Hiç işim, merakım ve alanım olmamasına rağmen 1 aydır takip ettiğim cipso.com! 'u dün gece kayıt ettim. Dün gece saat 1 civarında halâ expired soon yazıyordu, 3 civarında tam yatacakken tekrar kontrol edeyim dedim, bi baktım register now yazıyor, hemen kredi kartı ile kayıt ettim. Bu domain üstüne hiçbir proje düşünmüyorum, belki ederi vardır diye kayıt ettim, şimdi bu konuda uzman arkadaşlara birkaç sorum olacak..
* Bu domain jenerik bir domainmidir ?
* Anladığım kadarı ile bir firmanın markasına ait, bu firma bu domaini elimden alabilirmi ?
* Piyasada ne kadar eder ?
* Ne gibi projeler düşünülebilir ?
Yorum yazacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
Cipso.com - Yorumlarınızı bekliyorum...
21
●2.104
- 27-06-2009, 21:14:02Netadam benim bildiğim hiç öyle olmuyor. Çünkü net olayı farklı bir olaydır. Eğer domain düştüyse isteyen istediğini regleyebilir diye bir ibare bulunuyor. Benim bir arkadaşım da sabancının bir domainini reglemişti. Mahkeme sadece domaini isim hakkına sahip olan firmaya satma zorunluluğu getirebiliyor. Zaten sonuç domaini o firma alıyor ama regleyen kişiye istediği bedeli ödeyerek.
- 27-06-2009, 21:16:55bazen istediği bedeli vermeden de alabiliyor hocam. Örnekleri bu forumda var
ayrıca adamların kendi siteleri de yok gibi birşey. Dandik bir siteleri var işte
Takımını Tıkla Anını Paylaş! - 27-06-2009, 21:47:04Bu işin bu kadar kolay olacağını zannetmiyorum. Şöyle ki; ben Kdz.Ereğli'liyim, bildiğiniz gibi şehrimizde ERDEMİR adında dünyanın önde gelen çelik üreticisinin koskoca firması ve fabrikası var, Wellcome To Erdemir.com 2001 yılında bir uyanık tarafından kayıt edildi, bu uyanık geçtiğimiz günlerde domaini erdemire pazarlamaya çalıştı, olayın tam içyüzünü bilemiyorum ama uçuk bir rakam istediği aşikar, sanırım anlaşma olmadı ve eleman domaini erdemirin dünyadaki en büyük rakibi mittal isimli firmanın sitesine yönlendirdi ve sağda solda yerel haber sitelerinde reklam yapmaya başladı (erdemir.com'a tıklayınca mittal açılıyor diye), bu olay ilçemizde büyük sansasyon yaratmıştı, nasıl olurda koskoca bir firmanın sitesi açılınca rakip firma çıkardı ? ve sonuç, tıklayın görün Wellcome To Erdemir.comnetadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sizce Erdemir'in bu domaini alacak parasımı yok ? Yada avukatımı ? Elbette hayır, parada var 20 yi aşkın avukatıda var Erdemir'in, ama bu işlerde büyük firma olmak yetmiyor, parayı basacaksın domaini alacaksın, sizin dediğiniz olay belki Türk mahkemeleri yada yasaalrı için geçerli olabilir ama yurtdışı için daha farklı, yani onların kuralları daha demokratik
- 27-06-2009, 22:23:50Bu domain ile haksız rekabete yol açacak yada firmanın itibarını zedeleyecek bir yol izlemeyeceğime göre içim rahat, yabancı kaynaklardan biraz araştırma yaptım, bu durum (bedel vermeden alınma olayı) kesinlikle geçerli değil, hatta bir makalede şundan bahsediliyor, domain adı için birçok uzantı mevcut, bir firma domain olarak com değilde eu da seçebilir yada daha başka uzantılar, iş mahkemeye düşünce mahkeme kesinlikle domain sahibini haklı buluyor ve karşı tarafa, aynı isimde farklı uzantılar olduğundan dolayı marka tescilli olsa bile com üzerinde tescilli markaların tekel oluşturamayacağı karar veriliyormuş, bu durum ancak firmanın itibarını zedeleceyk yada haksız rekabete yol açacak şekilde olursa durum o zaman farklı olabiliyormuş. Bende bu domain ile böyle birşey yapmayacağıma göre içim gayet rahat, sıkışırsamda hak edecek bir paraya elimden çıkartırım...

ayrıca adamların kendi siteleri de yok gibi birşey. Dandik bir siteleri var işte 