• 09-03-2024, 00:56:02
    #1
    Arkadaşlar yurt dışı youtube kanalımdan para kazanıyorum aktif olarak. Para adsenseye geçti ama vergi istisna belgesi ve dijital içerik üretici banka hesabına ihtiyaç varmış. %15 kesinti yapılacakmış vesaire fakat bağkur meselesi kafamı karıştırdı 2 3 gündür araştırıyorum ama net bir bilgi bulamadım. Şimdi ben sigortalı çalışanım ama bazen ay içi sigortayı eksik yatırdıkları oluyor. örnek bir ay yatıracağına 25 26 gün yatırıyorlar. bu nedenden ötürü bağkur otomatik olarak adıma açılır mı bilemedim. Net bir bilgisi olan acil yazabilir mi.

    Ek olarak adsense hesabımdaki para şuan ödeme yöntemi olmadığı için yani banka hesabımı bağlamadığım için orda duruyor. Ödeme günü geçtikten sonra hesapta durmaya devam eder o para değil mi ? Adsense de durması bir sorun teşkil eder mi veya bakiye silinebilir mi ?
  • 09-03-2024, 01:02:59
    #2
    Başkasının adına çekebilecek bi arkadaş bulup onun bankasına çekebilirsiniz. Onada yüzde 10 pay verirsiniz mesela bu şekilde daha mantıklı olabilir
  • 09-03-2024, 01:06:16
    #3
    bakiye silinmez, orada durmaya devam eder, para çekilmediği sürece orada birikmesi bir sorun yaratmaz.

    ilk soruya verecek cevabım yok ama en azından bu konuda içiniz rahat olsun.
    • Mestap
    Mestap bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 09-03-2024, 01:14:15
    #4
    AdemEkinci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başkasının adına çekebilecek bi arkadaş bulup onun bankasına çekebilirsiniz. Onada yüzde 10 pay verirsiniz mesela bu şekilde daha mantıklı olabilir
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bakiye silinmez, orada durmaya devam eder, para çekilmediği sürece orada birikmesi bir sorun yaratmaz.

    ilk soruya verecek cevabım yok ama en azından bu konuda içiniz rahat olsun.
    Cevaplar için teşekkürler.
    İlk sorunun cevabını net bir şekilde bilen birileri varsa cevaplarsa çok sevinirim.
  • 09-03-2024, 02:33:42
    #5
    İşten ayrılışınız verilmiyorsa araya bağkur giremez. Eksik gün kodu mevcut ve işten ayrılış bildirgesi yok ise bağkur işlemez.
  • 10-03-2024, 19:33:50
    #6
    Merhaba, ilk sorunuzun cevabını ben vereyim. Ben uzun yıllardır sigortalı çalışıyorum. İstisna belgesi çıktığında ilk hesap açtıranlardan biriyim. İstisna belgesini aldıktan sonra yaklaşık 1-2 hafta içinde bağkur kaydımda otomatik açıldı. SGK devam ettiği sürece herhangi bir borç eklenmiyor. Sgk'dan düşersem borç işlemeye devam eder diye düşünüyorum. E devlet te hem 4a hem de 4b sigortalı görünüyorum.
  • 11-03-2024, 00:17:02
    #7
    aksoyhx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, ilk sorunuzun cevabını ben vereyim. Ben uzun yıllardır sigortalı çalışıyorum. İstisna belgesi çıktığında ilk hesap açtıranlardan biriyim. İstisna belgesini aldıktan sonra yaklaşık 1-2 hafta içinde bağkur kaydımda otomatik açıldı. SGK devam ettiği sürece herhangi bir borç eklenmiyor. Sgk'dan düşersem borç işlemeye devam eder diye düşünüyorum. E devlet te hem 4a hem de 4b sigortalı görünüyorum.
    siz şuan bağkur ödüyormusunuz ? veya sigortalı işinizde devam ettiğiniz için ödemiyor musunuz ? tam anlayamadm
  • 11-03-2024, 00:27:14
    #8
    onuda vergi dairesine gitmeden yapabilirisn bu adam anlatmış


    https://www.youtube.com/watch?v=TDso...L&index=2&t=7s
  • 11-03-2024, 00:51:23
    #9
    Mestap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    siz şuan bağkur ödüyormusunuz ? veya sigortalı işinizde devam ettiğiniz için ödemiyor musunuz ? tam anlayamadm
    Sigortalı işte devam ettiğim için bağkur ödemiyorum.