• 24-02-2023, 21:35:42
    #46
    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok net cümleler kurmamanı öneririm çünkü 5 ay bir ülkeyi tanımak için çok az bir süre. hatta şöyle söyliyeyim, öğrenci, bekar çalışan, evli çift ve çocuklu aile olarak her ülkede veya şehirde hatta köyde farklı yorumlar bulunabilir. Bir ülkenin iyiliği veya kötülüğü ne aradığınla ilgilidir. Çoğu kişi ben Türkiye’de mutsuzum der ama gittiği farklı bir ülke de onu mutlu etmez çünkü sorun ülke değil kişilerin kendini mutlu edememesi. O yüzden mutlu olmak için değil belli bir amaç uğruna ülkelere gitmek lazım.
    Kendimden örnek vermem gerekirse benim yurtdışına gitme amacım sakin bir hayat ve çocuğumun eğitimi. Bu tarz amaçlar koyun kendinize gidecekseniz o şekilde gidin. Aksi halde mutsuzluğunuz orada da devam edecektir.

    genelde bu tarz sorular sorulduğu için yazdım. Adalet yazanlar vs olmuş. Adalet paran yoksa yurtdışında da işlemiyor o konuda bilginiz olsun.
    Hocam yanılmıyorsam Macaristan'da yaşıyorsunuz. Sakin bir hayat tamamda, çocuğun eğitimi için Macaristan doğru bir seçim mi emin değilim. Fakat yorumlarınızın tamamına katılıyorum. Şunu da eklemek isterim ki, siyasi hayat ve Türkiye'nin beğenmediği yüzünden kaçan insanlar hiç bir şekilde ülkeden kopamıyorlar, siyasi görüşüne sıkı sıkıya bağlı olup yabancı ülkede dahi olsalar bu dertler ile dertleniyorlar. Nereye gidersen git köksüz değilsen, köklerin bağlıysa bıraktığın yerde ailen varsa, arkadaşların varsa o yerin dertleriyle dertleniyorsun, işin mental kısmından kaçamıyorsun. Bu benim izlenimlerim...
  • 24-02-2023, 22:38:35
    #47
    Administrator
    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok net cümleler kurmamanı öneririm çünkü 5 ay bir ülkeyi tanımak için çok az bir süre. hatta şöyle söyliyeyim, öğrenci, bekar çalışan, evli çift ve çocuklu aile olarak her ülkede veya şehirde hatta köyde farklı yorumlar bulunabilir. Bir ülkenin iyiliği veya kötülüğü ne aradığınla ilgilidir. Çoğu kişi ben Türkiye’de mutsuzum der ama gittiği farklı bir ülke de onu mutlu etmez çünkü sorun ülke değil kişilerin kendini mutlu edememesi. O yüzden mutlu olmak için değil belli bir amaç uğruna ülkelere gitmek lazım.
    Kendimden örnek vermem gerekirse benim yurtdışına gitme amacım sakin bir hayat ve çocuğumun eğitimi. Bu tarz amaçlar koyun kendinize gidecekseniz o şekilde gidin. Aksi halde mutsuzluğunuz orada da devam edecektir.

    genelde bu tarz sorular sorulduğu için yazdım. Adalet yazanlar vs olmuş. Adalet paran yoksa yurtdışında da işlemiyor o konuda bilginiz olsun.
    parmaklarına sağlık gayet iyi özetlemişsin olayı.
  • 25-02-2023, 01:07:21
    #48
    Behrem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yanılmıyorsam Macaristan'da yaşıyorsunuz. Sakin bir hayat tamamda, çocuğun eğitimi için Macaristan doğru bir seçim mi emin değilim. Fakat yorumlarınızın tamamına katılıyorum. Şunu da eklemek isterim ki, siyasi hayat ve Türkiye'nin beğenmediği yüzünden kaçan insanlar hiç bir şekilde ülkeden kopamıyorlar, siyasi görüşüne sıkı sıkıya bağlı olup yabancı ülkede dahi olsalar bu dertler ile dertleniyorlar. Nereye gidersen git köksüz değilsen, köklerin bağlıysa bıraktığın yerde ailen varsa, arkadaşların varsa o yerin dertleriyle dertleniyorsun, işin mental kısmından kaçamıyorsun. Bu benim izlenimlerim...
    Macaristan’dan 2018 yılında ayrıldım. Macaristan’da 8 yıl yaşadım. Öğrenci olarak başladım, şirket kurdum ev aldım, evlendim, çocuk doğacağı zaman Türkiyeye döndüm. Çünkü Macaristan bana göre öğrencilik için eğlence için 10 numara ama evli ve çocuklu aileler için vasat bir yer. Çocuğum şu 3,5 yaşında. 4 yaşında okula başlatacağım. Şu an İspanya’dayım, 2 ay sonra ise Estonya’ya taşınacağım. Estonya eğitimde şu an dünyada 1. Sırada sanırım. Kendimce plan program yapıp kazandığım parayı o planlarımı gerçekleştirmek için harcıyorum. olmazsa da döner memleketime otururum. 😂

    daha çok anlatırım da twitch yayını yapmak lazım ya da podcast. 😀
  • 25-02-2023, 11:17:17
    #49
    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Macaristan’dan 2018 yılında ayrıldım. Macaristan’da 8 yıl yaşadım. Öğrenci olarak başladım, şirket kurdum ev aldım, evlendim, çocuk doğacağı zaman Türkiyeye döndüm. Çünkü Macaristan bana göre öğrencilik için eğlence için 10 numara ama evli ve çocuklu aileler için vasat bir yer. Çocuğum şu 3,5 yaşında. 4 yaşında okula başlatacağım. Şu an İspanya’dayım, 2 ay sonra ise Estonya’ya taşınacağım. Estonya eğitimde şu an dünyada 1. Sırada sanırım. Kendimce plan program yapıp kazandığım parayı o planlarımı gerçekleştirmek için harcıyorum. olmazsa da döner memleketime otururum. 😂

    daha çok anlatırım da twitch yayını yapmak lazım ya da podcast. 😀
    Hocam güzel bir youtube serisi yada twitch yayını çıkar yaşadıklarınızdan Bende Macaristan'da 3.5yıl yaşadım, evlendim, çocuğum oldu 2.5 yaşına kadar orda anaokulunda okudu, sonra memleketime geri döndüm. Öğrenci ve bekar insanlar için gerçekten ideal bir yer olsa da evli, çocuklu insanlar için çok sıkıntı bir yer. Özellikle büyük evlerin kiraları çok yüksek.