Doların yükselmesi sadece Türk reklam verenler için kötü oldu. Örneklendirmek gerekirse. Benim günlük reklam bütçem 100ytl idi. yani 67$ ediyordu.
(kur 1$=1.5TL göz önüne alırsak) şimdi 57$ ediyor.

Eskiden 100TL verim 1000tık alıyorsak şimdi 100TL 700 lık alıyoruz.

Tüm bunlara ek olarak doların yükselmesi, dolara endeksli ödeme yapanların harcamalarında kısıntıya gitmesine yol açtı (reklam verenler gibi). Bu da demek oluyor ki, daha az reklam veren olacak, rekabet azalacaktır ve google kelimelerin tık ücretlerini aşağı çekecek. Tık ücretleri düşerse webmastera daha az ödeme yapar.
Eskiden 1000tık için 20$ para veriyorsa google, şimdi 1000tık için 7-8$ verecek anlamına geliyor.
Bunlara ek olarak Çıkan reklamlar azalacağı içinde reklamlar hemen eriyecektir, çogu sitede genel hizmet reklamları çıkmaya başlayacaktır. Birde bundan dolayı webmasterlar zarar görecektir.

Doların aşırı yükselmesi ekonomik olarak hiç iyi bişey degildir.