• 21-05-2013, 18:06:36
    #1
    Kıyaslama; Boştaki domainleri 10 $ a almak mı yoksa 1 domaine 1.000 $ dan fazla vermek mi..?

    Boşta kaliteli domain yok. Haa bu demek değildir ki, boşta bir alan adını aldım sonra 50.000 $ a sattım... İstisnalar kaideyi bozmaz.. Milli Piyango gibi size denk gelmesi zor bir durum... Geçelim maliyet hesabına...

    1.000 domainin bu yılki maliyeti = 10.000 $

    1 yılda 10.001 $ kazanmalısınız ki kara geçebilesiniz. 2. nokta yenileme maliyetleri. Yine farzedelim bu 1.000 domainden 100 tanesini 1 yıl içinde sattınız o 10.000 $ ı buldunuz... 900 domainin uzatması geldi çattı... 9.000 $ ... 9.001 $ ı bulmayı hedefliyeceksiniz bu kez.. bi 100 daha sattınız 9.001 $ ı buldunuz... sonuç ne.. 3.yılda elinizde 800 domain var uzatılmayı bekleyen... Hadi satıyorum dediğinizde satılmayacak domainler.. Düşüreceksiniz.. Sayı azaltmaya çalışacaksınız.. Uğraşacaksınız didineceksiniz cebinizde para kalmayacak... Sosyal hayat kalmayacak... İlgilenilmesi gerekiyor keza...

    Benim düşünce tarzımla gidelim. 10.000 $ ayırmıştık 1.000 domaine... Sadece 4 domain aldık diyelim... Birim maliyeti 2.500 $ ... Bu tip domainler hadi satıyorum dediğinizde en kötü ihtimalle aldığınız rakama satılabilecek domainler... Adedine de 10.000 $ istiyoruz diyelim... 1.yıl hiç domain satılmadı.. cebinizden kaç $ çıkacak..? 4 domain uzatma parası sadece 40 $ ... 2 yıl satılmadı 40 $ 3.yıl satılmadı 40 $ ... satılmadıdan kastım.. istediğiniz rakamı veren yok... 4. yıla girerken 10.120 $ maliyetli 4 domain var elinizde... istediğiniz rakamı atıyorum 10.000 $ değil de 5.000 $ a düşürdünüz.. 1 tanesi satıldı... 3 domain var 5.120 dolar maliyeti kaldı... o 5.000 $ a 2 tane bu kalitede domain alınabilir.. sayı artırılacaksa kalitelileştirilerek domain alımı bu şekilde devam edebilir...

    Domain ile ilgilenen arkadaşlara nacizane bir tavsiyedir sadece...
  • 21-05-2013, 18:27:06
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kalitesiz domainlerin mutlaka elden çıkarılması gerek. Elde kalan kaliteli domainlerin de para kazanması sağlanmalıdır. Bir domain bana göre satılarak değil, işletilerek kazanç getirir. 100 domain içinde bütün masrafları çıkartacak 1 domain bile varsa, onu projelendirmeli masraflar mutlaka çıkartılmalıdır. Sonra 2. projeye geçilir. Sonra 3. Projeye. Sonra 4 5 6 derken, aylık xxxxxk kazançlara erişilir.

    Günümüzde bunu en iyi yapan. Güçlü Domainlerle piyasaya giren çok tanıdık var.

    sinemalar.com
    yemektarifleri.com
    oyunoyna.com
    *************
    indir.com gibi güçlü domainlerle yapılan projeler bu söylemlere en güzel örneklerdir. Rakipleri çok çok eski olmasına rağmen, Domain avantajı onlardaydı hep.

    Yukarıdaki sitelerin şuan kaç eleman çalıştırdığını bilemem ama binlerce domain reg parası kazandırdıklarından eminim. Demem o ki elmas bile işlendikçe değer kazanır ve kazandırır.

    Domain kenarda duracaksa şayet ilerde projelendirmek için olmalı, satmak için değil. Çok iyi teklifler istisna tabi.
  • 21-05-2013, 18:29:01
    #3
    Ben domain olarak ele aldım, siz; site olarak, güzel yazmışınız...
  • 21-05-2013, 18:37:05
    #4
    AfMeSu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben domain olarak ele aldım, siz; site olarak, güzel yazmışınız...
    Haklısınız.

    100 çok kaliteli domain 1000 orta kalite domainden daha iyidir bana göre. Kenarda duran her domain ek masraf çünkü.
  • 21-05-2013, 19:19:36
    #5
    serdarureber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kalitesiz domainlerin mutlaka elden çıkarılması gerek. Elde kalan kaliteli domainlerin de para kazanması sağlanmalıdır. Bir domain bana göre satılarak değil, işletilerek kazanç getirir. 100 domain içinde bütün masrafları çıkartacak 1 domain bile varsa, onu projelendirmeli masraflar mutlaka çıkartılmalıdır. Sonra 2. projeye geçilir. Sonra 3. Projeye. Sonra 4 5 6 derken, aylık xxxxxk kazançlara erişilir.

    Günümüzde bunu en iyi yapan. Güçlü Domainlerle piyasaya giren çok tanıdık var.

    sinemalar.com
    yemektarifleri.com
    oyunoyna.com
    *************
    indir.com gibi güçlü domainlerle yapılan projeler bu söylemlere en güzel örneklerdir. Rakipleri çok çok eski olmasına rağmen, Domain avantajı onlardaydı hep.

    Yukarıdaki sitelerin şuan kaç eleman çalıştırdığını bilemem ama binlerce domain reg parası kazandırdıklarından eminim. Demem o ki elmas bile işlendikçe değer kazanır ve kazandırır.

    Domain kenarda duracaksa şayet ilerde projelendirmek için olmalı, satmak için değil. Çok iyi teklifler istisna tabi.
    sinemalar ve izlesene noktanın. kendi elinde olmayan domaini bile teklifle alıyorlar alkışlarlayaşıyorum gibi...
  • 22-05-2013, 15:22:18
    #6
    bu yazıya katılmıyorum. afmesu domain sektöründeki genel hastalığı yazmış ama tedavi yöntemi benim kafama yatmadı. domainciler son kullanıcıya domain satmakta sıkıntı yaşıyorlar, uzatma zamanı gelince sıkışıyorlar, daha önce aldıkları tekliflerden daha düşüğe satmak zorunda kalıyorlar, veya uzatmayıp düşürüyorlar, daha sonra da aynı domaini kampanya kodlarıyla tekrar almaya çalışıyorlar. bunlar bilinen mevzular.

    elinde bin domaini olan adamın da kendine göre planları vardır. örneğin bende bin küsür domain var. hepsine satılık indeksi yazdım. sattıklarımdan uzatma parasını çıkarıp ihs'ye kredi ekliyorum. ortalama 10 domainde bu uzatma parasını karşılıyorum. bazen daha az. geri kalan domainlerin getirisi bana artı olarak kalıyor. kalan domainlerin bir kısmında site kurulu, peyderpey hepsine site kurup google'da ilk sayfaya getirmeye çalışıyoruz. bu sitelerden adsense geliri var. bunun yanında diğer gelirler de düşünülebilir, biz uğraşmıyoruz. bunun yanında domain alımına da devam ediyorum. oraya da ayrıca bütçe ayırıyorum. bu bütçe de mevcut domainlerin satışlarından oluşuyor.

    konunun başlangıç noktası yanlış olduğu için sonucu da yanlış çıkıyor. boşta kaliteli domain olmadığı doğru, ancak 2500 usd parası olan adamın domaine yatırım yapmayacağı da bir gerçek. internet piyasasında gelirli site alıp yatırım yapmak daha akıllıca, bunun dışında reel hayatta da alternatiflere sermaye konulabilir. domainciliğin mantığı zaten uygun domaini son kullanıcıya tok satıcı durumundayken satmaktan geçer. alınan domainin sayısı yüz, bin veya onbin olmuş önemli değil, önemli olan sadece beş meseledir:

    1- her domain alınmamalı, satılabilecek domainler alınmalı.
    2- domainler satıcıdan veya düşeceklerden uygun fiyata alınmalı, backorder ihalelerine girilmeli.
    3- maddi açıdan zorlanılmayacak kısma kadar yatırım yapılmalı, yani gelir gideri karşılayacak kadar domain almalı.
    4- tok satıcı misyonundan vazgeçilmemeli
    5- uygun teklif geldiğinde fırsatı kaçırmamalı.

    bunların yanında projelendirilerek gelir getirebilecek olan adsense, link satışı, makale vs olayları da işin ekstrası olur.

    benim görüşüm de böyledir. yine de herkes kendi tecrübelerine güvenmekte özgürdür.
  • 22-05-2013, 15:41:43
    #7
    Konuyu takipteyim.