek. Tık ücretleri düşerse webmastera daha az ödeme yapar.
    Eskiden 1000tık için 20$ para veriyorsa google, şimdi 1000tık için 7-8$ verecek anlamına geliyor.
    Bunlara ek olarak Çıkan reklamlar azalacağı içinde reklamlar hemen eriyecektir, çogu sitede genel hizmet reklamları çıkmaya başlayacaktır. Birde bundan dolayı webmasterlar zarar görecektir.

    Doların aşırı yükselmesi ekonomik olarak hiç iyi bişey degildir.
  • 04-03-2009, 09:17:39
    #16
    muratdan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet google vurmuş kurun gözüne, hiç önemli değil onlar için.
    Doların aşırı yükselmesini google'da istemez.Çünkü daha az reklam almaya başlayacaktır tüm dünya ülkelerinden. Google sürümden para kazanıyor.

    Şöyle örnek vereyim

    1$ dan 100 tane elbise satmasımı kolaydır.
    10$ dan 100 elbise satmak mı kolaydır
  • 04-03-2009, 09:54:37
    #17
    Alıntı
    Eskiden 1000tık için 20$ para veriyorsa google, şimdi 1000tık için 7-8$ verecek anlamına geliyor.
    Aynı durum başıma geldi son 3 haftadır. Öncesinde sorun yoktu.
  • 04-03-2009, 10:41:57
    #18
    arkadaşlar konudaki mesajları tek tek okudum.Bu beyin fırtınası için teşekkürler sizlere