• 04-12-2020, 09:58:27
    #1
    Bir yazılımcı olarak yıllardır yaptığımız özellikle web tabanlı işlemler ve buna bağlı otomatik cron jobs işlemleri gelişen teknoloji ile RPA robotic process automation olarak ismini cismini yenileyerek web tabanlı işlemlerin yanı sıra PC tabanlı bir personelin yapabileceği her işi python ile kullanılarak exe uygulamaların çalıştırılıp komutlarla normal bir kullanıcı gibi belli periyotta işlem yapılmasını sağlıyor. Demem o ki biz yaptığımız işi reklam edemediğimiz sürece birileri bu işlere imza atarak parayı vuruyor. RPA sürecinde hizmet almak yaklaşık olarak yıllık 50-100 bin lira lisans bedeline ve dk maliyeti olarak 0,008 TL den 1,50 - 3,50 TL ye kadar maliyetlendiriliyor. Firmalarda özellikle bankalar ve büyük kuruluşlar artık RPA hizmetini almak istiyor. Personel istihdamına kimse sıcak bakmıyor. Konu ile ilgili görüşleriniz nelerdir? RPA pc tabanlı işlemler için nerden başlamak gerekir python bilmek yeterli mi pythonda bu tip kütüphaneler var mıdır?
  • 04-12-2020, 10:03:01
    #2
    Klavye ve mouse ile yapılan işlemleri otomatikleştirmek için pyautogui kütüphanesine bakabilirsiniz.
  • 04-12-2020, 10:09:38
    #3
    C# ile masaüstü program yaparak Web site botları kodlamak istiyorsanız da Udemy kursumu inceleyebilirsiniz
    C# ve Selenium Kullanarak Web Site Botları Kodlama Kursu
  • 04-12-2020, 10:12:47
    #4
    Personellerini sömürenler, teknolojiyi sömürmesi gerektiğini yeni anlıyor artık.
  • 04-12-2020, 10:17:47
    #5
    AdilcanTopuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    C# ile masaüstü program yaparak Web site botları kodlamak istiyorsanız da Udemy kursumu inceleyebilirsiniz
    C# ve Selenium Kullanarak Web Site Botları Kodlama Kursu
    Aslında hedefim pc tabanlı uygulamaları personel gibi kullanan platformdan bağımsız uygulama geliştirmek. Mesela maile girecek dosyayı açacak o dosyadan veriyi alıp muhasebede sorgulayacak yönetime uyuşmazlığı bildirecek falan gibi senaryolar.
  • 04-12-2020, 10:55:18
    #6
    IBM’e geçen yıl yaptırılan bir robota 150bin dolar para ödendi. (GSM şirketlerinden birisi) Ekipte dün öğrendiğini bugün unutan, tekrar soran 5 tane düşük seviyeli eleman vardı, robot 5 elemanın 1 aylık işini 1 günde yapıyor koduna kuvvet😂
  • 04-12-2020, 12:18:44
    #7
    birolkahraman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında hedefim pc tabanlı uygulamaları personel gibi kullanan platformdan bağımsız uygulama geliştirmek. Mesela maile girecek dosyayı açacak o dosyadan veriyi alıp muhasebede sorgulayacak yönetime uyuşmazlığı bildirecek falan gibi senaryolar.
    Mailde işlemi tarayıcıda yapacaksa yine Selenium olabilir, sonrasında muhasebede sorgulama vs. yapacak ise onu da AutoIt ile yapabilirsiniz. Yapılmayacak şeyler değil kolay
  • 06-12-2020, 00:33:50
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Autoit ile yapılabilir bir proje bahsettiğin dosyayı açıp bilgi almak vs
  • 20-01-2022, 09:37:11
    #9
    Bence RPA öğrenin şuan gittikçe popüler hale geliyor bende girişmeye başladım.