Merhaba, ilk sorunuzun cevabını ben vereyim. Ben uzun yıllardır sigortalı çalışıyorum. İstisna belgesi çıktığında ilk hesap açtıranlardan biriyim. İstisna belgesini aldıktan sonra yaklaşık 1-2 hafta içinde bağkur kaydımda otomatik açıldı. SGK devam ettiği sürece herhangi bir borç eklenmiyor. Sgk'dan düşersem borç işlemeye devam eder diye düşünüyorum. E devlet te hem 4a hem de 4b sigortalı görünüyorum.