• 30-08-2021, 23:48:22
    #1
    Merhaba nasılsınız? Bu soruyu soran olmuş ve cevaplanmıştır illaki ama yanıtı bulamadım birebir cevap almak istiyorum kısaca vaktinizi almada. Tr adsense hesabım var son 1 yıla yakındır da 2 sitemden ayda 1500 bandında kazandırıyor ama ekstra bir vergi ödemedim bu konuda bir talep para kesimi tarzı bir durum olmadı vergi vermem gerekiyor mu ilerde bu kazancı keserler mi bu konuda bilgisi olan varsa dönüş yaparak bilgilendirmesini rica ediyorum.
    İyi akşamalar
  • 30-08-2021, 23:54:16
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Bende bir kaç gün önce w8 vergisine izleyerek kayıt yaptırdım , konuyu bende takip edeyim belki otomatik kesiliyordur.
  • 30-08-2021, 23:54:30
    #3
    Kurumsal PLUS
    Adsense kazançları kazanç alt sınırı olmaksızın ticari gelir niteliğinde olup, vergilendirmeye tabidir.
    Eğer bu anlamda bir kazanç elde ediyorsanız , firma açmanız ve elde ettiğiniz gelir rakamı kadar fatura kesmeli ve vergisini ödemelisiniz.
    Eğer firma açmadan bu şekilde devam ederseniz, gelirin elde edildiği yılı takip eden dönemden itibaren 5 yıllık zamanaşımı süresinde maliye tarafından incelenme riskiyle karşı karşıya kalabilir ve cezalı tarhiyatlara muhattap olabilirsiniz.
  • 31-08-2021, 00:34:06
    #4
    Üyeliği durduruldu
    MaliMevzuat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adsense kazançları kazanç alt sınırı olmaksızın ticari gelir niteliğinde olup, vergilendirmeye tabidir.
    Eğer bu anlamda bir kazanç elde ediyorsanız , firma açmanız ve elde ettiğiniz gelir rakamı kadar fatura kesmeli ve vergisini ödemelisiniz.
    Eğer firma açmadan bu şekilde devam ederseniz, gelirin elde edildiği yılı takip eden dönemden itibaren 5 yıllık zamanaşımı süresinde maliye tarafından incelenme riskiyle karşı karşıya kalabilir ve cezalı tarhiyatlara muhattap olabilirsiniz.

    Benim sabit aylık 200 tl ödemem yok websitem o trafiği sağlamıyor, 200 tl yi sağlasa bile websitem adına bir şahıs şirketimi açmam gerekiyor detaylar nedir acaba ?
  • 31-08-2021, 00:48:41
    #5
    Adsense tüm ülkeler için vergi düzeyinde ödemesini yapıyor şirketin çalışma şekli şöyleki mantığını anlatıyorum normal bir markette çalışıp nasıl para kazanıyorlar aynı şekilde adamların reklam işini yapıp para kazanıyoruz ve ayrıntılara bakarak her ülkenin vergi düzryine göre kazancımızın vergisi otomatik kesiliyor aynı konuyu muhasebeci arkadaşlara tartıştık hem fikiriz lütfen saçmalayıp şirket kurmak gerekiyor vs yazan olmasın.
  • 31-08-2021, 01:45:03
    #6
    TCU adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adsense tüm ülkeler için vergi düzeyinde ödemesini yapıyor şirketin çalışma şekli şöyleki mantığını anlatıyorum normal bir markette çalışıp nasıl para kazanıyorlar aynı şekilde adamların reklam işini yapıp para kazanıyoruz ve ayrıntılara bakarak her ülkenin vergi düzryine göre kazancımızın vergisi otomatik kesiliyor aynı konuyu muhasebeci arkadaşlara tartıştık hem fikiriz lütfen saçmalayıp şirket kurmak gerekiyor vs yazan olmasın.
    vergi ödemedin diye çok fazla ceza yiyenler var bu konu hakkında, şahıs şirketi vs açılmadı diye usulsuzluk cezası kesiyorlarmş
  • 31-08-2021, 01:53:17
    #7
    TCU adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adsense tüm ülkeler için vergi düzeyinde ödemesini yapıyor şirketin çalışma şekli şöyleki mantığını anlatıyorum normal bir markette çalışıp nasıl para kazanıyorlar aynı şekilde adamların reklam işini yapıp para kazanıyoruz ve ayrıntılara bakarak her ülkenin vergi düzryine göre kazancımızın vergisi otomatik kesiliyor aynı konuyu muhasebeci arkadaşlara tartıştık hem fikiriz lütfen saçmalayıp şirket kurmak gerekiyor vs yazan olmasın.
    Google İrland kendi vergilerini yerleşik olduğu ülkeye ödüyordur. Sizin gelir verginizi, maliyeye sizin adınıza beyanname vererek ödediğini hiç sanmıyorum.
    Sizi de bir gün diğer arkadaşlar gibi maliyeden çağırdıklarında, memura: biz muhasebeci arkadaşlarla tartıştık saçmalamayın ne vergisi dersiniz. Muhtemelen baya bir vergi + kdv + usulsüzlük cezası + faiz ile memurdan gerekli cevabı alırsınız.
  • 31-08-2021, 21:26:39
    #8
    Peki bu vergilendirme nasıl yapılıyor bunu anlatır mısınız acaba? Yani ben aylık 5 bin kazanıyorum diyelim yurtdışı olduğu için bunun sadece kdv tutarını mı vergi olarak ödüyorum?