Ne Yapmalı ?
11
●1.051
- 16-01-2013, 20:51:14Benim başimada ayni durum geldi adam almadi ki domain 10 ay panelimde kaldi. Bende hak geçer diye uzatmadim düşünce alirim dedim ama andrew birakmadi
- 17-01-2013, 17:49:02Sonuç olarak ticaret iki taraflı gerçekleşen bir durumdur. Satıcı iletişim kurmayıp da alıcıya domain bilgilerini göndermese ve alıcı bundan şikayetçi olsa satıcı suçlanacak. Aynı bakış açısını tersinden değerlendirecek olursak;
Satıcı üstüne düşen görevi yerine getirmiş ve alıcıya yardımcı olmuş. Alıcının umursamazlığı sebebi ile satıcı insiyatif kullanmış ve domain'i uzatarak kendi cebinden para harcamış ama hala alıcı ortada yok ise satıcı benim nazarımda hiç bir şekilde suçlanamaz ve kötülenemez. Alıcının sorumsuzluğuna giren bir durumdur. Eğer satıcı ben işime bakarım sattım, malı adama da transfer ettim ama o almamış Godaddy'de bana geri yollamış ve beni ilgilendirmediği için, uzatmayı istemediğim içinde düşürdüm dese yine suçlu olmaz nazarımda.
Sonuç olarak insanlar kendi işlerini takip etmiyorsa bunun sorumlusu başkaları olamaz.
Aynı durum bende de mevcut 2 domain'i forumdan bir arkadaşa sattım. Ödemenin yarısını yaptı, yarısını yapmadı. Diğer yarısını yapmadığı için daha şahsın üzerine geçirmemiştim domain'leri. Sadece ns yönlendirmeleri yapıp kullanmasına müsade ettim. Ama aylardır elemandan tık çıkmadı. Forumdan gönderdiğim mesajlarıma cevap vermiyor, telefonlarıma çıkmıyor. Üstelik domain'lerin süresi dolduğu için cebimden para harcayıp uzattım. Bu aşamada ben mi suçlanacağım? - 17-01-2013, 17:58:13bende domaini uzattıysan alan arkadaşdan reg ücretini talep etmelisin eğer reg ücretini verirse domaini arkadaşa vermelisin. bunun dışındaki yapılıcak işlemler etik olmaz dünya hali bu eğer bir sorunu çıkmasa para verdiği ürünü neden almasın sonucta merkez bankası değilki