• 06-03-2014, 14:22:09
    #10
    Üyeliği durduruldu
    hocam başvuru sırasında ön yazı belgesi isteseydin keşke nic.tr ön yazıya istinaden sana com.tr tahsisi yapıyor ardından da marka kaydın yapıldığında kullanmaya devam edersin. Ben o şekilde yaparak com.tr'lı domain aldım kısa sürede.
  • 07-03-2014, 14:32:03
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    istanbulluwm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başvurunuz KHK''nin 7. maddesi hükümleri çerçevesinde değerlendirilmek üzere karar birimine gönderilmiştir.

    Bu yazıdan sonra onaylandı yada onaylanmadı yazısımı çıkıcak sorgu ekranında hocam?
    Herhangi bir sorun yok o yazıda, o yazı tüm marka başvurularında çıkıyor. KHK'nın 7 maddesi "Marka tescilinde red için mutlak nedenler"le alakalıdır.

    Yani mutlak reddedilmesi gereken bir marka olup olmadığına bakılır, Mutlak reddedilmesini gerektirecek bir şey varsa reddedilir.

    Mutlak reddedilmesi nasıl olur?
    İçerisinde TÜRKİYE geçen bir markaya başvurduysanız, KHK''nin 7 maddesi hükümleri çerçevesinde değerlendirilir ve değerlendirme sonucu da Red kararı çıkar. (bir çok nedeni var sadece bir tanesini yazdım.)

    Mutlak reddedilmesini gerektirecek herhangi bir neden yoksada sorun olmaz, değerlendirmenin sonucunda resmi marka bülteninde yayınlanır, bültende yayınlandığı zaman belirtilen süre içerisinde itiraz gelmemesi durumunda da tescil edilmesine karar verilir.


    Madde 7'yi incelersen karar biriminden çıkacak kararın red kararı olup olmayacağını anlayabilirsin.
    http://www.turkpatent.gov.tr/dosyala...t/MarkaKhk.pdf
  • 07-03-2014, 20:31:57
    #12
    Konu ile alakalı olarak;
    Peki dostlar, .com.tr uzantılı domaini aldık, hani bekletiliyor ya herhangi bir şikâyet gelmesi adına, 6 ay(süresi ne kadar bilmiyorum) bekledik ve şikâyet edildiğini farz edelim.
    Bu durumda ne yapılıyor?
  • 09-03-2014, 00:24:44
    #13
    xyL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu ile alakalı olarak;
    Peki dostlar, .com.tr uzantılı domaini aldık, hani bekletiliyor ya herhangi bir şikâyet gelmesi adına, 6 ay(süresi ne kadar bilmiyorum) bekledik ve şikâyet edildiğini farz edelim.
    Bu durumda ne yapılıyor?


    Şikayet demeyelim de itiraz diyelim,
    Yapılacak itiraza göre durum değişir ama her türlü iki ihtimal var.

    1- Domain sende kalır.
    2- Domaini senden alırlar. (İtiraz sahibi hesabına aktarılmasını talep eder.)
  • 09-03-2014, 00:36:42
    #14
    FikirTohumu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şikayet demeyelim de itiraz diyelim,
    Yapılacak itiraza göre durum değişir ama her türlü iki ihtimal var.

    1- Domain sende kalır.
    2- Domaini senden alırlar. (İtiraz sahibi hesabına aktarılmasını talep eder.)
    Evet, itiraz diyelim.

    Domainin benden alınması neye göre yapılıyor peki?
    Yani örneğin x.com.tr alan adını ben aldım, siz itiraz ettiniz ve değerlendirmeye aldılar.
    Bu itirazın içeriği mesela ne olabilir ki sonuç olarak bu domain benden alınabiliyor?
    Sonuçta herşeyi usulüne uygun olarak yaptık ve aldık.
  • 11-03-2014, 15:25:35
    #15
    xyL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, itiraz diyelim.

    Domainin benden alınması neye göre yapılıyor peki?
    Yani örneğin x.com.tr alan adını ben aldım, siz itiraz ettiniz ve değerlendirmeye aldılar.
    Bu itirazın içeriği mesela ne olabilir ki sonuç olarak bu domain benden alınabiliyor?
    Sonuçta herşeyi usulüne uygun olarak yaptık ve aldık.


    Dns Çalışma grubu diye bir ekibi var sanırım nic.tr'nin onlar neye karar verirse o oluyor ama şunuda belirtmekte fayda var, com.trler de de diğer uzantılar gibi ilk gelen alır prosedürü mevcut. Ayrıca hakkın olmayan domainlere bile itiraz edebilirsin, itiraz edilmesi domainin senden alınacağı anlamına gelmiyor.

    Tam olarak nasıl bir durumun içerisindesin bilemiyorum bu yüzden net bir yorum yapmam pek sağlıklı olmaz ama prosedürlerini okursan az, çok kestirebilirsin nasıl işlediğini
  • 11-03-2014, 23:51:35
    #16
    Arkadaşlar müsadenizle ben de bir soru sormak istiyorum. com.tr domain almak için marka başvurusunda bulundum diyelim, ön yazı belgesi talep edip nic.tr üzerinden domainimi kaydettim. Ardından marka başvurumda onaylandı, fakat ben marka tescilini yaptırmak istemiyorum. Sanırım tescil için +500TL para gerekiyor. Sadece başvuru ücreti ile .com.tr domaini kaydetmek mümkün mü? Ayrıca tescilimiz kabul edildikten sonra markayı tescil etmek için bize ne kadar zaman tanınıyor? Onaylandıktan 1 yıl sonra tescil yapabiliyor muyuz yoksa belirli bir zamanı mı var?
  • 12-03-2014, 15:31:52
    #17
    Napolyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar müsadenizle ben de bir soru sormak istiyorum. com.tr domain almak için marka başvurusunda bulundum diyelim, ön yazı belgesi talep edip nic.tr üzerinden domainimi kaydettim. Ardından marka başvurumda onaylandı, fakat ben marka tescilini yaptırmak istemiyorum. Sanırım tescil için +500TL para gerekiyor. Sadece başvuru ücreti ile .com.tr domaini kaydetmek mümkün mü? Ayrıca tescilimiz kabul edildikten sonra markayı tescil etmek için bize ne kadar zaman tanınıyor? Onaylandıktan 1 yıl sonra tescil yapabiliyor muyuz yoksa belirli bir zamanı mı var?
    Tesciline karar verilir, tebligat eline ulaştığında tam 2 ay süren var, 2 aylık süre 1 gün dahi geçse marka iptal oluyor, yeni başvurulara da açık oluyor.

    Domain sende ne kadar kalır? Prosedürleri ve sistemin işleyişini çok iyi bilen biri domaini elinden ilgili kurumların kuralları çerçevesinde alabilir. Bir çok kişi bu hatayı yapıyor, com.tr alan adını alıp tescil ücretini ödemiyor ve domainin artık kendine ait olduğunu sanıyor... "Marka İtiraz Askısı"nda bulunan domainlerin çoğu diken üstünde...