• 02-12-2021, 12:27:04
    #1
    merhaba arkadaşlar,

    geçtiğimiz ay bir ürün ithal ettim. türkiye'de 50-100 tl arasına satılan bir üründü, benim ortalama maliyetim de 30 tl'ye yaklaştı. (dövizin artmasından ötürü, normalde 20-25 tl maliyetim olacaktı).

    aynı ürünün amazon'da da ortalama 10 dolara satıldığını görüyorum. elimde 1000 adet ürün var. bu ürünü türkiye'de satmak yerine amazon fba için göndersem, sizce mantıklı olur mu?

    kabaca baktığımda, denizyolu ile nakliyatın 1000 dolar olduğunu gördüm. (1000 ürünün ağırlığı yaklaşık 120 kilo). amazon'un aylık bir ücreti olduğunu öğrendim, 50 dolar gibi. bunun dışında abd'de şirket kurulumu gibi durumlar da söz konusuymuş.

    bunun dışında kargo giderleri de bana yazılacak. ama oranlar hakkında fikrim yok.

    bu ürünün 10 dolara satıldığını varsaydığımızda, benim aradaki ek maliyetlere girmem mantıklı olur mu, ne dersiniz?

    konuyu açmamın nedeni, arada beni bekleyen ek maliyetler hakkında bilgim olmaması.
  • 05-12-2021, 22:28:36
    #2
    Merhaba, öncelikle ürününüz orijinal mi ? Yani kimsenin ürününün çakması değil değil mi ?

    Abd de şirket kurmanız gerekmiyor Türkiye deki şirket ile açabilirsiniz amazon hesabı.

    10 dolara satılan bir ürünün ne kadarı size kalacağı ürün boyutuna bağlı. Siz 3-4 dolar kesilecek 6 dolar size kalacak diye hesaplayın.
  • 06-12-2021, 16:57:17
    #3
    falone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, öncelikle ürününüz orijinal mi ? Yani kimsenin ürününün çakması değil değil mi ?

    Abd de şirket kurmanız gerekmiyor Türkiye deki şirket ile açabilirsiniz amazon hesabı.

    10 dolara satılan bir ürünün ne kadarı size kalacağı ürün boyutuna bağlı. Siz 3-4 dolar kesilecek 6 dolar size kalacak diye hesaplayın.
    böyle bir mantık yok. -6 dolar da kalabilir yani zarar da edebilir. Ürünü görmeden piyasasını bilmeden nasıl net yorum yapabiliyorsunuz bilmiyorum.
  • 06-12-2021, 20:58:39
    #4
    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    böyle bir mantık yok. -6 dolar da kalabilir yani zarar da edebilir. Ürünü görmeden piyasasını bilmeden nasıl net yorum yapabiliyorsunuz bilmiyorum.
    Keşke yorum yazmadan benim yorumumu okusa idiniz. Orada Ürün ebatına göre değişir yazdığını görürdünüz
  • 06-12-2021, 21:53:12
    #5
    falone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Keşke yorum yazmadan benim yorumumu okusa idiniz. Orada Ürün ebatına göre değişir yazdığını görürdünüz
    Ebatına göre mi değişir? Ürünü ekleyince sence direk satılacak mı?
  • 06-12-2021, 22:10:38
    #6
    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ebatına göre mi değişir? Ürünü ekleyince sence direk satılacak mı?
    Sanırım yakında amazon eğitimi satmaya başlayacaksınız. Ondan saldırıp polemik yapmaya çalışıyorsunuz. Ben polemiğe girmem size hayırlı işler. Çok ürün satmış olmanız çok bilginiz olduğu anlamına gelmez.

    Size iyi akşamlar Cevap yazmayın lütfen.
  • 06-12-2021, 22:45:04
    #7
    falone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım yakında amazon eğitimi satmaya başlayacaksınız. Ondan saldırıp polemik yapmaya çalışıyorsunuz. Ben polemiğe girmem size hayırlı işler. Çok ürün satmış olmanız çok bilginiz olduğu anlamına gelmez.

    Size iyi akşamlar Cevap yazmayın lütfen.
    Engelleyebilirsin. Benim satış yapmayacağımı bildiğimi ücretsiz anlattığımı herkes bilir. Polemik yaratmıyorum yanlış bilgi veriyorsun diyorum nedenini de söylüyorum.

    arkadaşın ürünü var, bunun nakliyesi, gümrük vergisi, şusu busu hesaplamadan 6 dolar kalır vs diyorsun. Ben de sana o hesabın o şekilde yapılmayacağını söylüyorum.

    ürün maliyeti, nakliye, vergi, amazon depo ücreti, lansman maliyeti, reklam maliyeti, ürün fotoğraf maliyeti, marka başvuru maliyeti diye gidiyor.. çok yüklü ürünü olmadığı için yurtdışı satışı zarar ettirir, Türkiyede o malı eritip sermaye yapıp yüklü gönderip o şekilde işe girmesi lazım.

    arkadaşın hiçbir maliyeti olmadığını varsayalım, ürün amazon deposunda hazır diyelim, 10 dolara ürünü satmaya kalksa, eline fba fee ve komisyon düşünce 3 dolar kalır.