• 21-05-2024, 00:41:37
    #28
    saqi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başınız sağolsun dediğiniz gibi 0.52 promil alkol varsa umarım kasttan hüküm giyer bir ömür o delikten çıkamaz. Dualarım sizinle.
    Teşekkür ederim. Kast için çok çabaladık ama ne yazık ki kast ihtimali neredeyse yok. İnşallah sağlam bir ceza alır da örnek karar olur.
  • 21-05-2024, 01:17:07
    #29
    öncelikle geçmiş olsun. başınız sağolsun.annemde trafik kazası geçirmişti fakat onunki yaralanmalı idi. annemin avukatı trafik kazalarında ölüm olduğunda 1 ay suçluyu yatırırlar çıkar diyordu muhabbet ettiğimizde.
    bu hukuk bürosu hep trafik kazası, trafik sigortasından tazminat alma vs gibi işlerle ilgileniyordu annemin tazminatını almıştı sigorta şirketinden hatta şuan hala ceza dosyalarına, manevi tazminat davası dosyasına bakiyor

    yardimci oluncak bir konu varsa dmden iletisime geçebilirsiniz.
  • 21-05-2024, 01:22:20
    #30
    Başınız sağolsun. Yaratıcı yardımcınız olsun.
    Umarım bilgisi olanlar cevaplarlar.
  • 21-05-2024, 01:39:23
    #31
    ibrahim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar. Konu hukukla alakalı olduğu için buradan açtım.
    Yakın zamanda anneme alkollü bir sürücü çarpıp kaçtı ve annem vefat etti. Kısaca olayı anlatayım.
    Annem ve komşum evden teravi için çıkıyorlar. Evden çıktından hemen hemen 100 metre sonra araç çarpıp kaçıyor.
    Olay ara sokakta oluyor. Şahıs döndükten sonra 50 metre ilerledikten sonra yolun kenarında olan annem ve komşuma çarpıyor. Annem vefat etti. Komşumda da ağır yaralandı (şuanda durumu iyi).
    Kusur durumu: Karşı tarafa tam kusur verilmiş durumda. Hem olay yerine gelen polislerin tutanaklarında hem de bilirkişi raporunda bu durum değişmedi.
    Annem kaza yerinden yaklaşık 18 metre uzakta bulunuyor. Şahıs durmadan kaçıyor.
    Olay saati 20:30 civarı. Şahıs yanlış hatırlamıyorsam 22:00 gibi karakola gidip teslim oluyor. 22:59'da kan testi yapıyorlar. Kanda 15 promil alkol çıkıyor. Geriye doğru hesaplama yapılıyor ve 52 promil hesaplanıyor. Çarptığı araç ticari araç olduğu için 20 promil sınırı var diye biliyorum.
    Şahısın avukatı dilekçesinde müvekkilinin düşük kalori diyet yaptığını ve bundan kaynaklı alkol çıkmış olabileceğini belirtmiş ve kan alınırken iğneye alkol temas etmiş olabilir bundan kaynaklı kanda alkol çıkmış olabilir diye dilekçe vermiş. Kişi normalde de zayıf birisi olduğu için düşük kalori diyeti hiç mantıklı gelmiyor. Diğer konuysa da olma olasılığı çok düşük. Bu dikkate alınır mı?
    Şahıs evden geldiğini belirtiyor ama görüntülerde güzergahın evinin güzergahı olmadığı gördük.
    Şimdi sorularıma geçeyim.
    İfadesinde 35-40'la giderken bir anda koşarak önüme çıktılar diyor. Yol çok geniş. (annem 18 metre kaza yerinden uzaklaşmış ve sürüklenme belirtisi yok.) (Olay yerini inceledim ve tutanakları kontrol ettim. Kaza yeri yolun kenarında ve bu araçların park ettikleri alanda yani trafiğin aktığı alanda değil.) Bu ifadedeki bilgi hatası cezayı arttırır mı?
    Şimdi bu kişi yüksek ihtimalle bilinçli taksirden ceza alacak ama kaç yıl alabilir? 2-3 yıl ceza alıp adam akıllı yatmadan çıkmasını istemiyorum.
    Az miktarda ceza alacağını düşünerek şahsın normal yaşantısına devam edememesi için yüksek kan parası talebimiz olacak. Biz ne kadar yüksek talepte bulunsak da son kararı hakim vereceği için tahmini ne kadar bir kan parası olacak bilmek istiyorum. Avukatım var evet ama fikir almak her zaman iyidir. (annem 58 yaşında ve emekliydi, sağlık durumunda bir sorun yoktu.)
    Bu konuda yorumlarını bekliyorum.
    Not: Avukat arayışım yok. Amacım fikir almak ve ekstra neler yapabilirim onu öğrenmek.
    Öncelikle başınız sağolsun. Bende sigorta üzerinde yorum yapayım ölümlü bir kaza olduğu için karşı tarafın trafik sigorta her şekilde son limitler dahilinde talep ederseniz ödeme yapacaktır. Olay yerini terk ettiği içinde sigorta şirketi aracın ruhsat sahibine bu parayı rücu edecektir. Aracı süren ile ruhsat sahibi aynı ise öncelikle buradan bahsettiğiniz kişi maddi olarak bir zarar görecektir. Aynı anda mahkeme de kan parası alınabilinir mi ? bunu avukatınıza sorabilirsiniz. Sigorta normal şartlar da 1.800.000 TL kadar üst limit ödemesi yapar ama burada yaş, cinsiyet, meslek, durumları göz önüne alınacaktır annenizin yaşı da yüksek olduğu için tavandan ödeme almanız zor gibi ama bireysel olarak yine kan parası üzerinden sanırım karşı taraf yıpratılabilinir. Trafik sigortası yoksa da Güvence hesabına başvurursanız yine aynı şekilde sigortada olduğu gibi değerlendirmeye alınacaktır. Tekrar geçmiş olsun.
  • 21-05-2024, 15:15:03
    #32
    Pragg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öncelikle geçmiş olsun. başınız sağolsun.annemde trafik kazası geçirmişti fakat onunki yaralanmalı idi. annemin avukatı trafik kazalarında ölüm olduğunda 1 ay suçluyu yatırırlar çıkar diyordu muhabbet ettiğimizde.
    bu hukuk bürosu hep trafik kazası, trafik sigortasından tazminat alma vs gibi işlerle ilgileniyordu annemin tazminatını almıştı sigorta şirketinden hatta şuan hala ceza dosyalarına, manevi tazminat davası dosyasına bakiyor

    yardimci oluncak bir konu varsa dmden iletisime geçebilirsiniz.
    Teşekkür ederim. 1 ölüm olması halinde genelde dediğiniz gibi oluyor. Bu kazada 1 ölü ve 1 yaralı mevcut. Bu yüzden hala içeride. Bakalım ilerleyen günlerde ne olacak.
  • 21-05-2024, 15:20:36
    #33
    Burakaltinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle başınız sağolsun. Bende sigorta üzerinde yorum yapayım ölümlü bir kaza olduğu için karşı tarafın trafik sigorta her şekilde son limitler dahilinde talep ederseniz ödeme yapacaktır. Olay yerini terk ettiği içinde sigorta şirketi aracın ruhsat sahibine bu parayı rücu edecektir. Aracı süren ile ruhsat sahibi aynı ise öncelikle buradan bahsettiğiniz kişi maddi olarak bir zarar görecektir. Aynı anda mahkeme de kan parası alınabilinir mi ? bunu avukatınıza sorabilirsiniz. Sigorta normal şartlar da 1.800.000 TL kadar üst limit ödemesi yapar ama burada yaş, cinsiyet, meslek, durumları göz önüne alınacaktır annenizin yaşı da yüksek olduğu için tavandan ödeme almanız zor gibi ama bireysel olarak yine kan parası üzerinden sanırım karşı taraf yıpratılabilinir. Trafik sigortası yoksa da Güvence hesabına başvurursanız yine aynı şekilde sigortada olduğu gibi değerlendirmeye alınacaktır. Tekrar geçmiş olsun.
    Annemin yaşından dolayı tazminat düşük olabileceğini biliyoruz ama annem emekliydi ve ortalama yaşa göre bakıldığında sadece annemin alacağı maaşı hesaplasak bile yüksek tutarlara çıkıyor. İmkanı yok sigorta şirketi o parayı vermez. Bunun haricinde bunun manevi tarafı da mevcut. Bahsetmiş olduğunuz tutar kişi başıysa o zaman belki sigorta şirketinden tazminat almayı düşünebiliriz. Çünkü 1.800.000 TL çarpıp kaçan kişinin kazancı değerlendirildiğinde aman aman bir para yapmıyor. Bu yüzden toplam 1.800.000 gibi bir tutar mantıklı olmaz diye düşünüyorum.
  • 21-05-2024, 18:39:04
    #34
    Allah yardımcınız olsun.
  • 21-05-2024, 19:53:51
    #35
    anilguler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başınız sağolsun. Alkollü araç kullandıysa = kasten adam öldürmeye girer ve kamu davasına dönüşür. 1-2 yıl yazmışsınız ama elinizdeki kanıtlara göre müebbet alması lazım.
    yardımcı olmak istiyorsun belki ama lütfen bilmediğin konularda böyle şeyler yazma başka yerde de söyleme gülerler.
  • 21-05-2024, 22:21:47
    #36
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yardımcı olmak istiyorsun belki ama lütfen bilmediğin konularda böyle şeyler yazma başka yerde de söyleme gülerler.
    En iyisini avukat arkadaşlar bilir, sen ben değil. Bizim yaşadığımız bir olay bu yönde oldu.