• 26-08-2014, 22:54:12
    #10
    Üyeliği durduruldu
    Başvuru yapılarak alan adı alınabiliyor ve daha sonra markayı da tescil etmezsek başvuru ücretini yatırıp aldığımız .com.tr domainimiz düşüyor mu?

    Uygulamayı biliyordum ama böylesi bir durumla ilk kez bu konu altında karşılaştım, eğer bu şekilde markaya sadece başvurup da tescil işlemini tamamlamayan insanların aldıkları domainler düşürülüyorsa piyasada .com.tr uzantılı domainlerin sayısı neredeyse yarı yarıya düşer; çünkü özellikle bireysel çalışan çoğu kişi bunu yapmıyor ve başvuru ile domaini alıp projeyi başlatıyor.

    Bilgilendirme için teşekkür ederim.
  • 26-08-2014, 22:57:17
    #11
    Üyeliği durduruldu
    zego adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Domaini al, 2 yıl beklet. Direk faaliyete koyarsan çekemeyen çok oluyor.
    2 yıl bekletince ne olacak?
  • 26-08-2014, 23:23:24
    #12
    ugurbasyigit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 yıl bekletince ne olacak?
    Marka tescil onaylanmamasının en önemli sebepleri arasında o alan adına yapılan itirazlardır. İlk 2 yıl içerisinde itiraz almayan marka sizindir ve sonrasında yapılan şikayetler önemsizdir.
  • 26-08-2014, 23:29:41
    #13
    Üyeliği durduruldu
    zego adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Marka tescil onaylanmamasının en önemli sebepleri arasında o alan adına yapılan itirazlardır. İlk 2 yıl içerisinde itiraz almayan marka sizindir ve sonrasında yapılan şikayetler önemsizdir.
    Yanlış bilgi! Düzelteyim de, arkadaşlar da yanlış öğrenmesinler.

    Söylediğiniz şeye yakın bir kural var aslında. Ama kuralda "domain alınalı 2 yıl olmuşsa" demez, "2 yıl boyunca aktif olarak kullanılan domainler" der. Yani domaini alıp, 15 yıl da bekletseniz, 2 yıl aktif olarak kullanmamışsanız, elinizden alırlar

    Ha bir de "marka tescil ile alan adına yapılan itirazın" uzaktan yakından alakası yok. İkisi başka başka şeyler. 2 yıl içinde itiraz almayan marka ile, domainin de alakası yok. Siz olayı çok ama çok yanlış anlamışsınız.
  • 27-08-2014, 00:03:59
    #14
    ugurbasyigit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış bilgi! Düzelteyim de, arkadaşlar da yanlış öğrenmesinler.

    Söylediğiniz şeye yakın bir kural var aslında. Ama kuralda "domain alınalı 2 yıl olmuşsa" demez, "2 yıl boyunca aktif olarak kullanılan domainler" der. Yani domaini alıp, 15 yıl da bekletseniz, 2 yıl aktif olarak kullanmamışsanız, elinizden alırlar

    Ha bir de "marka tescil ile alan adına yapılan itirazın" uzaktan yakından alakası yok. İkisi başka başka şeyler. 2 yıl içinde itiraz almayan marka ile, domainin de alakası yok. Siz olayı çok ama çok yanlış anlamışsınız.
    İkinci söylediğinizde haklısınız o konuya değinmedim zaten. Fakat marka tescili başvurusunu yaptınız, aradan süre geçti ve itiraz aldı, tescil onaylanmaz. O aradan geçen sürede sağlam bir şikayet gelmemesi gerekiyor. Bahsettiğim bu süre ise 2 yıldır. 2 yıl marka tesciline herhangi bir şikayet gelmemişse kimse elinden bu domaini alamaz. Bizzat kendim yaşadım ve şu an çok sayıda .com.tr domaine sahibim. Aktif olarak kullanımdan kasıt siteyi açıp içeriği doldurmak değil. Tek bir boş sayfa atsanız bile bu yetiyor.

    Marka tescilini yaptın, onay süresince itiraz gelmedi ve marka tescili sizin adınıza çıktı. .com.tr adresi de sizde. bu süreçten sonra elinizden kimse alamaz. Yapmanız gereken o onay sürecinde şikayet almamak. Yoksa marka tescili yaparken birçok kategori bulunuyor nakliyat, yemek, internet vs. vs. gibi. Aynı isimde olan firmalar birbirinin elinden durmadan alırlardı domaini o zaman. Böyle birşey yok.
  • 29-08-2014, 21:36:33
    #15
    zego adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İkinci söylediğinizde haklısınız o konuya değinmedim zaten. Fakat marka tescili başvurusunu yaptınız, aradan süre geçti ve itiraz aldı, tescil onaylanmaz. O aradan geçen sürede sağlam bir şikayet gelmemesi gerekiyor. Bahsettiğim bu süre ise 2 yıldır. 2 yıl marka tesciline herhangi bir şikayet gelmemişse kimse elinden bu domaini alamaz. Bizzat kendim yaşadım ve şu an çok sayıda .com.tr domaine sahibim. Aktif olarak kullanımdan kasıt siteyi açıp içeriği doldurmak değil. Tek bir boş sayfa atsanız bile bu yetiyor.



    Marka tescilini yaptın, onay süresince itiraz gelmedi ve marka tescili sizin adınıza çıktı. .com.tr adresi de sizde. bu süreçten sonra elinizden kimse alamaz. Yapmanız gereken o onay sürecinde şikayet almamak. Yoksa marka tescili yaparken birçok kategori bulunuyor nakliyat, yemek, internet vs. vs. gibi. Aynı isimde olan firmalar birbirinin elinden durmadan alırlardı domaini o zaman. Böyle birşey yok.

    2 yıl kuralını belirten bir yazı vs. Varmı benim domain uçtu kural mural dinlemeden şimdi ödediğim 5 yıllık paranın 3 yılını almaya çalışıyorum :/


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
  • 24-04-2016, 15:37:17
    #16
    Üyeliği durduruldu
    PATRON54 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En iyisi ticari başvurular için ünvanda adının geçmesi.
    En iyisi galiba marka tesciliyle uğraşmaktansa ufak bir işletme açmak...
  • 24-04-2016, 15:41:10
    #17
    Üyeliği durduruldu
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En iyisi galiba marka tesciliyle uğraşmaktansa ufak bir işletme açmak...
    Ufak bir işletme dediğiniz, en az Limited Şirketi. O da en az 4-5 bin tl ye malolur.

    Sırf com.tr için şirket açmak, tuhaf bir durum.

    Sonrasında bunun her ay vergisi, kiraya tuttuğunuz yerin stopajı, geçici ve peşin vergileri, şirketin durumuna göre en az bir ssklı eleman. Sonra kapatmak istediğinizde 1 yıl kapatamazsınız. Tabi tercih yine sizin