• 29-08-2010, 12:27:13
    #10
    Üyeliği durduruldu
    NixNetwork adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırsam en manyağınız benim
    Evimde ufak bir network barındırıyorum. Yani ev için pek ufak değil ama.

    ADSL hattının upload değeri en yüksek 1 mbit, ondan 8mbit yerine 4mbit/1mbit
    olan paketi tercih ettim.
    Cisco 877 router mevcut. 600 kVa x 2 UPS var. Enerji harcaması daha düşük
    olduğundan ATX kasa yerine eski bir notebooku dönüştürdüm. Hem pilide
    UPS harici 1 saat daha enerji sağlıyor sunucuya.
    Ekranını filan çıkararak gayette iyi oldu

    AMD 1.6 Ghz, 1 GB RAM mevcut. Site filan barındırdığımdan değil ar-ge
    alanı ve 1 adet wordpress blog mevcut (150~ tekilli).

    Söyleyebileceğim en iyi şey sunucu performansından daha çok
    router performanslı olması. Normal bir modemde hemen yorulur ve yavaşlama
    kopma yapar. Ciscodan önce normal modemlerde kullandım Zyxel, Airties
    vs. dediğim problemler hep oldu 1-2 gün içinde sürekli modemler
    down oluyordu.

    Cisco ile network bağltanısı 45 güne kadar kopmuyor. Ki 45 günde benim
    yüzümden değil telekom sanırsam kendi sistemini 45 günde bir rebootluyor.
    Çünkü baktığımda ADSL bağlantısının kapandığını görüyorum


    Cisco


    Aynı zamanda sunucu üzerinden munin ve mrtg ile hem evdeki hemde diğer
    sistemlerimide takip ediyorum.

    MRTG ile Cisco bağlantı grafikleri
    1 Günlük:

    1 Yıllık:


    Hey Maşallah Ev Ev Degil Home Datacenter Mübarek
  • 29-08-2010, 12:47:45
    #11
    kurthan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hey Maşallah Ev Ev Degil Home Datacenter Mübarek
    Çok işe yarıyor MSN'den dosya göndermek yerine ftpye atıp link veriyorum :P
  • 29-08-2010, 13:30:05
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Yakında bu home datacenterlar artacak gibime geliyor

    Home ofisten sonra home datacenter epey eylenceli olacak




    kurthan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hey Maşallah Ev Ev Degil Home Datacenter Mübarek