• 18-05-2014, 22:58:34
    #19
    Minorphobia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mümkün,sen o programı lisanssız kullanıyorsan çatır çatır o cezayı keserler
    Turkiyede hukuken bir cezayi devletin ve ona bagli kurum ve kuruluslarin kesme yetkisi vardir. Trafik cezasi, adli para cezasi, vergi cezasi gibi vede bu cezalarin odenecegi yer devletin bir banka hesabi yada vergi dairesidir. Hic bir Turkiye Cumhuriyeti kurumu dolar olarak size ceza kesmez, kesemez. Turkiyenin Para birimi Turk Lirasidir.

    Burada yapilan olay, yabanci bir yazilim firmasinin Turkiye satisini/bayiligini alan firmanin bu tarz baskin vs ile korkutarak, baskina ugrayan firmadan Avukatlik masraflari ve Lisans bedeli adi altinda dava tehditi ile harac alma cabasidir. Benzeri davalar daha once internet cafecilerin basina gelmis ve dava sonucu dahi alacagiz ceza muhtemelen mali haklara tecavüz suçundan cok daha az bir para cezasi vede hukmun ertelenmesi oalcaktir.

    Suan bu tarz bir davayi yani `mali haklara tecavüz suçu` karsi tarafi dogrudan Yabanci firmanin turkiye subesi/ofisi olmasi ve firmayi temsil etmesi, mali hak sahibi olduklarını ispatlamasi gerekmektedir. Bunu ispatlayamazlarsa CMK233/8 maddesi gereğince dava dusebilir. tabi bunu bilen bu isten anlayan bir avukat ile bu davaya katilmaniz gerekir.

    Kisaca suan sizi sadece ceza kesiyoruz, oderseniz kurturulursunuz seklinde tehdit ediyorlar, tabiki suspleyip sizin gozunuzu korkutarak eski Microsoft ve benzeri Turkiye ofisnin actigi yasal hak sahiplerinin davalarini ornek gosteriyorlar. Neyse suan yaptigim bu danismanlik icin Paypal hesabimi gondereyim 500TL danismanlik ucretimi gonderi versin patronunuz Yoksa danismanlik aldilar para odemediler diye siza dava acarim bak....
  • 18-05-2014, 23:14:33
    #20
    Ufkabakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Turkiyede hukuken bir cezayi devletin ve ona bagli kurum ve kuruluslarin kesme yetkisi vardir. Trafik cezasi, adli para cezasi, vergi cezasi gibi vede bu cezalarin odenecegi yer devletin bir banka hesabi yada vergi dairesidir. Hic bir Turkiye Cumhuriyeti kurumu dolar olarak size ceza kesmez, kesemez. Turkiyenin Para birimi Turk Lirasidir.

    Burada yapilan olay, yabanci bir yazilim firmasinin Turkiye satisini/bayiligini alan firmanin bu tarz baskin vs ile korkutarak, baskina ugrayan firmadan Avukatlik masraflari ve Lisans bedeli adi altinda dava tehditi ile harac alma cabasidir. Benzeri davalar daha once internet cafecilerin basina gelmis ve dava sonucu dahi alacagiz ceza muhtemelen mali haklara tecavüz suçundan cok daha az bir para cezasi vede hukmun ertelenmesi oalcaktir.

    Suan bu tarz bir davayi yani `mali haklara tecavüz suçu` karsi tarafi dogrudan Yabanci firmanin turkiye subesi/ofisi olmasi ve firmayi temsil etmesi, mali hak sahibi olduklarını ispatlamasi gerekmektedir. Bunu ispatlayamazlarsa CMK233/8 maddesi gereğince dava dusebilir. tabi bunu bilen bu isten anlayan bir avukat ile bu davaya katilmaniz gerekir.

    Kisaca suan sizi sadece ceza kesiyoruz, oderseniz kurturulursunuz seklinde tehdit ediyorlar, tabiki suspleyip sizin gozunuzu korkutarak eski Microsoft ve benzeri Turkiye ofisnin actigi yasal hak sahiplerinin davalarini ornek gosteriyorlar. Neyse suan yaptigim bu danismanlik icin Paypal hesabimi gondereyim 500TL danismanlik ucretimi gonderi versin patronunuz Yoksa danismanlik aldilar para odemediler diye siza dava acarim bak....
    ilk olarak mesleğiniz nedir ?
    programların üreticileri hakkında bir bilginiz var mı ?
    hangi firmanın ceza kestiği hakkında bir fikriniz varmı ? yoksa söyleyim bsa'dır
    16.000$ ceza ücreti değil programın 1 bilgisayar lisans ücretidir ki ceza dahil koyarsalar o fiyat 2 ye veya 3 e katlanabilir.

    bilginiz olmayan şeylerde yalan yanlış bilgiler vermezseniz sevinirim
  • 18-05-2014, 23:30:33
    #21
    Öncelikle resmi cezalar fax ile gelmez, iadeli taahhütlü posta yada KEP üzerinden imzalı olarak gönderilir. Siz hiç maille trafik cezası yedinizmi?

    Türkiye Cumhuriyeti altında çalışan hiç bir resmi kurum dolar bazında ceza kesemez. Türkiye'nin resmi para birimi Türk Lirası'dır.

    Size yapılan şey bir tür uyarı. Sizinle uzlaşmaya çalışıyorlar. Lisanssız kullanım yaptığınızı bilirkişi ve savcı eşliğinde belgelemişler. Mahkeme olayına girmeden lisans alın iş tatlıya bağlansın diyorlar, lisanssız kullandığınız içinde bu parayı bekletmeden almak istiyorlar.

    Eğer siz lisans almazsanız ne olur? Sözleşmelerine bağlı olarak sizi 2-3 defa uyarırlar. Ardından ellerindeki kanıtlarla sizi mahkemeye verirler. Bu aşamada lisanssız kullanım yapılan bilgisayarınıza el konulur ve ihlalin hala devam edip etmediğine bakılır. Eğer devam ediliyorsa üst limitten ceza alırsınız, devam etmiyorsa yüksek ihtimalle para cezası ile yırtarsınız. Üst limitten alacağınz cezalar genelde ertelenir.

    Bu aşamada bağlayıcı olan programın lisans sözleşmesidir. Orda her şey yazar. Şu an sizin yaptığınız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nu ihlal etmek. Durumunuz ceza davası açılabilecek haller kapsamında, fakat yüksek ihtimalle mali haklara tecavüz tehlikesinin varlığı sebebiyle hakkınızda hukuk davası açarlar. Bu durumda 3 seçenek var. Ya program bedelinin 3 katı kadar ceza ödersiniz, çok ufak bir ihtimal sadece programı kaldırmanızı ve birdaha kullanmamanızı isterler yada tazminat ödetirler. Genelde ceza yoluna gidiyorlar.

    Genede bir avukatla konuşup bu işi nasıl en az zararla atlatabileceğinizi görüşün. Ceza ödemeniz gerekse bile bunu bir avukat aracılığı ile yapanız ileride sıkıntı oluşmaması açısından yararlı olacaktır.
  • 18-05-2014, 23:33:34
    #22
    Biri bildiğin kekliyor seni hocam.
  • 18-05-2014, 23:42:43
    #23
    CtrlInformatics adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle resmi cezalar fax ile gelmez, iadeli taahhütlü posta yada KEP üzerinden imzalı olarak gönderilir. Siz hiç maille trafik cezası yedinizmi?

    Türkiye Cumhuriyeti altında çalışan hiç bir resmi kurum dolar bazında ceza kesemez. Türkiye'nin resmi para birimi Türk Lirası'dır.

    Size yapılan şey bir tür uyarı. Sizinle uzlaşmaya çalışıyorlar. Lisanssız kullanım yaptığınızı bilirkişi ve savcı eşliğinde belgelemişler. Mahkeme olayına girmeden lisans alın iş tatlıya bağlansın diyorlar, lisanssız kullandığınız içinde bu parayı bekletmeden almak istiyorlar.

    Eğer siz lisans almazsanız ne olur? Sözleşmelerine bağlı olarak sizi 2-3 defa uyarırlar. Ardından ellerindeki kanıtlarla sizi mahkemeye verirler. Bu aşamada lisanssız kullanım yapılan bilgisayarınıza el konulur ve ihlalin hala devam edip etmediğine bakılır. Eğer devam ediliyorsa üst limitten ceza alırsınız, devam etmiyorsa yüksek ihtimalle para cezası ile yırtarsınız. Üst limitten alacağınz cezalar genelde ertelenir.

    Bu aşamada bağlayıcı olan programın lisans sözleşmesidir. Orda her şey yazar. Şu an sizin yaptığınız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nu ihlal etmek. Durumunuz ceza davası açılabilecek haller kapsamında, fakat yüksek ihtimalle mali haklara tecavüz tehlikesinin varlığı sebebiyle hakkınızda hukuk davası açarlar. Bu durumda 3 seçenek var. Ya program bedelinin 3 katı kadar ceza ödersiniz, çok ufak bir ihtimal sadece programı kaldırmanızı ve birdaha kullanmamanızı isterler yada tazminat ödetirler. Genelde ceza yoluna gidiyorlar.

    Genede bir avukatla konuşup bu işi nasıl en az zararla atlatabileceğinizi görüşün. Ceza ödemeniz gerekse bile bunu bir avukat aracılığı ile yapanız ileride sıkıntı oluşmaması açısından yararlı olacaktır.
    hocam o fiyat ceza değil solidworks professional 1 bilgisayar lisans ücreti baskın yapan firma bsa'dır.Hiçbir türlü programı kaldırtıp kullanmamalarını isteyemezler mühendislik veya çizim programı kullanması gereken firma olduğu için ve solidworks piyasadaki en iyi programlardan birisi olduğu için lisansı almak zorundalar almazlar ise sadece cezasını öderler oda 3 katı fiyatı ortalama
  • 18-05-2014, 23:53:32
    #24
    Minorphobia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam o fiyat ceza değil solidworks professional 1 bilgisayar lisans ücreti baskın yapan firma bsa'dır.Hiçbir türlü programı kaldırtıp kullanmamalarını isteyemezler mühendislik veya çizim programı kullanması gereken firma olduğu için ve solidworks piyasadaki en iyi programlardan birisi olduğu için lisansı almak zorundalar almazlar ise sadece cezasını öderler oda 3 katı fiyatı ortalama
    Ben ceza demedimki, yanlış anlaşıldı sanırım. BSA'nın denetimlerini çok iyi bilirim. Kaldırtıp kullandırmama konusu BSAnın elinde değil. Hukuk davasının cezai sonuçlarından biri olarak verilir ama çok çok düşük bir ihtimaldir ki ben bile tazminat yoluna gidiyorum. 5846 ihlali durumunda yapılması gerekenler başlıklı makalesi var telif hakları genel müdürlüğünün. Orda tecavüzün men'i dediği şey yazılım eserleri için bu durum.

    Diğer yazdığımız şeyler aynı fakat karışık yazdım sanırım. Ceza olmadığını ilk paragrafta söyledim. Cezayı ancak hukuk davası sonunda max. rayiç bedelin 3 katı kadar yer.
  • 18-05-2014, 23:59:17
    #25
    CtrlInformatics adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ceza demedimki, yanlış anlaşıldı sanırım. BSA'nın denetimlerini çok iyi bilirim. Kaldırtıp kullandırmama konusu BSAnın elinde değil. Hukuk davasının cezai sonuçlarından biri olarak verilir ama çok çok düşük bir ihtimaldir ki ben bile tazminat yoluna gidiyorum. 5846 ihlali durumunda yapılması gerekenler başlıklı makalesi var telif hakları genel müdürlüğünün. Orda tecavüzün men'i dediği şey yazılım eserleri için bu durum.

    Diğer yazdığımız şeyler aynı fakat karışık yazdım sanırım. Ceza olmadığını ilk paragrafta söyledim. Cezayı ancak hukuk davası sonunda max. rayiç bedelin 3 katı kadar yer.
    belki bende yanlış anlamış olabilirim hocam,firmanın sektörü belli olduğu için firma 1 ay kullanmaz 3 ay kullanmaz 4. ay tekrar kullanır o yüzden her halukarda o lisansı aldırtıyorlar,
    Mütahihitlik ve mühendislik firmasında çalışıyorum 3 hafta önce istanbul merkez ofisimize baskına gelmişler sadece autodesk-autocad programı için 11 adet bilgisayarda laptop masaüstü bilgisayarlar dahil crackli kullanım tespit etmişler(1 masaüstü eski bilgisayarımdı kabloları sökülmüş halde sadece masanın üstünde duruyormuş onu bile açtırmışlar) 3 gün içerisinde 120 bin TL ceza + lisans ücreti dahil fiyat gelmiş sonradan öğrendiğimde 120 bin TL anlaşmalı fiyat imiş demek istediğim Dassault Systemes ve Autodesk firmaları dünyada mühendislik alanında önder olduğu için bu konudaki hassasiyetleri aşırı yüksek
  • 19-05-2014, 00:01:48
    #26
    Savcının evine gelme ihtimali çok düşük. Gelenlerin polis ve savcı olduğunu size kim söyledi? Bende bir ara yasa dışı bahis sitesine girdiğimde ekrana cıa fbı tarzı birşey çıktı ve para ödememi söylüyordu sonra baktımki virüs format attım düzelti bilgisayar. ayrıca dolar olarak ceza kesilmez. zannetmem. ilginç bir olay.
  • 19-05-2014, 00:13:16
    #27
    Minorphobia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belki bende yanlış anlamış olabilirim hocam,firmanın sektörü belli olduğu için firma 1 ay kullanmaz 3 ay kullanmaz 4. ay tekrar kullanır o yüzden her halukarda o lisansı aldırtıyorlar,
    Mütahihitlik ve mühendislik firmasında çalışıyorum 3 hafta önce istanbul merkez ofisimize baskına gelmişler sadece autodesk-autocad programı için 11 adet bilgisayarda laptop masaüstü bilgisayarlar dahil crackli kullanım tespit etmişler(1 masaüstü eski bilgisayarımdı kabloları sökülmüş halde sadece masanın üstünde duruyormuş onu bile açtırmışlar) 3 gün içerisinde 120 bin TL ceza + lisans ücreti dahil fiyat gelmiş sonradan öğrendiğimde 120 bin TL anlaşmalı fiyat imiş demek istediğim Dassault Systemes ve Autodesk firmaları dünyada mühendislik alanında önder olduğu için bu konudaki hassasiyetleri aşırı yüksek
    Kullanmak zorundaysa alır, para kazanıyorsa lisansı almak zorunda. Sadece CAD/CAM devleri değil, Adobe, Microsoft, Oracle gibi farklı alanlardaki yazılım devleri artık bu konularda hassas davranmaya başladı. Bu durum onların yanında ufak görünen bizim gibi yazılım firmalarınıda etkiledi. Özellikle BSA gibi uluslararası bir kuruluş arkamızda olunca nasıl anlatayım güç geliyor, artık başın dik giriyorsun lisanssız kullanım yapan işletmeye. Eskiden girerdin bi dövmedikleri kalırdı. Felsefe ortak; para kazanıyorsan payımızı vereceksin. Doğru olanda bu. Sen benim programımı kullanarak para kazan, ben sinek avlayayım. Para ödeyen müşteride rahatsız bu durumdan. BSA son zamanlarda denetimleride arttırdı, bana göre iyide yaptı. Pek çok irili ufaklı firmanın lisans almak için koşuşturduğunu biliyorum. Baştan planlanmalı bu işler, lisansa ayıracak parası olmayanlarda açık kaynak sistemlere yönelsin.

    Fakat BSA ne kadar etkili olsada bu durumun önüne ancak bizler geçeriz. Her önüne gelen format atar, istneilen programları bedava kurar, lisanssız kullanım yaparsa lisanslar yerine cezalarla zengin ederiz firmaları. Birazda bizlerin hassas davranması lazım.