• 13-04-2010, 15:10:23
    #1
    Arkadaşlar Pardus'u yükleyeceğim .iso dosyasını CD'ye yazdırdım BIOS ayarlarından 1st'i CD-ROM seçecektim ama CD-ROM yoktu. Biraz araştırdım Jumper ayarları filan demişler ayarları nasıl yapılır diye aratıyorum jumper'ın ne olduğunu gösteriyorlar zaten hepsi birbirinden almış içeriği..

    Yani jumper denilen küçük yapıyı ben Master'a mı takıcam yoksa Slave'e mi ?

    Umarım üstadlarım beni bilgilendirir...
  • 14-04-2010, 16:47:49
    #2
    Eğer Bilgisayarın Normalde CD Rom'u Görüyorsa

    Jumperlerle Uğraşmana Pek Gerek yok.

    Bilgisayarın Acıldığında BOOT Menüye Girerek CD Rom'u Seçebilirsin.

    Böylelikle Kur'a Geçebilirsin.
  • 14-04-2010, 17:06:36
    #3
    Mantik soyle

    1- eger bir kablo uzerinden hem HDD hemde cd rom kullaniyorsaniz hardiske bisey takmayin cdrom jumper ayari resimdeki gibi olmali Yani cd rom jumperi ortada




    2- Eger Cd rom ve hdd icin iki ayri ide kablosu kullaniyorsaniz jumperleri basta olmali (sart degil jumper takili olmasada olur)
  • 14-04-2010, 17:51:48
    #4
    Şöyle bi problem var bios'da cd-Rom olarak deil sürücünün ismi olarak veriyor onu işaretliyorum F10'a basıp kaydedip çıkıyorum gene windows'a giriyor

    CD'de de herhangi bir problem yok .iso uzantılı boot edilebilir cd. ayrıca benim anakartta 2 ide kablosu var yani sizin 2. maddenize uyuyor cd-romda-ki jumper'ı başa geçirdikten sonra HDD'deki jumper'ı hangi sıraya alacağım. Herhangi bir Master/Slave seçeneği yok
  • 14-04-2010, 19:25:37
    #5
    Üyeliği durduruldu
    birini master digerini slave yapabilirsin.
    birini master digerini cs (cablo select) e de bırakabilirsin.
    ikiside master veya slave veyahut cs olur ise çakışabilir görmeyebilirler temel mantık bu arkadaşım
  • 02-05-2010, 12:54:19
    #6
    harddisk master iken cdrom veya dvdrw slave olmalı fakat iki ayrı cdrw yada dvdrw var ise bunlardan birini master diğerini slave yapmalısın tek hdd ve tek dvdrw yada cdrom varsa cdrom slave olmalı.kablodan seçmelide yapabilirsin ortadaki jak slave öndeki jak master olur.
  • 02-05-2010, 13:05:41
    #7
    hdd deki jumperi en başa tak bazı hddlerde farklı olabilir genelde üzerinde master slave ayarı için bir gösterge olur cdromda ise jumperi orta kısma takacaksın zaten 3 tane yeri var sen ortaya takacaksın. Anakart üzerinde 2 adet ide slotun varsa mavi olan slota hdd yi bağla
  • 04-05-2010, 17:32:16
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Senin istediğin cd den bilgisayarın açılması mı? Başlık jumper ayarı ama aşağıdaki açıklamandan ben boot ayarından bahs4ettiğini düşünüyorum. Biosta boot bölümüne gir orada bir sıralama göreceksin orada cd-rom seçeneğini en üstte al o zaman cdden başlayacaktır.

    Jumperlar ile sıralama yapamazsın. Jumper sadece sisteme hangisinin birinci ikinci olduğunu çakışma yapmaması için gösterir.

    B0ss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şöyle bi problem var bios'da cd-Rom olarak deil sürücünün ismi olarak veriyor onu işaretliyorum F10'a basıp kaydedip çıkıyorum gene windows'a giriyor

    CD'de de herhangi bir problem yok .iso uzantılı boot edilebilir cd. ayrıca benim anakartta 2 ide kablosu var yani sizin 2. maddenize uyuyor cd-romda-ki jumper'ı başa geçirdikten sonra HDD'deki jumper'ı hangi sıraya alacağım. Herhangi bir Master/Slave seçeneği yok