• 06-12-2019, 16:20:57
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba,

    4GB DDR3 RAM'im vardı, bir 4GB DDR3 RAM daha aldım ve bilgisayara taktım fakat sistem bilgilerinden baktığımda toplam bellek miktarı 8GB yazmasına rağmen kullanılabilir bellek miktarı 4GB yazıyor, bu normal mi?

  • 06-12-2019, 16:25:20
    #2
    Dostum Bilgisayarım'a sağ tıkla Özellikler'e tıkla Orada RAM Bellek kaç yazıyorsa doğrudur 32bit'se sistemin 64Bit kurman gerekir 3GB üstü RAM'i kullanmak için 64bit kullanıyor olman lazım.
  • 06-12-2019, 16:27:28
    #3
    DOS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum Bilgisayarım'a sağ tıkla Özellikler'e tıkla Orada RAM Bellek kaç yazıyorsa doğrudur 32bit'se sistemin 64Bit kurman gerekir 3GB üstü RAM'i kullanmak için 64bit kullanıyor olman lazım.
    https://prnt.sc/q74qdo
  • 06-12-2019, 16:38:11
    #4
    Bios'tan Memory Remapping'i aktif edin sorun düzelecektir.
  • 06-12-2019, 16:55:44
    #5
    OzelHosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bios'tan Memory Remapping'i aktif edin sorun düzelecektir.
    Hocam anakartim GIGABYTE, BIOS'ta böyle bir ayar bulamadım
  • 06-12-2019, 16:58:50
    #6
    32 bitin desteği 4 gb tır hocam. daha üstünü gösterir ama kullanılabilir miktarı gene 4 olarak görünür.
  • 06-12-2019, 17:02:14
    #7
    ytkeskin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    32 bitin desteği 4 gb tır hocam. daha üstünü gösterir ama kullanılabilir miktarı gene 4 olarak görünür.
    Bilgisayarım 64 bit