• 15-02-2024, 16:49:24
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar,

    ilanım sarı sitede yaklaşık 15 gündür ilanda dün akşam bozüyük'ten biri aradı ve arabayı almak istediğini taşıt kredisi çekmek istediğini söyledi.

    Bende tabi benim için fark etmez dedim ve benden ruhsatımın fotoğrafını istedi bugün gönderdim.

    Şuan saat 16:50 ve kendisi şuan bankada olduğunu işlemlerin devam ettiğini olumlu olursa haber vereceğini söyledi.

    Ek olarak aracım 59.500 kmde en son ekspertizi alırken yaptırmıştım 53.000 kmde kendisi o ekspertize ve beyanıma dayalı olarak ekspertize bile sokmama gerek olmaz direkt alır giderim dedi 2 kişi geleceklermiş.

    Taşıt kredilerinde ilk önce ben aracımı kredi çeken kişiye devir ediyorum ve banka parayı 1-2 saate benım hesabıma gönderiyormuş. Burada nasıl kendimi güvene alacağım? Adamın üzerine milyonluk arabayı devir ettik ee ben vermiyorum paranı veya başka bir şey söyleyerek cayar ise ne yapacağım?

    Bilenler yardım lütfen.
  • 15-02-2024, 16:50:35
    #2
    Hocam ilk defa duydum böyle bir şey. Temkinli olmakta fayda var bence
  • 15-02-2024, 16:51:39
    #3
    Üyeliği durduruldu
    szrkeser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ilk defa duydum böyle bir şey. Temkinli olmakta fayda var bence
    Arabayı kendisine devir ettikten sonra tek yapabileceğim anahtarı ona teslim etmemek olacak başka yapabileceğim ne var ki hocam? Resmiyette araba artık onun oluyor :/
  • 15-02-2024, 16:52:25
    #4
    Öyle bir şey yok. Kredisini alsın eline nakit bir şekilde, devirden önce elinize saysın. Banka veriyormuş falan filan bana biraz düzmece geldi. Adamın çektiği krediden bankaya ne size ne? Kesinlikle dikkatli olun. Tamam kredini çek, paranı al eline gel deyin kendisine. Dikkatli olun akıl almaz d*landırıcılık olayları dönüyor.
  • 15-02-2024, 16:52:42
    #5
    Parayı almadan devretmeyin!
  • 15-02-2024, 16:53:32
    #6
    UgurBdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arabayı kendisine devir ettikten sonra tek yapabileceğim anahtarı ona teslim etmemek olacak başka yapabileceğim ne var ki hocam? Resmiyette araba artık onun oluyor :/
    Noterde devir yapılırken ücreti teslim aldığınızı beyan ettikten sonra bunun dönüşü yok. O yüzden ücret almadan devri kesinlikle yapmayın
  • 15-02-2024, 16:55:33
    #7
    İlk önce bankaya gidiliyor aracın ruhsatını plakasını kilometresini istiyorlar ( aracın kasko bedelinin %40 kadar kredi çıkar ortalama )ardından banka size satış kağıdı veriyor sonra notere gidiliyor aracın plakası ruhsatı beyan ediyorsunuz bankanın verdiği teminat kağıdı ile aracı satıyorsunuz rehinli olarak araç satılıyor sonra satış kağıdını alıp bankaya ibraz ettikten sonra kaç lira kredi çıktıysa o tutarı hesabınıza yatırılıyor
    • bilal
    • eslao
    • DatabaseBilisim
    bilal, eslao, DatabaseBilisim ve 18 kişi bunu beğendi.
    21 kişi bunu beğendi.
  • 15-02-2024, 16:55:38
    #8
    Ücreti almadan hiçbir şekilde vermeyin, ne anahtar ne devir.
  • 15-02-2024, 16:55:49
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Sergion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle bir şey yok. Kredisini alsın eline nakit bir şekilde, devirden önce elinize saysın. Banka veriyormuş falan filan bana biraz düzmece geldi. Adamın çektiği krediden bankaya ne size ne? Kesinlikle dikkatli olun. Tamam kredini çek, paranı al eline gel deyin kendisine. Dikkatli olun akıl almaz d*landırıcılık olayları dönüyor.
    seyo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Parayı almadan devretmeyin!
    szrkeser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Noterde devir yapılırken ücreti teslim aldığınızı beyan ettikten sonra bunun dönüşü yok. O yüzden ücret almadan devri kesinlikle yapmayın
    Akbank müşteri temsilcim ile görüştüm yakın bir şubeyi aradım ve olayın gerçekten bu şekilde olduğunu şahısa devir ettikten sonra banka benim paramı verdiğini söyledi.

    Fakat bankadan yazılı bir kağıt almam gerektiğini o kağıtta işte xxx tc kimlik nolu kişi xxx kredi çekmektedir size ödenecektir gibi şeylerin yazdığı ve banka tarafından ıslak imzalı 2 kişi tarafından (şube çalışanları) imzalı olması gerektiğini söyledi.

    Bu gene bana saçma geldi çünkü ben arabayı devir ettikten sonra paramı ne zaman alacağım allah bilir... Garip bir sistem.