• 08-01-2019, 14:11:13
    #1
    Samsung galaxy ace telefonunu bilirsiniz. Zamanında çok satıldı ve milyonlarca kullanıcısı oldu. Mükemmel küçük tasarımı ve pratikliği sayesinde kullanıcılar tarafından en çok sevilen telefonlardan oldu.
    Ancak zaman Galaxy Ace’ye de acımadı. İlerleyen zamanlarda yeni bir android sürümü çıktı. Galaxy ace Android 2.3 de kaldı. Samsung galaxy ace ye sürüm getirmek yerine yan ürünlerini çıkartmayı tercih etti.
    Hikayemiz burada başlıyor. Her zaman bir halk kahramanı vardı. Galaxy Ace kullanıcılarının kahramanı ise Roman Kulish.
    Roman Kulish, açık kaynaklı android 4.0 sürümünü indirerek, galaxy ace ye uyarlamaya çalışan bir programcı idi. Android sürümünü, donanıma göre uyarlaması için bilgisayarında bulunan windows işletim sistemi yanına linux işletim sistemi kurdu. Daha sonra bu konuyla ilgili detaylı bir blog sitesi açtı. Bu blog sitesinde bütün detaylar, çalışmalar vardı.
    Günler geçti, Haftalar geçti, Aylar geçti ve sonunda yıllara yaklaştı. Roman Kulish artık android 4.0 sürümünü tamamen Galaxy Ace ye giydirmiş ve tek bir eksik kalmıştı.
    Broadcom BCM21553 Gpu (Ekran chip) driveri


    Roman Kulish gpu driveri için, broadcom firmasına bu konuda mail atıyor, firmayı sürekli mailleri ile rahatsız ediyor ve firmaya sürekli telefon açıyordu. Sonunda broadcom firmasından driverler konusunda cevap geldi.
    Broadcom firması tarafından yapılan açıklamada “change.org Sitesinden imza kampanyası başlatın. Bu kampanyayı 10.000 kişi imzalar ise size gpu driverlerini vereceğiz.”
    İmza kampanyası amacına ulaştığı için kapandı. İmza kampanyasını merak edenler için https://www.change.org/p/broadcom-re...m21553-devices
    Android gelişim forumunda konu açıldı. Bu kampanyaya biran önce 10.000 kişinin imza atması gerekiyordu.
    Galaxy Ace kullanıcıları bu konuda çok sevinmiş, bu imzaları yaymak için çok uğraşmışlardı.
    Kimileri, facebook üzerinden arkadaşlarından rica ediyor, kimileri changeden fake hesaplar açarak imza atıyor ve kimileri ise diğer platformlarda bu konuyu paylaşarak destek istiyordu.
    Sonunda imza kampanyası 10.000 kişiye ulaştı. Roman Kulish için bu büyük bir başarıydı ancak asıl başarı Galaxy Aceye getireceği android 4.0 sürümü idi. Hemen Broadcom firmasına mail gönderdi ve imza kampanyasının 10.000 e ulaştığını belirtti.
    Firmadan cevap gelmedi. Aylar geçti, Yıllar geçti firmadan cevap gelmedi.
    Roman Kulish firmaya sürekli mailler atıyor ve telefonda firmayı arıyordu. Firma personelleri Roman Kulish’i hep geçiştiriyordu.
    Sonunda olan oldu. Roman Kulish bu projeden vazgeçerek, elindeki Galaxy Ace telefonunu kırdı.


    Takipçileri bu konuda çok üzüldüler. Roman Kulish ‘e sürekli bu konuda mailler atıyor, yaptığı işin sonunu getirmesini istiyorlardı. Bloguna sürekli yorumlar atıyorlardı.
    Sonunda Broadcomdan cevap geldi

    Broadcom Roman Kulish ‘e driverleri mail olarak göndermiş. Roman Kulish bu mutluluk ile hemen telefoncuya gitti ve kendisine 45$ dan ikinci el bir Galaxy Ace telefon aldı. Sonunda Galaxy Ace için Android 4.0 sürümünü çıkarttı.
    Kullanıcılar onun bu büyük başarısından dolayı çok mutlu oldular. Orjinal yazılım kadar stabil olan Roman Kulish’in bu başarısı, diğer yazılımcılara cesaret verdi.
    Roman Kulish, Galaxy Aceyi ölmekten kurtarmıştı. Onun bu azmi programcılara örnek olmuştur.

    Kaynak : Bir Galaxy Ace Hikayesi
  • 08-01-2019, 14:39:43
    #2
    google da aradım ama farklı bir kaynağa rastlamadım.
  • 08-01-2019, 14:46:06
    #3
    PhoenixTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    google da aradım ama farklı bir kaynağa rastlamadım.
    Bu olay çok eski bir konu. Yaklaşık 7 sene önceki bir konu. Daha önce donanımhaber gibi platformlarda çok paylaşıldı.
    https://forum.donanimhaber.com/galax...iver--83487012
    Konuların çoğu forum sitelerinin arşivlerinde, belkide silinmiştir.
    http://www.androkolik.com/forum/konu...in-destek.html

    https://www.maxicep.com/forum/konu/5...yardim.835908/
  • 08-01-2019, 15:05:13
    #4
    Bana nedense saçma geldi, Android'de işler oldukça basit 2011 senesinde(ace'nin çıktığı zaman) Xperia arc s sahibiydim ona bile yeni rootlu android sürümleri geliyordu.Ki burada telefon üreticisi Samsung.Yani telefon üreticisinin işlemci mimarisine uygun bir çekirdek yayınlaması gerekiyor diye biliyorum.Tam bilgim yok bu konuda ama bi tutarsızlık var sanki.
  • 08-01-2019, 15:11:50
    #5
    Scarecrow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana nedense saçma geldi, Android'de işler oldukça basit 2011 senesinde(ace'nin çıktığı zaman) Xperia arc s sahibiydim ona bile yeni rootlu android sürümleri geliyordu.Ki burada telefon üreticisi Samsung.Yani telefon üreticisinin işlemci mimarisine uygun bir çekirdek yayınlaması gerekiyor diye biliyorum.Tam bilgim yok bu konuda ama bi tutarsızlık var sanki.
    Şimdi şöyle düşünün. Çoğu rootlu android sürümünün serisi sahtedir. Basit bir launcher koyulur daha sonra build.prop dan android sürümü değiştirilir. Biz ise yeni sürümün geldiğini düşünürüz ancak yanılırız.

    Ancak Roman Kulish, Açık kaynak kodlu android 4.0 sürümünü indirdi 0 dan ayarlamalara başladı. Sonunda onu galaxy ace ye giydirdi.

    Günümüzde telefon üreticileri aynı durumu yapmıyor mu ? Mesela samsung galaxy s4 oldukça güçlü bir donanım yapısı var. Ancak Android 5.0 da kaldı.
    Dışarıdaki geliştiriciler yan ürün romları yaparak yeni sürümler yükleyebiliyorlar.




    Ayrıca telefon üreticisi değil, Roman Kulish programcıydı. Yani telefonlara root uygulaması getiren, rom uyarlayan hevesli bir programcı.
  • 08-01-2019, 15:19:06
    #6
    androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi şöyle düşünün. Çoğu rootlu android sürümünün serisi sahtedir. Basit bir launcher koyulur daha sonra build.prop dan android sürümü değiştirilir. Biz ise yeni sürümün geldiğini düşünürüz ancak yanılırız.

    Ancak Roman Kulish, Açık kaynak kodlu android 4.0 sürümünü indirdi 0 dan ayarlamalara başladı. Sonunda onu galaxy ace ye giydirdi.

    Günümüzde telefon üreticileri aynı durumu yapmıyor mu ? Mesela samsung galaxy s4 oldukça güçlü bir donanım yapısı var. Ancak Android 5.0 da kaldı.
    Dışarıdaki geliştiriciler yan ürün romları yaparak yeni sürümler yükleyebiliyorlar.




    Ayrıca telefon üreticisi değil, Roman Kulish programcıydı. Yani telefonlara root uygulaması getiren, rom uyarlayan hevesli bir programcı.
    Launcher olayı evet, dediğiniz doğru ama artık buna da gerek kalmadı xda vs artık yeni sürümleri uyarlıyorlarlar, galiba önemli olan nokta işlemci mimarisine göre boot dosyası üretebilmek.

    Bu arada telefon üreticisi derken, yazılımcıdan bahsetmedim.Samsung üretici firma olduğu için GPU konusunda onlara da danışabilirdi anlamında söylemiştim.