Şöyle birşey söyleyim, özgün olmayan fazlaca paylaşımınız var. Yani çekim özgün, isim özgün ancak konu özgün değil. Örneğin "Coca Cola'dan Roket" isimli video mesela. Hepimiz gençlik yıllarında mentosu basıp bunu uçurmayı denemişizdir, başarılı olmuşuzdur yada olamamışızdır. Bu mesela yt'da arayabilecek insan kitlesi çok çok azdır kanaatimce. Bu tarz videolar genelde Facebook'ta sayfalar tarafından paylaşılır, o mecrada izlenilir ve geçilir. Kaldıki bu tarz videoların isimleride yabancıdır. Mesela geçen gün böyle bir videoya denk geldim, adamlar 1 ton kola içerisinde 20 kilo mentos atıyorlar, pompadan belki 30 metre yukarıya kola basıyorlar
Örneğin eğlenceli deneyler tarzı birşey gördüm izledim. Burdada biraz jackass vari geldi bana, yani hem çekiyoruz hem eğleniyoruz gibi. Eğer bu tarz ilerlemek istiyorsanız gerçekten oldukça absürd fikirler, iğrençlikler bulmalısınız. Yani bizi elektrik çarpıyor, bunu bilerek iddaa için yapıyoruz şeklinde bir lansman kimsenin dikkatini çekmeyecektir.
Çektiğiniz videoların büyük bir kısmı amaçsız videolar. Örneğin 150 bardak dizme veya bunun dizerken yıkılması insanlarda istediğiniz etkiyi hiçbirzaman yaratmaz. Bunu öncelikle üzülerekte olsa kabul etmek gerekir. Maalesef ki şuan çığ gibi büyüyen bir pazardan pasta dilimi alabilmek ne yazıkki bukadar basit değil.
İnsanımız Ruhi Çenet tarzı paylaşımlara daha açık, meraklı. Hatta bahsettiğim tarz videolardan aldıkları doneleri arkadaşlarıyla bahise sunuyorlar. "Oğlum işte dünyanın en sıcak yeri burasıymış?" - "hadi ordan" - "aç bakalım ordan şu videoyu'da gör" gibi
Göz ucuyla baktığım kadarıyla güzel bir ekibiniz var. Marjinal görünüme sahip arkadaş(lar)ınızda var. Çok daha değişik şeyler çekebilirsiniz. Tabii ki ana fikrin özgün olması kaidesi bozulmadan. Mesela yine Facebook'ta denk geldiğim bir videoyu anlatayım; adam tamponunda göçük oluşmuş bir aracın başında video başlıyor. Adam su kaynatmış ve bunu tampona döküyor. Sonrasında tak diye tamponun göçük yeri dışarıya çıkıyor, tamir edilmiş oluyor. Çok basit bir video, çok pratik bir video. Bunu Facebook'ta güzel bir sayfadan yayınlatmışlar ve 30 yaz üzeri profilde deli gibi paylaşımda bulunuyor. Etkileşim oranı çok çok yüksek. Hem video'ya daha az emek harcanıyor, hemde faydalı bilgiyi kısa sürede izleyiciye aktardığı için deli gibi tercih ediliyor. Sosyal medya tabanlı etkileşim almak istiyorsanız bu sıkılgan topluma ortalama maksimum 1 dakikalık birşey seyrettirebilirsiniz. 1 dakika bile fazla ama ben maksimum için konuştum

Yine mesela diyerek ekleyeyim; bir kurşunun 10 adet su dolu balonun içerisinden slow-motion geçişini her birimiz izlemişizdir bir şekilde
İnternetten pratik bilgileri araştırabilirsiniz. Twitter'dan @bilio_muydunuz isimli kullanıcının özgün, faydalı, pratik bilgi paylaşımlarını video bazlı kurgulayabilirsiniz. İlginç yabancı siteler var tamamen özgün. Onlardan text bazlı fikir alıp kendi aranızda beyin fırtınasıda yapabilirsiniz.
Yani kısacası zaten yapılmış olan videoları kendinizce tekrar kurgulayarak, yüksek görüntü kalitesi ile servis etmeniz sizin geminizi yürütmez.
Birde yanlış anlamazsanız şunuda söylemek isterim; videolarda çok fazla gülmeyin benim tavsiyem. Gerçekten eğlenseniz bile biz eğleniyoruz temasını bukadar fazla yansıtmayın. Çünkü insanımız değişik bir yapıya sahip. Samimiyetsizlikten kopulduğunu hissettiği her eylemde, her aksiyonda küfür edip uzaklaşıyor. Size samimi değilsiniz demiyorum, izleyiciye bunu aktarmanız zor ve riskli diyorum
Birazcık ayı gibi eleştirdim sanırım, umarım kusura bakmazsınız
Yolunuz açık olsun, bol şanslar.