• 20-05-2014, 20:13:24
    #10
    Baris13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuk,varsayımlara göre değerlendirilmez.
    Yanlışınız var. Çünkü benim söylediklerim doğru

    Ben İşletme Hukuku Eğitimi Alan 2.Sınıf Üniversite Öğrencisiyim.

    Bal gibi de karışabilir. Karışabilir. BİLİR. demişsiniz.

    Hukuk Bununla İlgilenmez. Bunun İçin Marka İhlali Prosedürü Geçerlidir,Lakin arkadaşımız o Firma İle Görüştüğünü belirttiği için, Firmanın Bizim Hakkımızda ve anlaşması yapılan bir konuda dava açması , Firmalar Arası Usülsüzlüğe Girer. Yani Şöyle düşünün ben ekmek satıyorum 1 liraya , Odun Ekmeği Olsun, Benden 10 tane ekmek aldınız 10 TL den , ben bundan 2 TL kar yaptım. Sonra siz gidip 1.5 Tlden Sattınız toplam 15TL , sizin kazancınız oldu 5 TL. Ama siz kazanç sağlarken benim kazancıma engel olmadığınız için hem ben hem siz kazandınız. Yani Kendi ticaretinizi kendiniz yaptınız.

    Bu yüzdendir ki sokakta telefon vb. satan standda çalışan kişileri polis kovalar. Ama gel gelelim bir e-ticaret sitesi olan ya da bir dükkanı olan kişilere bir yaptırım uygulayamaz. Sebebi hem ürünler üzerinden kdv hemde dükkanın vergisini vb. ödemesidir yani işi yasal yapmıştır.

    Yani Eğer benim firmam var ise adama 10TL den ürün verip kazanç yapıyorsam,bu adamın ürünleri başkasına satması bana sadece kazanç sağlar. Hiçbir kayıp sağlamaz. Çünkü ben o 10 Tl den kazan elde ediyorum. Adamın ne kadar kazanç elde ettiği umrumda değil. Ama Firma kendi toplantısında demiştir ki '' biz ürünü 15e satıyoruz,ama bu adam adını duyurmuş ürünü 30a satıyor ve alıcısı çok bu işe bir el atmalıyız,yani biz 5 lira kar yapıyorken adam 15 lira kar yapıyor eğer bu sitenin önüne geçersek 15 yerine kendi ürünlerimizi 25e satar v e 30TL den alan kişilere sanki bir indirime gitmişiz de 25TL yapmışız gibi gösterip aslında kendi kar marjımızı arttırırız'' diye bir bilgi alışverişinde bulunduğundan adım gibi eminim.

    Yani bu firma kazanıyor,ama daha çok kazananları görünce deliriyor ve onların önüne geçmek istiyor. Fakat hiçbir yaptırım uygulayamazlar. Umarım anladınız. Küçük bir örnek daha vericem uzun oldu en iyi şekilde anlamanız için ;
    Ürün maaliyeti (10tl)
    Benim firmam x : ürünlerin sahibi benim üreticisi benim 15 TL den satıyorum,ama reklam vb yapmamışım yada az yapmışım yani sitemi bilen az kişi var ama 15Tl den satışlarımı gerçekleştiriyorum. 5 TL kar ediyorum.
    Diğer site y : benim ürünlerimi benden 15e alıyor,30a satıyor. Reklam yapmış çok fazla müşterisi var.

    Eğer ben kendi az satış yaptığım sitemde ki fiyatı 25e çıkartırsam müşterilerim der ki bu ne zammı böyle. Ama Y sitesini alıp 30a satılan kendi ürünümü 25e indirirsem indirim gibi gözükür,aslında benim için para kazancıdır.
    Yazılarında haklısın. Bunları bende kabul ediyorum. Ama anlaşamadığımız bir nokta var

    Ben satamaz demiyorum. Satabilir. Fakat aynı isimle, aynı ürünü satamaz diyorum firma izin vermezse. Samsung örneğini vermiştim yukarıda. Şimdi Samsung bir marka. Markanın kalitesi onlar için en önemli şey. Bu markayı zedeleyecek birşeyler yapılmasına müsaade etmezler. Sen bir samsung telefonu 1000 tl ye alıp 3000 TL yede satabilirsin faturanı kestikten, vergini ödedikten sonra. Ama bunu samsung*net alan adıyla yapamazsın. Genel bir isim kullanabilirsin. telefoncu*net örneğini vermiştim. Sen telefoncu*net sitesinde istediğini yapabilirsin. Çünkü bir maşduriyet yaşatırsan sorumlu olduğun tek kişi kendinsindir. Ama samsung*net sitesiyle satıp, birilerini mağdur edersen, yada ne bileyim kötü işler yaparsan, bundan samsung firması çok zarar görür. Çünkü birçok kişi o siteyi samsung'un resmi sitesi olarak düşünür. Herkes bizim gibi bu işlerden anlamaz.
    Neyse uzamasın fazla. Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir
  • 20-05-2014, 20:16:27
    #11
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazılarında haklısın. Bunları bende kabul ediyorum. Ama anlaşamadığımız bir nokta var

    Ben satamaz demiyorum. Satabilir. Fakat aynı isimle, aynı ürünü satamaz diyorum firma izin vermezse. Samsung örneğini vermiştim yukarıda. Şimdi Samsung bir marka. Markanın kalitesi onlar için en önemli şey. Bu markayı zedeleyecek birşeyler yapılmasına müsaade etmezler. Sen bir samsung telefonu 1000 tl ye alıp 3000 TL yede satabilirsin faturanı kestikten, vergini ödedikten sonra. Ama bunu samsung*net alan adıyla yapamazsın. Genel bir isim kullanabilirsin. telefoncu*net örneğini vermiştim. Sen telefoncu*net sitesinde istediğini yapabilirsin. Çünkü bir maşduriyet yaşatırsan sorumlu olduğun tek kişi kendinsindir. Ama samsung*net sitesiyle satıp, birilerini mağdur edersen, yada ne bileyim kötü işler yaparsan, bundan samsung firması çok zarar görür. Çünkü birçok kişi o siteyi samsung'un resmi sitesi olarak düşünür. Herkes bizim gibi bu işlerden anlamaz.
    Neyse uzamasın fazla. Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir
    Anladım kardeşim ben seni sorun yok Neden böyle yazdım onu da söyleyim,arkadaşımız demiş ya ürünleri satarken arayıp söylüyorum ben üreticisi değilim diye. Yani insanlara haber veriyorsa sorun yoktur he bak ikimizin ortak önerisi ne olabilir biliyor musun.

    Siteye girdiğinde sağ tarafta bir reklam banneri koyup ürün tedarikçisi olduğunu üreticisi olmadığını belirtir. Böyle birşey bile onu bütün dertlerden kurtarır.

    Markayı kötü yönde kullanırsa,biz dava açarız
  • 20-05-2014, 20:24:32
    #12
    Sayın arkadaşlar benim tam sorunum ismi benden insan gibi değil de insan dışı bir şekilde istemeleri. Hepiniz zahmet edip yardımda bulunmak istediğinz çok teşekkür ederim ama artık o firmaya ait ürünleri satmıyorum. Ne logosu ne de ürünleri var. Hepsini çıkardım. Şuan onlardan bağımsız firmaların ürünlerini satıyorum. Ama almak isterlerse o domaini fiyatım yüksek alabilirlerse alabilsinler derim bende. Çünkü onlar bunu gerçekten haketti.
  • 20-05-2014, 20:25:42
    #13
    En iyisi hocam siz gidin bi avukata sorun
  • 20-05-2014, 20:42:14
    #14
    DedeOyuncak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sayın arkadaşlar benim tam sorunum ismi benden insan gibi değil de insan dışı bir şekilde istemeleri. Hepiniz zahmet edip yardımda bulunmak istediğinz çok teşekkür ederim ama artık o firmaya ait ürünleri satmıyorum. Ne logosu ne de ürünleri var. Hepsini çıkardım. Şuan onlardan bağımsız firmaların ürünlerini satıyorum. Ama almak isterlerse o domaini fiyatım yüksek alabilirlerse alabilsinler derim bende. Çünkü onlar bunu gerçekten haketti.
    Örneğin ürünlerini sattığınız firma AHMET oyuncak, sizin domaininizse ahmetoyuncak.com sa bu yaptığınızla hata edersiniz, şimdi adamlar size kötü niyetli davranıyor diyebilir ve ispatlayabilirler,


    Öncelikle şunu açıklığa kavuşturmanız lazım, elinizdeki domain direk firmanın ismimi? yoksa oyuncakci.com gibi genel bir domain mi?
  • 20-05-2014, 22:13:09
    #15
    Baris13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuk,varsayımlara göre değerlendirilmez.
    Yanlışınız var. Çünkü benim söylediklerim doğru

    Ben İşletme Hukuku Eğitimi Alan 2.Sınıf Üniversite Öğrencisiyim.

    Bal gibi de karışabilir. Karışabilir. BİLİR. demişsiniz.

    Hukuk Bununla İlgilenmez. Bunun İçin Marka İhlali Prosedürü Geçerlidir,Lakin arkadaşımız o Firma İle Görüştüğünü belirttiği için, Firmanın Bizim Hakkımızda ve anlaşması yapılan bir konuda dava açması , Firmalar Arası Usülsüzlüğe Girer. Yani Şöyle düşünün ben ekmek satıyorum 1 liraya , Odun Ekmeği Olsun, Benden 10 tane ekmek aldınız 10 TL den , ben bundan 2 TL kar yaptım. Sonra siz gidip 1.5 Tlden Sattınız toplam 15TL , sizin kazancınız oldu 5 TL. Ama siz kazanç sağlarken benim kazancıma engel olmadığınız için hem ben hem siz kazandınız. Yani Kendi ticaretinizi kendiniz yaptınız.

    Bu yüzdendir ki sokakta telefon vb. satan standda çalışan kişileri polis kovalar. Ama gel gelelim bir e-ticaret sitesi olan ya da bir dükkanı olan kişilere bir yaptırım uygulayamaz. Sebebi hem ürünler üzerinden kdv hemde dükkanın vergisini vb. ödemesidir yani işi yasal yapmıştır.

    Yani Eğer benim firmam var ise adama 10TL den ürün verip kazanç yapıyorsam,bu adamın ürünleri başkasına satması bana sadece kazanç sağlar. Hiçbir kayıp sağlamaz. Çünkü ben o 10 Tl den kazan elde ediyorum. Adamın ne kadar kazanç elde ettiği umrumda değil. Ama Firma kendi toplantısında demiştir ki '' biz ürünü 15e satıyoruz,ama bu adam adını duyurmuş ürünü 30a satıyor ve alıcısı çok bu işe bir el atmalıyız,yani biz 5 lira kar yapıyorken adam 15 lira kar yapıyor eğer bu sitenin önüne geçersek 15 yerine kendi ürünlerimizi 25e satar v e 30TL den alan kişilere sanki bir indirime gitmişiz de 25TL yapmışız gibi gösterip aslında kendi kar marjımızı arttırırız'' diye bir bilgi alışverişinde bulunduğundan adım gibi eminim.

    Yani bu firma kazanıyor,ama daha çok kazananları görünce deliriyor ve onların önüne geçmek istiyor. Fakat hiçbir yaptırım uygulayamazlar. Umarım anladınız. Küçük bir örnek daha vericem uzun oldu en iyi şekilde anlamanız için ;
    Ürün maaliyeti (10tl)
    Benim firmam x : ürünlerin sahibi benim üreticisi benim 15 TL den satıyorum,ama reklam vb yapmamışım yada az yapmışım yani sitemi bilen az kişi var ama 15Tl den satışlarımı gerçekleştiriyorum. 5 TL kar ediyorum.
    Diğer site y : benim ürünlerimi benden 15e alıyor,30a satıyor. Reklam yapmış çok fazla müşterisi var.

    Eğer ben kendi az satış yaptığım sitemde ki fiyatı 25e çıkartırsam müşterilerim der ki bu ne zammı böyle. Ama Y sitesini alıp 30a satılan kendi ürünümü 25e indirirsem indirim gibi gözükür,aslında benim için para kazancıdır.

    Hukuk sadece işletme hukukundan ibaret değildir.
    Adamların tek mülkiyet hakkı aldıkları sattıkları mallar değildir.
    Marka da adamların fikri mülkiyet hakkıdır.
    Siz telefoncu ahmet diye domain alırsanız adamların malların satarsanız sorun o zaman senin dediğin kar zarar işlerini konuşursun.
    Yok sen samsungburada.com diye domain alırsan adamların markası üzerinden kar sağlamaya çalıştığın için adamların fikri haklarını ihlal edersin. Samsun yüz milyonlarca dolar reklamı kendi markalarını tanıtmak için harcarken, sen bel kuruş harcamadan adamların yarattığı markanın katma değerinden para kazanamazsın.

    Ayrıca 100 bin dolar para isteyeceğim domain için demiş arkadaş. Sen o parayı iste, bunu kanıtladıkları anda hem domaini elinden alırlar hem de tazminat davası açarlar. Marka tescili olan trade mark domainler tescil sahibine satılmak niyetiyle tescillenemez. Bunu kanıtladıkları anda senin kötü niyetini ispat ederler ve suçlu duruma düşersin. Onların sana teklif yapması lazım.

    Ayrıca eğer adamlar tescilli marka ise hiç bir şey elde edemezsin. Avukat .com, .net, .org domainleri Türk mahkemeleri ile elinden alamaz. ama mahkemeden tedbir kararı alıp domainini kapatabilir, dns olmadan girilemez hale getirebilir. Eğer firma büyükse Türk mahkemesinin kararı ve senin markalarının 100bin dolara satmak istediğini kanıtlayan belgeleri ICAN a verip dispute açabilirler. En iyisi domain eğer sıralamalarda iyi pozisyondaysa 301 ile firmanın markasını içermeyen başka bir domaine taşımak siteyi. Böylece hem firmanın markasını artık kullanmamış olursun hem de 301 yönlendirme ile sıralamaların da yeni domaine aktarılır.
  • 21-05-2014, 12:17:46
    #16
    Şimdi tekrardan söyleyeyim. Adamların asla marka hakkını ihlal etmedim. Bir zamanlar onların ürünlerini satıyordum ama artık logolarını ve ürünlerini kaldırdım şimdi onlardan bağımsız firmaların ürünlerini satıyorum. Ama benimle zıtlaştıklarından dolayı ben taraftar olmadım. Yoksa adamların adına "ben o firmayım" gibisinden söylemde asla da bulunmadım.
  • 27-05-2014, 23:52:23
    #17
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuk sadece işletme hukukundan ibaret değildir.
    Adamların tek mülkiyet hakkı aldıkları sattıkları mallar değildir.
    Marka da adamların fikri mülkiyet hakkıdır.
    Siz telefoncu ahmet diye domain alırsanız adamların malların satarsanız sorun o zaman senin dediğin kar zarar işlerini konuşursun.
    Yok sen samsungburada.com diye domain alırsan adamların markası üzerinden kar sağlamaya çalıştığın için adamların fikri haklarını ihlal edersin. Samsun yüz milyonlarca dolar reklamı kendi markalarını tanıtmak için harcarken, sen bel kuruş harcamadan adamların yarattığı markanın katma değerinden para kazanamazsın.

    Ayrıca 100 bin dolar para isteyeceğim domain için demiş arkadaş. Sen o parayı iste, bunu kanıtladıkları anda hem domaini elinden alırlar hem de tazminat davası açarlar. Marka tescili olan trade mark domainler tescil sahibine satılmak niyetiyle tescillenemez. Bunu kanıtladıkları anda senin kötü niyetini ispat ederler ve suçlu duruma düşersin. Onların sana teklif yapması lazım.

    Ayrıca eğer adamlar tescilli marka ise hiç bir şey elde edemezsin. Avukat .com, .net, .org domainleri Türk mahkemeleri ile elinden alamaz. ama mahkemeden tedbir kararı alıp domainini kapatabilir, dns olmadan girilemez hale getirebilir. Eğer firma büyükse Türk mahkemesinin kararı ve senin markalarının 100bin dolara satmak istediğini kanıtlayan belgeleri ICAN a verip dispute açabilirler. En iyisi domain eğer sıralamalarda iyi pozisyondaysa 301 ile firmanın markasını içermeyen başka bir domaine taşımak siteyi. Böylece hem firmanın markasını artık kullanmamış olursun hem de 301 yönlendirme ile sıralamaların da yeni domaine aktarılır.
    Merhabalar ;
    Alıntı
    Adamların asla marka hakkını ihlal etmedim.
    demeniz size pek birşey kazandırmaz. Arkadaşında dediği gibi sitenizi 301 yönlendirmesi ile başka bir domaine taşıyın ve satışlarını oradan gerçekleştirin, ana siteniz üzerinden satış ve işlem yapmadığınız sürece sorun olmaz ve domainide elinizden alamazlar. tabi domaininiz com.tr yada tr uzantılı değilse .