• 01-06-2026, 09:30:39
    #1
    Merhabalar;
    10 yıllık aktif olan iş yerimize ait facebook hesabımız için önce böyle bir mail geldi sonrasında 2 saat geçmeden facebook hesabımız kalıcı olarak kapatıldı ama hesapta hizmet koşullarına aykırı bir şey olacağını sanmıyorum çünkü gübre üretim firmasıyız paylaştığımız şeyler de hep gübre ve hali ile facebook ve instagram bir birine bağlı olduğu için oda kapadı
    konu ile iligli destek olabilecek biri var mı
  • 01-06-2026, 10:14:36
    #2
    kimlik gönderdiğinizde açılır hocam rutin kontrol gibi düşünebilirsiniz ama hesabın ismi soy ismi ve doğum tarihi aynı olmalı
  • 01-06-2026, 10:25:31
    #3
    AErtem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kimlik gönderdiğinizde açılır hocam rutin kontrol gibi düşünebilirsiniz ama hesabın ismi soy ismi ve doğum tarihi aynı olmalı
    kimlik gönderebileeğim alan yok ki ayrıca şirket hesabı diye ad= firma adı, soyadı= firma adı diye açılmış isimsoyisim yazmıyor yani
  • 01-06-2026, 10:25:36
    #4
    Öncelikle geçmiş olsun. Bu aralar hızla büyüyen bir sorun sizede uğramış belli ki. Normalde kimlik beyanı ile açılıyor. Şayet açamazsanız WhatsApp dan mesaj atın. Bayram öncesinden elimde biriken bir çok hesap var. 1 tanesi hariç çoğunu teslim ettim. Kalanlarıda bitireyim dilerseniz görüşürüz. Benden arkadaşlara tavsiye, bir mühlet instagram il FaceBook hesaplarını birbirine bağlamayın bağlıysa da ayırın. Zira metanın devreye koyduğu robot mühendisler hata yapmaktan oldukça ileri düzeyde. Robotların gelişmesi ve hataların minimize olma durumu biraz zaman alabilir.
  • 01-06-2026, 10:51:55
    #5
    itiraz edebileceğim bir alan yok
  • 01-06-2026, 10:55:10
    #6
    NoslabS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    itiraz edebileceğim bir alan yok
    İlgileniyorum.
  • 07-06-2026, 23:09:19
    #7
    GreyWind adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle geçmiş olsun. Bu aralar hızla büyüyen bir sorun sizede uğramış belli ki. Normalde kimlik beyanı ile açılıyor. Şayet açamazsanız WhatsApp dan mesaj atın. Bayram öncesinden elimde biriken bir çok hesap var. 1 tanesi hariç çoğunu teslim ettim. Kalanlarıda bitireyim dilerseniz görüşürüz. Benden arkadaşlara tavsiye, bir mühlet instagram il FaceBook hesaplarını birbirine bağlamayın bağlıysa da ayırın. Zira metanın devreye koyduğu robot mühendisler hata yapmaktan oldukça ileri düzeyde. Robotların gelişmesi ve hataların minimize olma durumu biraz zaman alabilir.
    Aynı durum bugün başıma geldi hocam. Birisi Facebook hesabıma girmeye çalışmış ve girmiş de nasıl olduysa. Nasıl olduysa diyorum çünkü mail bile gelmemiş girildiğine dair. Facebook hesabından çıkış yapıldı ben girdim. Başta öylesine sandım. Sonra bir daha girince hesabın kimlik doğrulamasına düştüğünü gördüm ve iletişim maili olarak benle alakalı olmayan bir mail adresi girilmişti. Hemen adresi kendi mailim yapıp kimliği yolladım. 2 saat sonra hesaba girdiğinde yeni şifre girmemi istedi Facebook. Girdiğimde de hesap kapatıldı itiraz edemezsiniz minvalinde bir metin karşıladı beni.



    Yani çok aşırı katı ve saçma bir şekilde hesabımı kapattı. Facebook hesabından ziyade buna bağlı bir de Instagram hesabım vardı onu da kapattı. Yani öyle bir durum ki iletişim kanalı da yok derdimi anlatabileceğim. Hadi Facebook hesabını kapattın diyelim Instagramı niye kapatıyorsun. Açıkçası şu an ne yapacağımı bilmiyorum. Meta AI ile iletişim kurmaya çalışayım dedim rezalet onun da sohbeti teselli veriyor bana sadece.
  • 08-06-2026, 10:33:33
    #8
    tekirmedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı durum bugün başıma geldi hocam. Birisi Facebook hesabıma girmeye çalışmış ve girmiş de nasıl olduysa. Nasıl olduysa diyorum çünkü mail bile gelmemiş girildiğine dair. Facebook hesabından çıkış yapıldı ben girdim. Başta öylesine sandım. Sonra bir daha girince hesabın kimlik doğrulamasına düştüğünü gördüm ve iletişim maili olarak benle alakalı olmayan bir mail adresi girilmişti. Hemen adresi kendi mailim yapıp kimliği yolladım. 2 saat sonra hesaba girdiğinde yeni şifre girmemi istedi Facebook. Girdiğimde de hesap kapatıldı itiraz edemezsiniz minvalinde bir metin karşıladı beni.



    Yani çok aşırı katı ve saçma bir şekilde hesabımı kapattı. Facebook hesabından ziyade buna bağlı bir de Instagram hesabım vardı onu da kapattı. Yani öyle bir durum ki iletişim kanalı da yok derdimi anlatabileceğim. Hadi Facebook hesabını kapattın diyelim Instagramı niye kapatıyorsun. Açıkçası şu an ne yapacağımı bilmiyorum. Meta AI ile iletişim kurmaya çalışayım dedim rezalet onun da sohbeti teselli veriyor bana sadece.

    metanın bir bakıma amacı tüm kullanıcıları tek çatıdan yönetmesi ve herşeye tek kapıdan müdahale etmek istemesindeki saçmalığa dayalı bir karmaşa söz konusu. Titiz bir şekilde global araştırmalar yaptım. Bir çok teori atılmış ortaya. Kimileri olayın yapa zeka değil bizzat admin veya erişim yetkisi olan yönetici guruplarından kaynaklandığını söylüyor ama bu tamamen asılsız bir haber.
    İnstagramın erişim yetkisi verme özelliğinden kaynaklı büyük bir zaafiyet söz konusu. Hesabınız ne kadar güvenilir olursa olsun bazı ayarları yapmadığınız ve bazı erişimleri kısıtlamadığınız için aslında tehlikenin tam da ortasındasınız demektir.
    Bütün kullanıcıların şu önemli hususlara kati suret ile uyması dikkat etmesi gerekir.

    1- Asla ama asla kurumsal veya güvenilir görünmek, hesabınızı güya sağlama aldım mantığı ile FaceBook , İnstagram ve WhatsApp hesaplarınızı birleştirmeyin. Birleşik ise derhal bağlantıyı koparın. Kod alımını tamamen ilgili mail ile almaya özen gösterin.



    2- Hesaplarınızda başkalarının müdahalesi olup olmadığına dikkat edin var ise kesinlikle bağlantıları kesin. Zira bu yöntem ile kişiler sizin hesabınız aracılığı ile bağlı hesap modunda Reklam verebilir, illegal, legal reklam tanıtım linkleri paylaşabilir, sizin adınıza siyasi dini taciz veya nefret söylemi yorumlarda bulunabilir.

    Böyle bir durumda tek tek bağlantıları kesmeniz gerekecektir.



    Aksi halde sizden habersiz sahte marka paylaşımı yapabilirler. Bu kesinlikle taviz verilmeyen bir eylemdir. Bu konuda markacılar birlikleri sorumluları sosyal medya sorumlularına da bir sorumluluk eklemiştir. Aşağıdaki görsel kısıtlama sebeplerinden biridir.








    Ve size aşağıdaki gibi anında bir erişim kısıtlaması gelecektir. Sizin haberiniz yokken artarda bu ihlal başkaları tarafından yine tekrar ettiğinden hesabınız süresiz kapatılacaktır.


    Aslında sizin haberiniz olmadan hesabınız birden fazla kişiyle ortak kullanılıyor olabilir. Bu konuda titiz adım atıp dikkatli olun.
    Bir çok hesabı kurtardım ama kurtarılmayanlar hep son aşamada bana geldiler. Bir uyarı alındığında itiraz talep edilmemişse o hesap yüksek ihtimalle kurtarılabilir ama bilinçsiz itiraz evet ben yaparım mantığı hesabı geri dönüşü olmayan bir noktaya götürebilir. Gerçekten kendinizden eminseniz ilerleyin değilseniz bilene muhakkak danışın. İşleminiz gerçekleşse dahi bu alışverişi ya R10 ‘da konu açarak yapın yada 3 gün bekleyin. Zira yapay zeka mühendisleri haklı olsanız dahi açılan hesaba hatalı işlem yaparak açtık üzgünüz hesabınız kapatıldı itiraz edemezsiniz der. Bu tür konuşarda size kimse garanti veremez ve iş esnaf ahlakı gereği usulsüz kazanç yapamaz paranız iade edilmek zorundadır. Bazı hesaplar 3-5 dakikamı almadı bazıları 1 dakika sürdü böyle şeyler için ben ücret almadım almıyorum almam da. Haa alan hakkım der alır ama hesap 2-3 gün sonra kapatılmayacak ise bu ücreti alsın. İnsanla yerden veya duy ağacından toplamıyor bu paraları.
    Neyse konu uzadıkça uzuyor söyleyeceklerim şimdilik bu kadar. İmla hatası yaptıysak affola. 🙃Selametle ✋🙂
  • 09-06-2026, 14:23:08
    #9
    GreyWind adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    metanın bir bakıma amacı tüm kullanıcıları tek çatıdan yönetmesi ve herşeye tek kapıdan müdahale etmek istemesindeki saçmalığa dayalı bir karmaşa söz konusu. Titiz bir şekilde global araştırmalar yaptım. Bir çok teori atılmış ortaya. Kimileri olayın yapa zeka değil bizzat admin veya erişim yetkisi olan yönetici guruplarından kaynaklandığını söylüyor ama bu tamamen asılsız bir haber.
    İnstagramın erişim yetkisi verme özelliğinden kaynaklı büyük bir zaafiyet söz konusu. Hesabınız ne kadar güvenilir olursa olsun bazı ayarları yapmadığınız ve bazı erişimleri kısıtlamadığınız için aslında tehlikenin tam da ortasındasınız demektir.
    Bütün kullanıcıların şu önemli hususlara kati suret ile uyması dikkat etmesi gerekir.

    1- Asla ama asla kurumsal veya güvenilir görünmek, hesabınızı güya sağlama aldım mantığı ile FaceBook , İnstagram ve WhatsApp hesaplarınızı birleştirmeyin. Birleşik ise derhal bağlantıyı koparın. Kod alımını tamamen ilgili mail ile almaya özen gösterin.



    2- Hesaplarınızda başkalarının müdahalesi olup olmadığına dikkat edin var ise kesinlikle bağlantıları kesin. Zira bu yöntem ile kişiler sizin hesabınız aracılığı ile bağlı hesap modunda Reklam verebilir, illegal, legal reklam tanıtım linkleri paylaşabilir, sizin adınıza siyasi dini taciz veya nefret söylemi yorumlarda bulunabilir.

    Böyle bir durumda tek tek bağlantıları kesmeniz gerekecektir.



    Aksi halde sizden habersiz sahte marka paylaşımı yapabilirler. Bu kesinlikle taviz verilmeyen bir eylemdir. Bu konuda markacılar birlikleri sorumluları sosyal medya sorumlularına da bir sorumluluk eklemiştir. Aşağıdaki görsel kısıtlama sebeplerinden biridir.








    Ve size aşağıdaki gibi anında bir erişim kısıtlaması gelecektir. Sizin haberiniz yokken artarda bu ihlal başkaları tarafından yine tekrar ettiğinden hesabınız süresiz kapatılacaktır.


    Aslında sizin haberiniz olmadan hesabınız birden fazla kişiyle ortak kullanılıyor olabilir. Bu konuda titiz adım atıp dikkatli olun.
    Bir çok hesabı kurtardım ama kurtarılmayanlar hep son aşamada bana geldiler. Bir uyarı alındığında itiraz talep edilmemişse o hesap yüksek ihtimalle kurtarılabilir ama bilinçsiz itiraz evet ben yaparım mantığı hesabı geri dönüşü olmayan bir noktaya götürebilir. Gerçekten kendinizden eminseniz ilerleyin değilseniz bilene muhakkak danışın. İşleminiz gerçekleşse dahi bu alışverişi ya R10 ‘da konu açarak yapın yada 3 gün bekleyin. Zira yapay zeka mühendisleri haklı olsanız dahi açılan hesaba hatalı işlem yaparak açtık üzgünüz hesabınız kapatıldı itiraz edemezsiniz der. Bu tür konuşarda size kimse garanti veremez ve iş esnaf ahlakı gereği usulsüz kazanç yapamaz paranız iade edilmek zorundadır. Bazı hesaplar 3-5 dakikamı almadı bazıları 1 dakika sürdü böyle şeyler için ben ücret almadım almıyorum almam da. Haa alan hakkım der alır ama hesap 2-3 gün sonra kapatılmayacak ise bu ücreti alsın. İnsanla yerden veya duy ağacından toplamıyor bu paraları.
    Neyse konu uzadıkça uzuyor söyleyeceklerim şimdilik bu kadar. İmla hatası yaptıysak affola. 🙃Selametle ✋🙂
    Hocam öncelikle çok sağ olun tek tek okudum elinize emeğinize sağlık. Yanlış şu tarafta yapacak bir şeyim olmadı; "Bir uyarı alındığında itiraz talep edilmemişse o hesap yüksek ihtimalle kurtarılabilir ama bilinçsiz itiraz evet ben yaparım mantığı hesabı geri dönüşü olmayan bir noktaya götürebilir. Gerçekten kendinizden eminseniz ilerleyin değilseniz bilene muhakkak danışın. İşleminiz gerçekleşse dahi bu alışverişi ya R10 ‘da konu açarak yapın yada 3 gün bekleyin. Zira yapay zeka mühendisleri haklı olsanız dahi açılan hesaba hatalı işlem yaparak açtık üzgünüz hesabınız kapatıldı itiraz edemezsiniz der. "

    Çünkü hesabımdan önce bir çıkış yapılmıştı. Ben tekrardan giriş yaptım. Aradan bir 5-10 dakika sonra tekrardan Facebook'a girdiğimde yine çıkış yapıldığını öğrendim. Giriş yapınca bir sayfa geldi bana. Sadece kimlik doğrulama sayfasıydı yani kimliğimi istiyordu. Ve de bir iletişim maili vardı ama mail bana ait değildi. Ben de sadece o maili düzeltip kimliğimi yolladım o kadar. Yani bana bir itiraz etmez sayfası aslında bırakmadı sadece kimlik yollamamı istedi. Ben de kimliği yolladım o kadar.


    Sanırım hesabıma erişmeleri de şu şekilde olmuş; hesabıma bu yetkisiz erişim durumu yaşamadan bir gün evvel github'dan bir program indirdim ve çalıştırdım. Bir anlık cmd ekranı geldi ve kayboldu. Ben durumdan şüphelenip virüs programı ile tarama yaptım ama bir şey bulamadı. Daha sonra işte bu Facebook'a yetkisiz giriş durumu yaşandı. Facebook hesabıma bağlı maile de zaten güvenlik kodu gelmiş. Yine bilgisayarda Gmail açık olduğu için o şekilde güvenlik kodunu girmiş olmalı. Yine tarayıcıda da farklı Instagram hesabım vardı onda da millete kripto ile alakalı mesajlar yollamış. Yani şifremi çalma yolu ile değil de sanırım tarayıcı çerezlerini çalarak yapmış bu şekilde maile ve Instagram hesabına şifre girmeden doğrudan oturum açılmış şekilde bağlanmış.

    Olay bundan ibaret hocam yani. Aslında Facebook hesabına çok aşırı önem vermiyorum ama ona bağlı kişisel Instagram hesabım benim için önemliydi. İşime yarayacak videoları gönderileri tek tek klasörler oluşturarak kaydetmiştim. Ve yine ona bağlı bir iki farklı Instagram hesabım daha vardı. O yüzden açılmasını istiyorum ama bilmiyorum yani açılır mı. Dediğim gibi itiraz etme hakkı da bana şu anda sunmuyor zaten. En başında da sunmadı şimdi de sunmadı.