• 10-04-2008, 01:22:18
    #37
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    fıstık gibi sağlık sitesi yaptık demişsinde o siteden ki yazıları sen mi yazdın ki . Büyük ihtimal sağdan soldan çalarak site açtın adsense için ve şimdi
    sağlık siteside para kazandırmıyor diyorsun. (eleştiri falan yapmıyorum yalnış anlama)

    Google'da "dublicate content" algoritması var. Bir sitedenin kopya yada çalıntı içerik oldugunu çok rahat algılayabiliyor. Çalıntı içerik ile para kazanamazsınız ki.

    Reklam verenler, reklamlarının kaliteli sitelerde yayınlanmasını isterler. Bu en dogal haklarıdır. Google her zaman reklam verenin tarafındadır.
    1 tane reklam veren varsa, 1000 tane reklam yayıncısı vardır. Reklam yayıncısını yani webmasterı harcamak kolaydır (elinde daha 999 tane reklam yayıncısı var) ama reklam verenini bir kalemde çizip atamaz ona sahip çıkar. isteklerini yerine getirmek zorundadır.

    Reklam veren ne ister?
    1- Reklamım kaliteli sitelerde çıksın.
    2- Bana müşteri dönüşü olacak sitelerde çıksın.
    3- Sırf adsense ile para kazanmak için açılmış sitelerde reklamlarımı yayınlama.
    vs vs

    gibi beklentileri vardır.

    Google bu beklentileri masaya yatırır ve reklam veren için kaliteli site algoritmasını hayata geçirdi.
    örnegin ben reklamlarımın
    teomandogan.com sitesinde çıkmasını isterim ama estetik.web.tr sitesinde istemem.
    bu verdigim örneklerdeki makaleleri biri kendi yazmış biride sağdan soldan çalmış adsense için site açmış.
    O anlamda haklısın hocam ama, google örnekteki sitelerin(Mda) "Reklam Veren" olmasına izin verirse ve alt limit koymazsa 0.01 almanız gayet normal.

    Reklam Verenlerden Bazı Örnekler.

    Managing Debt

    direct marketing : www.free-stuff-world.net

    Not:Sitem ingilicedir, son 3 aydır bu tarz reklamlar çıkıyor ve engelle engelle bitmiyorlar, yüzde 80 lere varan düşüş var gelirde
  • 10-04-2008, 09:48:43
    #38
    olayın birde şu yönü var.

    "Adsense Trading" kavramı oluştu. Bu ticarette her zaman kazanan google şirketi. Diğer oyuncularda ticari zekaları ölçüsünce para kazanıyorlar.
    Bu ticarette birileri hep kaybetmeye mahkum oluyor ki bu da bizim (az ingilizcesi ile site açan Türkler oluyor) webmasterlar oluyor genellikle.

    Nedir bu adsense ticareti?

    Brezilyadasınız yada bir çinlisiniz diyelim. Elinizde 10$ paranız var.
    Bu para ile bir adwords kuponu alırsınız. Tık başınada 0,01$ para verecegim şeklinde ayarlama yaparsınız. Bu durumda 10$/0,01tık=1000 kişi demek.

    Bu 1000 kişiyi kendi sitenize çekersiniz. Bu 1000 kişi reklamlara tıklayarak geldiğinden nispeten kaliteli ziyaretçidir yani ne aradığını bilen kişiler sitenize gelmiştir. Bu kişiler nasıl olsa reklamlara tıklayarak geldiğinden, reklamlara tıklamaya alıştıklarından, yada tıklamaya meyilli olduklarından, sitenizdeki adsense reklamlarına tıklamamak için tereddüt etmezler. Bu gelen kişilerin sitenizdeki reklamlara tıklama oranı çok yüksektir.
    10$ verdiniz ama bu 1000 kişi size en az 20$ para kazandırır.

    Bu örnek ve farklı ticari çakallıklar yapma örnekleri çok yaygın dünyada. Ortada illegal olan bir durum yok.

    Eger ki ingilizce sitenizdende çok az para kazanıyorsanız muhtemelen sizde O 10$ para yatıran çinlinin ekmegine yağ süren en alt seviyedeki sömürülen webmaster garibanlardansınızdır.
  • 10-04-2008, 21:38:41
    #39
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    olayın birde şu yönü var.

    "Adsense Trading" kavramı oluştu. Bu ticarette her zaman kazanan google şirketi. Diğer oyuncularda ticari zekaları ölçüsünce para kazanıyorlar.
    Bu ticarette birileri hep kaybetmeye mahkum oluyor ki bu da bizim (az ingilizcesi ile site açan Türkler oluyor) webmasterlar oluyor genellikle.

    Nedir bu adsense ticareti?

    Brezilyadasınız yada bir çinlisiniz diyelim. Elinizde 10$ paranız var.
    Bu para ile bir adwords kuponu alırsınız. Tık başınada 0,01$ para verecegim şeklinde ayarlama yaparsınız. Bu durumda 10$/0,01tık=1000 kişi demek.

    Bu 1000 kişiyi kendi sitenize çekersiniz. Bu 1000 kişi reklamlara tıklayarak geldiğinden nispeten kaliteli ziyaretçidir yani ne aradığını bilen kişiler sitenize gelmiştir. Bu kişiler nasıl olsa reklamlara tıklayarak geldiğinden, reklamlara tıklamaya alıştıklarından, yada tıklamaya meyilli olduklarından, sitenizdeki adsense reklamlarına tıklamamak için tereddüt etmezler. Bu gelen kişilerin sitenizdeki reklamlara tıklama oranı çok yüksektir.
    10$ verdiniz ama bu 1000 kişi size en az 20$ para kazandırır.

    Bu örnek ve farklı ticari çakallıklar yapma örnekleri çok yaygın dünyada. Ortada illegal olan bir durum yok.

    Eger ki ingilizce sitenizdende çok az para kazanıyorsanız muhtemelen sizde O 10$ para yatıran çinlinin ekmegine yağ süren en alt seviyedeki sömürülen webmaster garibanlardansınızdır.
    harika yazı olmuş vallahi.
  • 10-04-2008, 23:19:10
    #40
    aslında kazanabiliyorsun günde 100 dolar alırsın googleden
    Kaliteli özgün içerik düzgün yerleştirme google için para kazanma oluyor bu da günde 100 dolardan ayda 3000 dolar bu da yattığın yerden kazanç anlamına geliyor daha ne isteyesin....
    Bir de emek sarfetmek gerekiyor özgün içerik yazmakta göründüğü kadar basit değildir. Çok arkadaşımız Kopyala Yapıştırla site açıyorlar. Aslında bu zararı kendimize yapıyoruz. Çünkü hem başka birinin emeğini 2 dk da kendi sitemize aktarıyoruz bir de google böyle siteleri her zaman çöplük kısmına atıyor. Böle açsak bile bir işe yaramıyor. fazla hit almıyor. Şöle bir yöntemi de var googleye 2 ay özgün içerik yaz 2 aydan sonra sürekli kopyala yapıştırla al böyle olunca google hiç bir zaman beni sandoxa atmadı. (tabi bu benim düşüncem) Örnek vereyim Benim forumda oturup uğraştığım bir yazı makalesi 1 hafta sonra başka forumlarda görüyorum. Tabi insanda ne iştah kalıyor ne de başka bir şey. Ve Altında ne link ne alıntı kendim yazdık diyerek haram lokma yemek gibi bir şey oluyor. Ya da spamla.. vs yükselmeye çalışıyorlar..
    GOOgle emek ister. Saat yetmez kendi işini kendin yapcan. Kendi scriptini kendin yazcan. Çok para kazanan sitelerin çoğunluğu scriptini kendi yazmıştır. Bilgisiz olarak site açmıyacağız. Örnek vereyim adam daha html nedir bilmiyor bana kalkmış php ile uğraşıyor. Böle şey olur mu herhalde olmaz işte bunun sonucuda günde 1$ dolar bile olmuyor öncelikle işi öğrenmeliyiz sonra yazmaya başlamalıyız. Sonra bu 1$ dolar kazanan webmaster diğer web siteleri kendinden fazla kazandığını duyunca adam kalkıyor kendi reklamlarına tıklamaya başlıyor. Bu da ban sebebi oluyor ve parayı almadan bu yoldan uzaklaşıyor sonuç olarak yaptığı emeğide boşa gidiyor...........