İnsanlık tarihine ve Türk tarihine de darbesi büyüktür... Türkler deki birbiriyle savaşma sorunsalı da bu şekildedir.
Sizin kitapalrdan netten okuduklarınızı biz hocalardan + araştırma ve kaynağından okuduk.. Burda herkesi geçip buna mı takıldın hocam
Valla yazmıycaktımda seni görünce yazıyım dedim Tahsin hocam

Seni ilk alıntıladığım zamanları hatırlıyomusun ufak siyası ekonomik tartışmalar falan ne kadar karşıydın bana şimdi o konuların hepsinde hemfikiriz
Milanoyla özel mesajla hasbihal ettik az ona şu cümleyi kurmuştum " eğitim seviyesini düşürmek için uğraştılar başardılar, öğreticiler maaşlı papağan sadece artık öğretmen değil "
Çapraz okuma yapmakta fayda var, Cengizhanı öcü gibi göstermelerinin sebebi bugünlerin altyapısı yapmaktı 1950'li yıllardan beri, Türklük şuuru yokedildi, cengizhan türkmü moğolmu tartışması nedir gündemi nedir yahu
Moğol
Azeri
Uygur
Tatar
Peçenek
Kıpçak
Bunların hepsi TÜRK ırkının soydaşları, türk kavramını osmanlıyla sınırlandırmak için atilla cengiz han bumin kağan gibi başbuğları 1 cümleyle anlatıyorlar tarihteki konumlarını övmek yerine. Mesela osmanlının sınırlarını hükmettiği toprakları öve öve bitiremezler
https://onedio.com/haber/en-genis-to...rluklar-536022 bak yazınca bunu buldum gelmiş geçmiş imparatorluklara bak osmanlıdan çok toprağa hükmetmiş kaç türk boyu var
Cengizhanın türk tarihine insanlık tarihine darbesinden bahsediyoruz ama halife ömerin koskoca iskenderiye kütüphanesini yaktırdığından kimse bahsetmiyor, mesele tarihse etkiyse yada diğer arkadaşların dediği gibi cengizhanın öldürdüğü insanların tarihi 100 yıl geriye götürmesi falansa, tarihsel etki olarak iskenderiyenin yakılması bizi 500 yıl geri götürmüştür kimse neden ses etmiyor sence
Bu yüzden çapraz okuma tahsin hocam, dediklerime alınmazsın biliyorum yanlış anlaşılcak bişey dediysemde kusura bakma seviyorum seni
Tarihe darbe vurduğunu inkar etmiyorum zaten. Lakin Türklerin birbirleri ile savaşması pek çok kez olmuştur. Şimdi birbirleri ile savaştıkları için Beyazıt ile Timur'u Türk düşmanı mı göreceğiz?
Takıldığım nokta kimin nereden öğrendiği değil öğrenemediği. İlk mesajımda da dediğim gibi insan kendini her konuda yazmak zorunluluğunda hissetmemeli. Ayrıca direkt sana ya da bir başkasına hitaben yazmadım.
Savaşların nedeni farklı boylar arasında olsada genelde amca dayı çocukları yada 3. 4. kuşak kuzenler arasında olmuş hep hocam. Burda hata türk boylarındaki beylik kurma işleyişinin yapısı.
Kağan ölür oğlu değil kardeşi iktidara geçer, oğlunun yancıları toplanır hoppa kağanoğulları beyliği. Biraz güç kazanır büyürler amcasına saldırır