• 20-10-2013, 00:37:36
    #10
    Cavro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilmediğim ve merak ettiğim için soruyorum.

    üstte ki veriyi ne yaparak elde ettiniz ?
    hangi veriyi kardeş ?
  • 20-10-2013, 00:39:13
    #11
    Üyeliği durduruldu
    Divxci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hangi veriyi kardeş ?
    alıntı ile vermiş olduğum şeyi
  • 20-10-2013, 00:41:27
    #12
    df -hl, free, başlarında yazıyor zaten.
  • 20-10-2013, 00:42:49
    #13
    + yönetimsel kolaylık + raporlama + yedekleme.

    Galiba 1 tane müşterim vardı direk OS kullanan gerisinin hepsi esx+OS

    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şöyle bir ihtimalde olabilir, bazen lisans ücretlerinden yarı yarıya kar etmek, kvm den yırtmak için, dedicated sunucular sanallaştırılıp kullanılabilir, içine 1 tane full cpu ram hakkıyla vps-vds açılır sunucu yine size aittir tüm kaynaklar sizindir ama sanallaştırılarak kullanılır.
  • 20-10-2013, 17:44:27
    #14
    MahsumCelik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    + yönetimsel kolaylık + raporlama + yedekleme.

    Galiba 1 tane müşterim vardı direk OS kullanan gerisinin hepsi esx+OS
    Arkadaşın konusunu dağıtmak maksetım yok, gerçi yine arkadaşın derdiyle alakalı bir durum hakkında sorum var izniyle:

    ESX üzerine kurulmuş, Tüm kaynaklar sınırsız ve maksimum şekilde ayarlanmış bir VPS+ OS, o makineye doğrudan kurulacak bir OS dan daha düşük verim sağlamaz mı? Sonuçta bir IO erişim talebi bile 2 kez işlenecek: Sanal OS > ESX şeklinde her donanımsal işlem emule edilecek. Basit/Belli seviyelerde sunucu ihtiyacı olan, Disk IO ve CPU sorunu yaşamayan bir kullanıcı için ESX üzerindeki OS belki yeterli olabilir ama sunucu kaynaklarını özellikle Disk IO son haddinde kullanan birisi için ESX + OS ekstra yük durumunda olmalı, BENCE.

    NOT: ESX ve sanallaştırma tecrübem çok azdır, sadece teorik OS bilgim ve şuana kadar yaşadığım deneyimlerden bu tarz bir düşünceye sahip oldum. Sanallaştırma teknolojisi, benim düşündüğümden çok daha ileri bir noktaya gelmişte olabilir. Bilen birileri aydınlatırsa sevinirim.
  • 20-10-2013, 18:00:53
    #15
    sunucuoptimizasyon.com
    Ufkabakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşın konusunu dağıtmak maksetım yok, gerçi yine arkadaşın derdiyle alakalı bir durum hakkında sorum var izniyle:

    ESX üzerine kurulmuş, Tüm kaynaklar sınırsız ve maksimum şekilde ayarlanmış bir VPS+ OS, o makineye doğrudan kurulacak bir OS dan daha düşük verim sağlamaz mı? Sonuçta bir IO erişim talebi bile 2 kez işlenecek: Sanal OS > ESX şeklinde her donanımsal işlem emule edilecek. Basit/Belli seviyelerde sunucu ihtiyacı olan, Disk IO ve CPU sorunu yaşamayan bir kullanıcı için ESX üzerindeki OS belki yeterli olabilir ama sunucu kaynaklarını özellikle Disk IO son haddinde kullanan birisi için ESX + OS ekstra yük durumunda olmalı, BENCE.

    NOT: ESX ve sanallaştırma tecrübem çok azdır, sadece teorik OS bilgim ve şuana kadar yaşadığım deneyimlerden bu tarz bir düşünceye sahip oldum. Sanallaştırma teknolojisi, benim düşündüğümden çok daha ileri bir noktaya gelmişte olabilir. Bilen birileri aydınlatırsa sevinirim.
    Bir miktar performans kaybı olduğu doğrudur, sanallaştırma türüne göre bu kaybın miktarı değişir ancak uygun donanım seçimi, özellikle belirttiğiniz gibi disk tarafındaki güçlü bir konfigürasyon ile kayıp minimumunda minimumuna çekilebilir. Yeterki ucuza kaçılmasın.
  • 20-10-2013, 18:45:23
    #16
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir miktar performans kaybı olduğu doğrudur, sanallaştırma türüne göre bu kaybın miktarı değişir ancak uygun donanım seçimi, özellikle belirttiğiniz gibi disk tarafındaki güçlü bir konfigürasyon ile kayıp minimumunda minimumuna çekilebilir. Yeterki ucuza kaçılmasın.
    Arif hocama katılıyorum ve şunu da belirtmek istiyorum ki, kaç kullanıcı sistem kaynaklarını %90'a yakın kullanabiliyor ki? Hem zaten sistem kaynağını %90 ve üzeri seviyede kullanacak kişinin ESXi ile sanallaştırmak gibi bir ihtiyacı olmaz. Yani maliyeti düşürmeye ihtiyacı yoktur. Sağlam bir donanım alır, tamamını kullanır.
  • 20-10-2013, 19:39:51
    #17
    Bu sunucunun vps olduğunu düşüyorum diye mesaj attım, geri dönmedi dünden beri. Görünen köy klavuz istemez.
  • 20-10-2013, 20:49:51
    #18
    etki oranı edindiğim tecrübeler doğrultusunda maks %5. Kaynak kullanımı tamen tavanda olan 2 sistemde test ettim.Vmware tools bu işi minimum a indirmekte

    En çok etki ettiği kısım disklerde oluyordu. Zaten yük altındaki uygulamalarda raid , sas veya ssd teknolojilerini tercih edince farkedilmiyor desem sanırım yanlış olmaz

    Ufkabakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşın konusunu dağıtmak maksetım yok, gerçi yine arkadaşın derdiyle alakalı bir durum hakkında sorum var izniyle:

    ESX üzerine kurulmuş, Tüm kaynaklar sınırsız ve maksimum şekilde ayarlanmış bir VPS+ OS, o makineye doğrudan kurulacak bir OS dan daha düşük verim sağlamaz mı? Sonuçta bir IO erişim talebi bile 2 kez işlenecek: Sanal OS > ESX şeklinde her donanımsal işlem emule edilecek. Basit/Belli seviyelerde sunucu ihtiyacı olan, Disk IO ve CPU sorunu yaşamayan bir kullanıcı için ESX üzerindeki OS belki yeterli olabilir ama sunucu kaynaklarını özellikle Disk IO son haddinde kullanan birisi için ESX + OS ekstra yük durumunda olmalı, BENCE.

    NOT: ESX ve sanallaştırma tecrübem çok azdır, sadece teorik OS bilgim ve şuana kadar yaşadığım deneyimlerden bu tarz bir düşünceye sahip oldum. Sanallaştırma teknolojisi, benim düşündüğümden çok daha ileri bir noktaya gelmişte olabilir. Bilen birileri aydınlatırsa sevinirim.