+ yönetimsel kolaylık + raporlama + yedekleme.
Galiba 1 tane müşterim vardı direk OS kullanan gerisinin hepsi esx+OS
Arkadaşın konusunu dağıtmak maksetım yok, gerçi yine arkadaşın derdiyle alakalı bir durum hakkında sorum var izniyle:
ESX üzerine kurulmuş, Tüm kaynaklar sınırsız ve maksimum şekilde ayarlanmış bir VPS+ OS, o makineye doğrudan kurulacak bir OS dan daha düşük verim sağlamaz mı? Sonuçta bir IO erişim talebi bile 2 kez işlenecek: Sanal OS > ESX şeklinde her donanımsal işlem emule edilecek. Basit/Belli seviyelerde sunucu ihtiyacı olan, Disk IO ve CPU sorunu yaşamayan bir kullanıcı için ESX üzerindeki OS belki yeterli olabilir ama sunucu kaynaklarını özellikle Disk IO son haddinde kullanan birisi için ESX + OS ekstra yük durumunda olmalı, BENCE.
NOT: ESX ve sanallaştırma tecrübem çok azdır, sadece teorik OS bilgim ve şuana kadar yaşadığım deneyimlerden bu tarz bir düşünceye sahip oldum. Sanallaştırma teknolojisi, benim düşündüğümden çok daha ileri bir noktaya gelmişte olabilir. Bilen birileri aydınlatırsa sevinirim.