Okulumuzun Kurucu üyesi olduğum bilgisayar klübünde 10Mb lik download upload bağlantımız var. Server kurmayı düşünüyorum.
kendi cebimden masraf edip bir server kurmayı düşünüyorum. Sadece kasa alacam. 2GB ram ver core 2 duo 1.8 ve 250 GB HDD ile Ubuntu kurulumu düşünüyorum . Haliyle cpanel vs düşünmüyorum masrafı minimum da tutmak istiyorum...
Bilgisi yada deneyimi olan arkadaşlarımızın bana faydası olacağını düşnüyorum.
Bana önerileriniz olursa diye konu açtım arkadaşlar.
Donanım ve yazılım olarak bana önerileriniz ne olur. Eğer server alabileceğim ucuz yerler biliyorsanız o da çok yardımcı olur. İkinci el de düşünebilirim server olarak...
Ulaknet de 10Mb bağlantım var
21
●2.019
- 28-04-2008, 21:51:51ULAKNET sysadminleri uyuyor mu sanıyosunuz, pardon?daban adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Network trafiğini, hat durumunu ve portları dinlemediklerini mi düşünüyorsunuz?
O sunucunun en fazla üç ay ömrü vardır, dolayısıyla çok fazla plan yapmanızı tavsiye etmem. - 28-04-2008, 22:08:18Kesinlikle kızma ama bu tür işler için ulaknet in hattını kullanamazsınız. Emin olun başınız belaya dahi girebilir. O hat özel kişilerin özel hizmetleri için verilmiyor.ardactn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-04-2008, 22:17:51
Sanırım konuyu açarken "10Mb bağlantıM" var derken yanlış bir ifade kullanmışım. Bu da işe kişisellik yüklemiş. Başlığı değiştiremedim ama burdan düzelteyim, klüp bünyesin de 10Mb bağlantımız var. Kendi cebimizden kasa almamızın sebebi is
okulun klübe sunduğu serverlar teneke sayılır ... ve brokrasi engelleriyle de yeni server aldıramıyoruz klübümüze 

"Herşeyi devletten beklemeyeceksin..."



Arkadaşlar klüp bünyesin de çalışma ve proje geliştirme anlamında biz bu vb işlemleri bilgisayar klübü olarak yapma hakkına sahibiz.
herhangi bir kişisel çıkar davası yok bu işte... Ayrıca biz okul ve klüp web sitelerinden ziyade, kendi projelerimizide yıllarca yayınladık. Burda klübe yetkiyi veren fakülte bilgi işlemi ve hocaların projeye desteğidir.
Üniversitelere bilgisayarlar ve yüksek hız internet süs olsun diye verilmiyor arkadaşlar... Elbette kişisel çıkar için dediklerinizde haklısınız. Bizde host falan vereceğiz demedik ki
sadece klüp imkanlarıyla proje oluşturma var ....
hocalarımızdan ve bilgi işlemden izin aldık

Sanırım konuyu açarken "10Mb bağlantıM" var derken yanlış bir ifade kullanmışım. Bu da işe kişisellik yüklemiş. Başlığı değiştiremedim ama burdan düzelteyim, klüp bünyesin de 10Mb bağlantımız var. Kendi cebimizden kasa almamızın sebebi is 